Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ollaan oltu yhdessä kohta 30 vuotta miehen kanssa. Meillä on kolme temperamenttista teini-ikäistä. Mies ja lapset ottavat yhteen vähintään kerran päivässä. Vuorotellen. Jos kuolisin, en tiedä, miten elämä tässä perheessä menisi. Nyt olen ukkosenjohdatin kummallekin puolelle ja tosi väsynyt. Rohkaisevia neuvoja kaipaisin muilta samassa tilanteessa eläneiltä.

• ylös 2
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

Tavallista teiniperheen elämää. Nuorten aivot kypsyvät ja itsenäistymisen tarve pakottaa riuhtomaan itseään irti vanhemmista riitelemällä.

Ajan mittaan tilanne paranee. Tsemppiä vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teinit opettelevat käyttäytymään tai polku vie laitokseen

Täällä on taas parikymppisiä typeriä äitejä lähiöistä kommentoimasta...

Vierailija

Teinit opettelevat tulemaan toimeen normi keskiverto ihmisten kuten miehesi kanssa, normi toimintaa, normi mieheltä ei siinä muuta. On hyvä oppia kotona millainen käytös suututtaa ihmisiä, kun oppia se vieraalta kaverilta joka sitten leipoo suoraan pataan.

Älä vaan lähde liikaa tasoittelemaan tai ne eivät opi oikeaa elämää.

Vierailija

Milloin viimeinenkin teini muuttaa pois kotoa? Silloin voi helpottaa. Olin ainoa lapsi, ujo ja hiljainen, hyvin koulussa menestyvä. Äitini kanssa tulin loistavasti toimeen koko ajan, ei minulla ollut mitään teini-iän kiukkuilua tai kapinointia. Sille taas en voinut mitään, että isäni inhosi minua ja huusi koko ajan kaikesta niin ettemme tehneet hänen kanssaan mitään muuta kuin tappelimme.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Milloin viimeinenkin teini muuttaa pois kotoa? Silloin voi helpottaa. Olin ainoa lapsi, ujo ja hiljainen, hyvin koulussa menestyvä. Äitini kanssa tulin loistavasti toimeen koko ajan, ei minulla ollut mitään teini-iän kiukkuilua tai kapinointia. Sille taas en voinut mitään, että isäni inhosi minua ja huusi koko ajan kaikesta niin ettemme tehneet hänen kanssaan mitään muuta kuin tappelimme.

Millaiset välit teillä on nykyään isäsi kanssa?

Teinimamma

Meillä kaksi teiniä ja yksi esiteini. Miehen mielestä itsekkäitä, kiittämättömiä ja sietämättömän äänekkäitä. Hän saa raivarin kunna sisarukset kinastelee tai kapinoi. Välillä sanoo lähtevänsä pois. Hänen lapsuudenkodissaan ei kuulemma koskaan ollut teiniriitoja. Minun mielestä kontona saa kapinoida. Muualla lapsemme käyttäytyvät hyvin. Liten saan miehen ymmärtämään ja jaksamaan?