Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävikkiruuan hyödyntäminen ravintoloissa

Vierailija
21.05.2017 |

"– Win-win-tilanne kaikille! Asiakkaat hyötyvät, kun ne saavat monipuolisemmin raaka-aineita lounaspöytään. Kauppa hyötyy, kun se saa pikkusen rahaa hävikkiruoasta ja säästöä jätekustannuksista. Me saamme hyvää raaka-ainetta kohtuuhintaan."

http://yle.fi/uutiset/3-9604280

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Tammelan torilla Tampereella yksi ruokakioski varmaan käyttää hävikkiruokaa, kun sen salaatti maistuu usein mädäntyneeltä. Kaksi kertaa salaatti ja sitten kolmannella kerralla chilimajoneesi, jonka jälkeen lopetin käymästä siellä. Yök.

Tästä on jo vuosia, kun se muutti omistajaa vanhasta pariskunnasta keski-ikäiseen mieheen. Sen vanhan pariskunnan ruoka oli aina moitteetonta ja olin kanta-asiakas. Pariskunnasta toinen jäi vielä vähäksi aikaa sinne töihin kouluttamaan, mutta silti tämä surkea muutos.

Vierailija
2/6 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua syödä ylikypsiä vihanneksia, joita kaupan asiakkaat ovat päiviä näpelöineet ja kaikki hylänneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua syödä ylikypsiä vihanneksia, joita kaupan asiakkaat ovat päiviä näpelöineet ja kaikki hylänneet.

Enkä minä.

Vierailija
4/6 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siinä salaatissa maistuu (pahalta), jos siinä käytetään vihanneksia, joita asiakkaat eivät enää kaupassa kelpuuta.

Vierailija
5/6 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on oletuksena, että kun maksan ravintolassa ruoasta se on silloin tehty tuoreista raaka-aineista. Pitäisi kyllä näkyä tuntuvasti annoksen hinnassa jos on tehty hävikeistä.

Vierailija
6/6 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisiko siinä bisnesideaa, että joku muu taho keräisi tavaran kaupoista ja esikäsittelisi sen?"

Tässä olisi jollekin työttömälle liikeidea...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi