Mitä tekisit, jos saisit diagnoosin sokeritaudista?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla todettiin kakkostyypin diabetes 2006. Muutin ruokavalion ja laihduin 14 kg muutamamassa kuukaudessa. Ruokavaliolla ja lääkkeillä pysynyt kurissa kaikki nämä vuodet. Tablettilääkitys, ei insuliini.
Mitä se sun lääke on ja miten se vaikuttaa?
Ditardin reform 2 tabua aamulla ja 2 illalla. On auttanut pitämään leposokerin alhaalla. Viimeksi labrakokeet huhtikuussa: leposokeri 5,3. Ja muutkin kunnossa kuten munuaiset,maksa ym. Lääkärini sanoi: loistavaa. Ruokavaliossa rasvaa ja sokeria vain harvoin. Alkoholia käytän viikoittain. Silmänpohjat tutkitaan joka 3 vuosi. Tänä vuonna tehtiin, ei muutoksia normaaliin.
Ruokavaliossa rasvaa ja sokeria harvoin?? Valehtelet, mistä sä energiasi saat?
Miksi valehtelisin. Tänään: kahvi ja kaks Tuck-keksiä, omena ja appelsiini. Lounaaksi paistettua lohta ja sekavihanneksia. Lohi on niin rasvaista, ettei tarvi öljyä tms. Vihannekset kiehautan kalaliemessä. Perunoita syön vain kun on uusia perunoita . Kuivattuja ja tuoreita hedelmiä pitkin päivää. Juhlissa syön kuten muutkin, kun tulen kotiin mittaan verensokerin. Jos tarve,pidän seuraavana päivänä kurinpalauksen esim.hedelmäkuurilla. Liikunta lähinnä kävelylenkit. Olen 66 v ja voin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla todettiin kakkostyypin diabetes 2006. Muutin ruokavalion ja laihduin 14 kg muutamamassa kuukaudessa. Ruokavaliolla ja lääkkeillä pysynyt kurissa kaikki nämä vuodet. Tablettilääkitys, ei insuliini.
Ditardin reform 2 tabua aamulla ja 2 illalla. On auttanut pitämään leposokerin alhaalla. Viimeksi labrakokeet huhtikuussa: leposokeri 5,3. Ja muutkin kunnossa kuten munuaiset,maksa ym. Lääkärini sanoi: loistavaa. Ruokavaliossa rasvaa ja sokeria vain harvoin. Alkoholia käytän viikoittain. Silmänpohjat tutkitaan joka 3 vuosi. Tänä vuonna tehtiin, ei muutoksia normaaliin.
Miksi valehtelisin. Tänään: kahvi ja kaks Tuck-keksiä, omena ja appelsiini. Lounaaksi paistettua lohta ja sekavihanneksia. Lohi on niin rasvaista, ettei tarvi öljyä tms. Vihannekset kiehautan kalaliemessä. Perunoita syön vain kun on uusia perunoita . Kuivattuja ja tuoreita hedelmiä pitkin päivää. Juhlissa syön kuten muutkin, kun tulen kotiin mittaan verensokerin. Jos tarve,pidän seuraavana päivänä kurinpalauksen esim.hedelmäkuurilla. Liikunta lähinnä kävelylenkit. Olen 66 v ja voin hyvin.
Siis sokeria pitkin päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sokeria pitkin päivää.
No minulla ainakin toimii. Siis melkein yksitoista vuotta siitä,kun todettiin. Ja kaikki arvot kunnossa. Olen 164 cm pitkä ja painan 52 kg. Lääkärini kuten sanottu hyvin tyytyväinen. Jaloissa on tuntoherkkyys tallella. Silmänpohjat voivat rappetua, samoin tuntoherkkyys juuri jaloissa voi kärsiä huonosti hoidetun diabeteksen seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain diagnoosin kakkostyypin diabeteksesta. Pistin elämän uusiksi. Liikuntaa ja uusi ruokavalio. Sain terveen paperit alle vuodessa.
Höpö höpö, terveen paperit. Jos diabetes kerran diagnosoidaan, se on sun papereissasi aina, sä vaan pärjäät elämäntapamuutosten ansiosta ilman lääkitystä.
Älä puhu paskaa. Minulla on veriarvot kunnossa jokaiselta osalta. Ei ensimmäistäkään arvoa joka viittaisi diabetekseen. Lääkkeitä en syönyt missään vaiheessa.
Ditardin reform 2 tabua aamulla ja 2 illalla. On auttanut pitämään leposokerin alhaalla. Viimeksi labrakokeet huhtikuussa: leposokeri 5,3. Ja muutkin kunnossa kuten munuaiset,maksa ym. Lääkärini sanoi: loistavaa. Ruokavaliossa rasvaa ja sokeria vain harvoin. Alkoholia käytän viikoittain. Silmänpohjat tutkitaan joka 3 vuosi. Tänä vuonna tehtiin, ei muutoksia normaaliin.[/quote]
Enpä ole tuo nimisestä lääkkeestä koskaan kuullut. Olisiko kuitenkin Diformin retard ( 500 mg vai 750 mg ) ?
Myös leposokeri on aivan uusi käsite. Tarkoitatko verensokerin paastoarvoa?
Älä puhu paskaa. Minulla on veriarvot kunnossa jokaiselta osalta. Ei ensimmäistäkään arvoa joka viittaisi diabetekseen. Lääkkeitä en syönyt missään vaiheessa.[/quote]
Hyvä, että olet nyt kunnossa! Siitä huolimatta loppuelämäsi sinun diagnoosisi on diabetes, tällä hetkellä siis ruokavaliohoitoinen. Kuitenkin esim. sairastuessasi johonkin vakavampaan tulehdussairauteen, verensokerisi nousee todennäköisesti. Saatat jopa tarvita tilapäisesti ateriainsuliineja.
Vegaaninen terveellinen ruokavalio alentaa verensokerin kohti nopeasti ja pitää sen pysyvästi alhaisena silloin kun kyseessä on itse aiheutettu eli väärällä ruokavaliolla hankittu ja ylläpidetty kakkostyypin diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tuo nimisestä lääkkeestä koskaan kuullut. Olisiko kuitenkin Diformin retard ( 500 mg vai 750 mg ) ?
Myös leposokeri on aivan uusi käsite. Tarkoitatko verensokerin paastoarvoa?
Joo olet oikeassa. Diformin retard 500 mg. Leposokerista minun lääkäri puhuu. Huhtiikuun labratesteissä myös virtsakoe.
Miten diagnosoidaan 2-tyypin diabetes? Riittääkö se, että paastoglukoosi on joku 7 tai yli. Vai pitääkö olla muita kriteerejä? Jos muuttaa ruokavalionsa ja glukoosi laskee, niin eikö silloin ole palannut normaalitilaansa?
Olisin ihmeissäni, kun ei ihmisillä ole tuon nimistä sairautta