Kun aikuinen nainen tuppautuu kavereidensa teini-ikäisten lasten Fb kavereiksi.
itse olen aina ymmärtänyt jättää nämä nuoret omaan rauhaansa, enkä ole lähtenyt hakemalla hakemaan täydennystä muuten vajaaseen FB kaverilistaani ystävättärieni teini-ikäisistä lapsista. Tai omien lasten kavereista. Vaikka he miten olisivat tulleet (pakotettuina) tutuiksi elämän varrelta, niin silti jotain rajaa. Luuletko että he oikeasti haluaa sinut, vanha keski-ikäinen nainen, seuraamaan kavereittensa kanssa viettämäänsä elämää? Oletko tosiaan noin läheisriippuvainen? Tai et löydä omia ystäviä omasta ikäluokastasi. Jotenkin outoa ja aika rasittavaa roikkua teineissä ja kokoajan "tykätä" ja kommentoida heidän elämää FB:ssa. Sukulaiset ymmärrän tai omat kummilapset, mutta koko lapsilauma FB kaverina ainoastaan koska olet heidän vanhempien ystävä on jo minusta sairasta. Tämmönen mielipide.
Kommentit (11)
Onko tollasia naisia olemassa? Tai, no onhan niitä:) Tiedänkin yhden ikiteinin joka ei tajua olevansa aikuinen.
Äiti elää omaa elämäänsä lapsen kautta. Yleensä näissä tapauksissa lapsi on myös äidin paras kaveri.
Eihän teinit enää nykypäivänä käytä fb:ta. Saadaan me mammat olla siellä ihan rauhassa.
Juuri tuontakia kannaattaa peittää ne kaverit. Fb on teinien keskuudessa lähes tuntematon käsite sitä ei enää juuri kukaan teini edes käytä.
Mulla on kaverit jemmassa ja kaksi tyttären kaveria sieltä jemmalistalta löytyy. Itse ovat ystäväksi lisänneet ja kommentoivat mun juttuja ja kuvia viikottain. Mä en niinkään heidän, osallistun vain onnitteluihin.
Mulla on vain neljä alaikäistä ystävänä, omat lapset ja nuo kaverit. Ja nyt tuli mieleen, että viime viikolla toisen noista tytöistä sisko lisäs mut, että hän on viides.
Onhan sitä jengillä oikeus mielipiteeseensä, mutta että sairasta olla omien ystävättärien lasten kaveri? :D Onko FB jollekin pikkasen liian vakava paikka? ;)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaverit jemmassa ja kaksi tyttären kaveria sieltä jemmalistalta löytyy. Itse ovat ystäväksi lisänneet ja kommentoivat mun juttuja ja kuvia viikottain. Mä en niinkään heidän, osallistun vain onnitteluihin.
Mulla on vain neljä alaikäistä ystävänä, omat lapset ja nuo kaverit. Ja nyt tuli mieleen, että viime viikolla toisen noista tytöistä sisko lisäs mut, että hän on viides.
Onhan sitä jengillä oikeus mielipiteeseensä, mutta että sairasta olla omien ystävättärien lasten kaveri? :D Onko FB jollekin pikkasen liian vakava paikka? ;)
ap tässä. Sanoinkin että ymmärrän muutaman. Mutta tällä kyseisellä naisella on niitä kymmenittäin, ellei sata. Kokoajan elää elämäänsä heidän kanssaan, tykkää kuvasta, kommnetoi, jne.siis on ikäänkuin kuin paras kaveri näille n. 20 vuotiaille, itse on jo reilusti keski-ikäinen. Noloa mun mielestä , mutta varmaan itse ei näekän siinä mitän outoa. Mun mielestä tämä on yksi niitä asioita jotka pitäisi tajuta omassa mielessään, ja kukaan ei tule sulle muuten siitä sanomaan että hei, eikö sulla ole niitä omia kaverita kun änkäännyt lastesi kaveripiiriin hengailemaan. Mahtaa niitä nuoria ihmetyttää....
Alussa puhut lapsista ja teineistä ja sitten kuitenkin kerrot että noin 20-vuotiaille. Ei 20-vuotias ole enää mikään teini vaan aikuinen.
Minä ainakin haluan pysyä kärryillä siitä, mitä alaikäiset touhuavat netissä keskenään. Olen kaveri kaikissa mahdollisissa sovelluksissa (whats up, snap chat, insta, tumlr, face jne)
vanha keskustelu, mutta mullakin on kavereissa myös juurikin parikymppisten lasteni pari kaveria. ihan itse ovat mua kyllä kaverikseen pyytäneet, en usko että heitä kovasti se itseä ihmetytää.
kuka muutenkaan on omien lastensa kavereiden kanssa FB kaverina? Ymmätäisin jonkun hyvin läheisen nuoren, mutta jos koko Fb kaverilista on täynnä vain näitä lastensa kavereita niin alkaa tuntua hieman oudolta....