Mikä kodinsisustuksessa sitten on kaunista?
Kommentit (11)
meillä ei ainakaan ole.... joten on tyydyttävä sotkan ruokapöytään sekä sohvapöytään... unelmissa on maalaisromanttinen koti jossa hieman talonpoikaishenkeä! =)
Kalusteillakin on alennusmyyntejä, loppuunmyyntejä, viimesien mallien uskomattomat alehinnat.
On kirppareita, kierrätyskeskuksia, huutonettiä, jätelavoja, ystävien/sukulaisten vinttejä/varastoja tai muuton yhteydessä ylimääräisiä joista haluavat päästä eroon. Kauppojen ilmoitustaululla myytäviä, Palsta/pörssi lehdessä myytäviä. Huutokaupoista saa aivan uskomattomia löytöjä jne.. Itse voi myös rakentaa jotain.
ja kirjahylly täytettynä kaikella muulla paitsi kirjoilla. Ah, anopiltani löytyy kaikki nämä kauniin kodin elementit.
ettei olla sekoittamassa monia eri tyylejä keskenään...
Se mikä sopii just sille henkilölle, kenen koti se on. :)
-harmonia
-oikeat väriyhdistelmät
-laadukkaat huonekalut puuta eikä mitään lastulevyä
- antiikki
Monella kaverillani on kämppä tai huone sisustettu tavaroilla, joita en itselleni huolisi, mutta jotkat sopivat heille. Itse pidän pelkistetystä: valkoiset seinät, vähän tekstiilejä (allergiakin vaikuttaa...) ja vähän tavaraa muutenkin.
Less is more.
Joku tuomitsi " eri tyylilajien sekoittamisen" . Itse puolestani nimenomaan pidän siitä, että esim. modernien huonekalujen joukossa on vaikkapa yksi vanhempi puulipasto, tai sanotaan nyt vaikkapa vanha puuarkku modernin sohvan ääressä sohvapöytänä.
suurin osa tavaroista poissa silmistä, kaapeissa ja komeroista. ei roinakasoja siellä täällä.
-se ettei joka paikassa tursua ylenpalttisesti tavaraa, mutta myös niin ettei asunto vaikuta liian kliiniseltä ja persoonattomalta
-värit ja kuviot tasapainossa. Vährejä voi olla paljon tai vähän, mutta niidenkin pitää olla tasapainossa keskenään.
-se että sisustus on koottu tarpeeksi laadukkaista jutuista (toki voi olla jotain vähemmän laadukkaita yksityiskohtia elävöittämässä), eikä koko koti ole jotain huterasti heiluvaa muovihärpäkettä
-sopivasti säilytystilaa
tykkään kanssaa laittaa sekaisin uutta ja vanhaa mutta jos sinne tunkee vielä jotain lisää niin menee sotkuiseksi.