Käytiin elokuvissa mieheni kanssa ja sali tuli täyteen - eräs mies ei suostunut siirtymään naisensa kanssa
Olivat valinneet paikat niin että toisen vieressä oli yksi tyhjä paikka. Eivät suostuneet siirtymään :D Henkilökunta tuli selvittämään asian ja näin pariskunta saatiin siirrettyä. Pariskunnan mies alkoi kiroilla kun henkilökunta oli lähtenyt. He olivat kuvitelleet voivansa istua maksamillaan paikoilla ja me mieheni kanssa olisimme istuneet kaksi penkkiä välissämme. Huhhuh.
Mistä tällaisia ihmisiä oikein tulee? Miksi menevät leffaan jos on noin vaikeaa?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Tuo pariskunta on näitä samoja jotka luulee oikeudekseen bussissa käyttää laukulleen tyhjää paikkaa.
Totta on että vain Suomessa voi tuollaisesta tulla ongelma, muualla olisivat siirtyneet jo pyytämättä.
Siis hetkinen, eihän ne kieltäneet missään vaiheessa ap:ta ja miestä käyttämästä paikkojaan. Ap ja miehensähän tässä alkoi vaatia heitä luovuttamaan paikkaa. Paikkaa jonka pariskunta oli varannut ja maksanut. Koko ajan oletetaan asioita ja syytellään pariskuntaa milloin mistäkin, juuri omien oletusten mukaan. Vaikka fakta on, että ap tässä oli se joka vaati erikoiskohtelua. Pariskunta istui omilla maksetuilla paikoillaan, eivät estäneet muita käyttämästä paikkojaan tai vaatineet itselleen ylimääräisiä paikkoja. Ap se tuli ja henkilökunnan voimalla siirsi toisen pariskunnan eri paikoille vain saadakseen itse paremmat paikat. Ja nimenomaan saadakseen itselleen paremmat paikat. Tämäkö ei muka ole itsekästä?
Hmm, miksi ihmeessä joku ei vaihtaisi tällaisessa tilanteessa, jotta kaverit tms pääsevät vierekkäin? Itse olen monestikin eri tilanteissa, leffa, konsertti, lentokone jne sumplinut paikkoja niin, että pariskunnat tai kaverit tai perheet voivat istua yhdessä. Jos nyt paikat ovat suunnilleen yhtä hyviä, huonompaan en vaihda.
Vierailija kirjoitti:
Vastaavassa tilanteessa olleena niin tämä nuori aikuinen joka joutui istumaan erillään otti herneet nenäänsä ja kännykän käteen ja yritti häiritä muuta salia elokuvan aikana.
Eihän kukaan _joudu_ istumaan erillään! On täysin omalla vastuulla varata liput ajoissa, ja jos näin ei toimi, niin on myöskin täysin oma valinta ottaako mieluummin hajapaikat vai meneekö toiseen näytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa ei voi kuin ihmetellä kuinka kusipäisiä ihmiset näköjään ovatkaan. Eli kyllä täytyy elämän olla raskasta, jos yhden penkinkin siirtyminen on mielestänne hankalaa. Ja tällaisten kanssa pitäisi tulla toimeen ja elellä onnellisena.
Suomessa ihmiset vihaavat toisiaan. Muista maista en tiedä, niin en puhu niistä mitään, mutta mitä olen täällä nähnyt, niin ollaan itsekkäitä ja inhottavia, eikä voida ollenkaan joustaa että muillakin olisi kivaa.
Tällainen juuri lisää masennusta.
Missä oli ap:n jousto? Miksei hän istunut niillä paikoilla mitä oli ostanut? Miksi piti ihan henkilökunnan avulla saada itselleen paremmat paikat?
Vierailija kirjoitti:
Hmm, miksi ihmeessä joku ei vaihtaisi tällaisessa tilanteessa, jotta kaverit tms pääsevät vierekkäin? Itse olen monestikin eri tilanteissa, leffa, konsertti, lentokone jne sumplinut paikkoja niin, että pariskunnat tai kaverit tai perheet voivat istua yhdessä. Jos nyt paikat ovat suunnilleen yhtä hyviä, huonompaan en vaihda.
Joo, itsekin olen joutunut vaihtamaan lentokoneessa häämatkallani monen penkkirivin päähän siipastani, kun joku uuvatti äiti ei ollut viitsinyt ajoissa varata yksin matkustaville lapsilleen vierekkäisiä paikkoja. Kyllä itsekkyys ja huono käytös on nimenomaan siinä päässä, joka ei viitsi hoitaa omia asioitaan kunnolla vaan olettaa muiden aina väistävän.
Oliko se joku kauhuleffa niin ettet uskaltanut katsoa ilman miestäsi vieressäsi?
Miksi elokuvissa pitää päästä istumaan jonkun tietyn ihmisen viereen? Siellähän katsotaan sitä leffaa eikä seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa leffateattereissa on ohje ettei paikkoja saa varata niin että jätetään yksi tyhjä paikka. Omapa häpeänsä jos tekivät vastoin ohjeita.
Voihan se olla, että noudattivatkin ohjeita ja sen tyhjän paikan jätti se toisella puolella oleva. istä sä tiedät missä järjestyksessä ne paikat oli varattu.
Ei voikaan varmaksi tietää mutta jos nuo paikat oli aika reunassa niin todennäköisempää että juuri ko. pari jätti sen tyhjän paikan. Samoin tuosta töykeästä käytöksestä voisi päätellä että toimivat juuri niin.
Pelkkää oletusta päätellä, että pariskunta oli se joka tyhjät paikat jätti. Yhtä hyvin he voivat olla ne jotka ovat ensimmäisinä varanneet ne paikkansa ja tyhjät paikat ovat tulleet muiden varaamien paikkojen takia. Mutta se on fakta, että ap ja miehensä jättivät lippujen oston viimetinkaan ja sen takia saivat hajapaikat. Jos noin tekee, niin ei voi kuvitella muiden joustavan ja muuttavan paikkojaan. Siihen tyydytään mitä saadaan. Ap:lla ja miehellään oli paikat, olisivat istuneet niissä eivätkä nostaneet lapsellista mekkalaa. Kysyä toki voi josko muut vaihtais paikkaa, mutta on naurettavaa kutsua henkilökunta paikalle. Itsekästä. Kun itse ollaan myöhässä ja ollaan tietoisesti ostettu ne hajapaikat. Jos puolison vieressä istuminen on pakollinen, niin silloin ostetaan vierekkäiset paikat. Ei oleteta että muut joustaa ne meille.
Ap oli tasan yhtä itsekäs kuin tuo parsikuntakin. Ja yhtä huonokäytöksinen kun alkoi vaatia erikoiskohtelua henkilökunnalta. Normaaleilla käytöstavoilla varustettu ihminen olisi kysynyt pariskunnalta että voitteko siirtyä ja jos vastaus olis ollut ei niin sitten olis istuttu niille ostetuille paikoille. Ilman mielenosoitusta tai huutelua.
Lipunmyyjä sanoi, että voimme ottaa kahden istujan vieruspenkeiltä paikat, niin he kyllä siirtyvät yhden penkin jotta pääsemme vierekkäin. Eli oli ihan henkilökunnan ehdotus, ei minun ja mieheni :)
Ap
Kaikkia tyhmiä ehdotuksia ei ole pakko noudattaa. Olisin kysynyt sopiiko siirtyminen ja jos ei olisi sopinut, niin en ikimaailmassa olis kutsunut henkilökuntaa paikalle. Kun moka olis ollut ihan itseni. Miksi hemmetissä alan muita höykyyttää vain siksi että en ole varannut lippuja ajoissa. He ovat ne paikat ostaneet ja heillä on niihin oikeus. Mulla taas oikeus omiin paikkoihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin Finnkinon lippupalvelussa ja tällaista "yhden tyhjän paikan" sääntöä EI OLE MISSÄÄN. Paikan saa varata vapaasti mistä kohtaa katsomoa tahansa. Kaikki muuta väittävät puhuvat pskaa. Käytäntöä ei ole missään suomalaisessa elokuvateatterissa.
kyllä se ohje siinä varausta tehdessä näkyy
Ehkä runsaan liiman haistelun jälkeen. Oikeasti paikan saa varata mistä päin katsomoa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ovat ne useimmat elokuvateatterit, joissa lippuja ei voi ostaa niin, että jää,tyhjää ympärille? Mä käyn Finnkinon teattereissa Vantaalla ja Helsingissä, eikä ikinä ole tullut tätä sääntöä vastaan.
Tietysti on urpoa varata paikat noin, jos suositun leffan iltanäytös, joka tulee varmasti täyteen. Mutta jos menen puolityhjään päivänäytökseen, niin miksi ottaisin itselleni paikan randomin vierestä, kun samalla rivillä on 12 paikkaa tyhjänä?
Lisäksi varaan liput yleensä aina netissä. Siellä voin varata tasan ne paikat kuin haluan olo vieressä tyhjiä paikkoja tai ei.
Multa on jopa lippumyyjän toimesta kysytty, että jätetäänkö hajurako vieressä istuvaan. Ja se todellakin jätettiin eli väliin jäi tämä hyvin kielletty tyhjä paikka. Omituista käytöstä finkinon henkilökunnalta. Rikkovat omia "sääntöjään".
Jos ostaa viime minuutilla miltei tyhjään saliin paikat niin noin voidaan kysyäkin, muussa tapauksessa ei.
Lipunmyyjä
Ihan ostin edellisenä päivänä ne liput. Mutta joo, näytös ei ollut kovin täynnä. Ehkä siksi rikkoivat tätä "sääntöään". Tosin mistä se myyjä tiesi kuinka paljon siihen näytökseen porukkaa tulee, pelkällä oletuksella se meni.
Vierailija kirjoitti:
Niillä paikoilla istutaan mistä on maksettukin. Sitäpaitsi se henkilö siinä penkin matkanpäässä oli "erikoinen". Terv. Saman kokenut ja oman paikkansa pitänyt
Jaa, me olemme miehen kanssa siirtyneet, että toisetkin pääsevät vierekkäin. Tosin meiltä penkiltä nouseminen ja YHDEN penkin verran siirtyminen toiseen suuntaan ei ole mikään suuri suoritus.
Eikös siellä elokuvissa istuta hiljaa ja katsota elokuvaa, sehän on ihan se ja sama kuka siinä vieressä istuu. Miksi pitää saada istua vierekkäin. Kerran, olin bussissa matkalla Helsingistä kotiin ja olin jo hyvissä ajoin mennyt bussiin istumaan niin aivan viime hetkellä kyytiin tulee pariskunta joka rupeaa kovaan ääneen kailottamaan, että yksin matkustavan tulisi siirtyä jonkun toisen yksin matkustavan viereen, että he pääsevät vierekkäin istumaan. No yllätys yllätys kukaan ei siirtynyt. En muutenkaan ymmärrä tuota, etteikö sitä nyt vähän aikaa voisi istua ilman sitä toista puoliskoa.
Lipunmyyjä toimi ihan oikein.
Oletetaan, että saliin on varattuna jokaiselta riviltä niin, että on vain yksinäisiä paikkoja jäljellä. Kuvitteletteko tosissanne, että leffateatterilla olisi varaa pitää nuo penkit tyhjillään, jos lipunmyyntikassalle tulee viime hetkellä useampi pariskunta tai kaksi ystävystä ostamaan liput vierekkäisille paikoille? Eli kun vierekkäisiä paikkoja ei ole, lipunmyyjä sanoisi, että juu, valitettavasti vierekkäisiä paikkoja ei enää ole, joten menkää yksinäisille paikoille tai se on ADIOS ja tervetuloa uudelleen? Aika rikas elokuvateatteri saisi olla kyseessä, jos olisi varaa menettää asiakkaita vain koska asiakkaat ovat jättäneet yksinäisiä tyhjiä penkkejä väliinsä.
Elokuvateatteriin mennään katsomaan elokuvaa, ei seurustelemaan. Miksi pitäisi istua väen vängällä vierekkäin?
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä elokuvissa istuta hiljaa ja katsota elokuvaa, sehän on ihan se ja sama kuka siinä vieressä istuu. Miksi pitää saada istua vierekkäin. Kerran, olin bussissa matkalla Helsingistä kotiin ja olin jo hyvissä ajoin mennyt bussiin istumaan niin aivan viime hetkellä kyytiin tulee pariskunta joka rupeaa kovaan ääneen kailottamaan, että yksin matkustavan tulisi siirtyä jonkun toisen yksin matkustavan viereen, että he pääsevät vierekkäin istumaan. No yllätys yllätys kukaan ei siirtynyt. En muutenkaan ymmärrä tuota, etteikö sitä nyt vähän aikaa voisi istua ilman sitä toista puoliskoa.
Miksi ihmiset menevät kahdestaan elokuviin? Siksi, että on mukavaa, kun se ystävä/puoliso on vierellä katsomassa. Oletko idiootti?
Koko juttu on Porvoosta. Paikan saa varata kaikissa Suomen elokuvateattereissa mistä päin katsomoa tahansa. Siksi ne varausjärjestelmät netissä on. Ketään paikkansa etukäteen varannutta vaadita siirtymään mihinkään. Voisin kuvitella, että joskus saatettaisiin kysyä sopisiko se, mutta itse en ole moisesta kuullut.
Miettikäähän nyt oikeasti. Täpötäyteen elokuvateatteriin kirmaisi juuri ennen näytöstä henkilökunnan edustaja neuvottelemaan oikeilla paikoilla istuvien asiakkaiden kanssa siitä voisiko kaksi muuta päästä vierekkäin. Sallikaa mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että saliin on varattuna jokaiselta riviltä niin, että on vain yksinäisiä paikkoja jäljellä. Kuvitteletteko tosissanne, että leffateatterilla olisi varaa pitää nuo penkit tyhjillään, jos lipunmyyntikassalle tulee viime hetkellä useampi pariskunta tai kaksi ystävystä ostamaan liput vierekkäisille paikoille? Eli kun vierekkäisiä paikkoja ei ole, lipunmyyjä sanoisi, että juu, valitettavasti vierekkäisiä paikkoja ei enää ole, joten menkää yksinäisille paikoille tai se on ADIOS ja tervetuloa uudelleen? Aika rikas elokuvateatteri saisi olla kyseessä, jos olisi varaa menettää asiakkaita vain koska asiakkaat ovat jättäneet yksinäisiä tyhjiä penkkejä väliinsä.
Ne liputhan ovat paikkalippuja. Asiakkaat voidaan kehottaa siirtymään omille paikoilleen.
Elokuvateatterityöläinen kirjoitti:
Koko juttu on Porvoosta. Paikan saa varata kaikissa Suomen elokuvateattereissa mistä päin katsomoa tahansa. Siksi ne varausjärjestelmät netissä on. Ketään paikkansa etukäteen varannutta vaadita siirtymään mihinkään. Voisin kuvitella, että joskus saatettaisiin kysyä sopisiko se, mutta itse en ole moisesta kuullut.
Miettikäähän nyt oikeasti. Täpötäyteen elokuvateatteriin kirmaisi juuri ennen näytöstä henkilökunnan edustaja neuvottelemaan oikeilla paikoilla istuvien asiakkaiden kanssa siitä voisiko kaksi muuta päästä vierekkäin. Sallikaa mun nauraa.
Kysyn sinultakin, uskotko todella että elokuvateatterilla olisi varaa menettää asiakkaitaan sen takia, että jotkut varaavat paikkoja niin, että jättävät yksinäisen penkin väliinsä? Eli jos leffaan olisi tulossa pariskunta tai ystävykset, jotka haluavat istua luonnollisesti vierekkäin, niin heille sanotaan vaan, että sori, kaikki vierekkäiset paikat on varattu ja vain yksinäisiä paikkoja löytyy. Ottakaa tai jättäkää. Joo ei se ihan niin mene. Miettikää kuinka suuri menetys se on, jos useampi parivaljakko jättää tämän takia menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikkapa viereisellä paikalla istuessa istuu edessä joku pitkä tyyppi, joka blokkaa osan näkyvyydestä. Kaikissa teattereissa ei ole riittävän jyrkät penkit.
Vierailija kirjoitti:
Eli meinaat, että jokaisen leffan alussa pelataan erä musikaalisia tuoleja, jossa ihmiset siirtyilevät riveillä eri paikkoihin päästääkseen uudet tulijat vierekkäin? Kassa siis myy uuden numerolipun varatulle paikalle ja lipuntarkastaja sitten kiertelee ympäri salia siirtelemässä ihmisiä paikasta toiseen :D Mitä ihme nappeja sä vedät???
Käyn elokuvissa viikottain enkä ole koskaan nähnyt mitään tällaista. En ole koskaan kuullutkaan mistään tällaisesta paitsi ehkä Porvoon leffateattereissa, joissa muutenkin sattuu kaikkea hassua.
Näkisin kuitenkin ennen muuta fyysisen ulottumisen ongelman ensisijaisempana