Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlat peruttu: lapsi reputti kirjoituksissa vastoin odotuksia...

Vierailija
19.05.2017 |

Jep. Meidän perheen ylioppilasjuhlat onkin tältä keväältä peruttu. Poika ei päässytkään kirjoituksista läpi, ei edes kompensoimalla. Eipä täällä älliä odotettukaan, mutta pojan mukaan läpimenon piti olla kuitenkin selvä.

Harmi että alustavat kutsut oli jo esitetty (onneksi ei ehditty lähettää paperiversioita!), lakki ja puku ostettu, tarjoilut suunniteltu ja osittain myös tilattu/ostettu.
Nyt häpeissämme joudumme perumaan suulliset kutsut ja pitämään matalaa profiilia. :(

Kommentit (242)

Vierailija
1/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti et näytä pettymystäsi nuorelle. Teillä saattaa olla juhlat sitten syksyllä!

Vierailija
2/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteesi on varmaan kuin äidilläni aikoinaan, kun minä reputin. Sitä hävetti enemmän itsensä puolesta kuin harmitti minun puolestani. Sain sitten syksyllä lakin ja kielsin asennevamman vuoksi yo-juhlat kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää, vaikka ei pitäisi ihan yllärinä tulla, että on rajoilla. Syksyllä sitten juhlitte!

Vierailija
4/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalaa profiilia? Jos nyt vaikka tukisit sitä lastasi? Nuoren elämän hyvin todennäköisesti isoin epäonnistuminen juuri koettu.

Vierailija
5/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on aivan varmasti asiasta jo muutenkin huono fiilis, ja sitten sinä vielä uhriudut ja häpeilet siellä. Oikea vuoden mutsi.

Vierailija
6/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallehan tuo nolointa on, kaverit juhlii lakkeineen ja itse joutuu uusimaan. Ei se elämä siihen kaadu, vaikka noloa toki onkin. Uusimaan syksyllä paremmin valmistautuneena.

Vierailija
7/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö sen vasta sai tietää?

Vierailija
8/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kunnon hylsy kuin joku rimaa hipoen a:n tai b:n  papereilla läpäisy. Tuommoisilla papereilla ei tee yhtään mitään jatkoa ajatellen. Jos taas tarkoitus on mennä amikseen niin sinne pääsee ilmankin yo-papereita.

Vierailija
9/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lubenter kirjoitti:

Tunteesi on varmaan kuin äidilläni aikoinaan, kun minä reputin. Sitä hävetti enemmän itsensä puolesta kuin harmitti minun puolestani. Sain sitten syksyllä lakin ja kielsin asennevamman vuoksi yo-juhlat kokonaan.

Nyt tosiaan on herkkä paikka nuorenne koko tulevaisuuden suhteen. Jaksaako kirjoittaa syksyllä - vai häpäiseekö suku ja perhe niin, että ei huvita esim. ketutuksen vuoksi ollenkaan.

.

Äidin tunteet on nyt sivuseikka. Suvun vielä vähemmän.

Vierailija
10/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa ole mitään noloa! Mitäs sitte jos kaverit juhlii? Juhlikoon mukana kun koulu päättyy muutenkin ja lakki sitten joulukuussa! Eikai ton ikäsenä enää ala kaverit nälvimään? Aika lapsellista ja tyhmää ois.

Ja sinä ap ole lapsesi tukena! Älä nyt helvetti mieti kahvipöydän antimia vaan nuoren tulevaa! Ole apuna!

Vierailija
11/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se häpeä pois, näitä sattuu jollekuille joka vuosi. Lohdutat poikaa etkä uhriudu siellä kuinka nyt oikein tarjoilut oli jo suunniteltu. Ällöttävä asenne, tulee vähän oma äiti mieleen vaikka ei olla samanlaisessa tilanteessa oltu, mutta hän varmasti reagoisi samalla tavalla.

Vierailija
12/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on aivan varmasti asiasta jo muutenkin huono fiilis, ja sitten sinä vielä uhriudut ja häpeilet siellä. Oikea vuoden mutsi.

Perhe voi näin pilata nuoren koko tulevaisuuden.

Vierailija
13/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä nuolaista ennen kuin tipahtaa :)

Vierailija
14/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samat tunnelmat. Tosin kirjoituksista ei jäänyt kiinni, ne meni keikkuen läpi. Meillä poika ei saanut muutamaa rästikurssia suoritettua ja ne jäi ens syksyyn. Koko ajan odotettiin, että juhlat on tulossa. Olen rehellisesti sanoen pettynyt. Sekä poikaan että itseeni vanhempana, olisi pitänyt seurata tarkemmin aikuisen lapsen opintojen edistymistä.

Vierailija
15/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojallehan tuo nolointa on, kaverit juhlii lakkeineen ja itse joutuu uusimaan. Ei se elämä siihen kaadu, vaikka noloa toki onkin. Uusimaan syksyllä paremmin valmistautuneena.

Mitä noloa siinä on?

Itsekin uusin pari ainetta ja m paperit tuli. Itse olin ylpeä suoritukseeni eikä kukaan moittinut tai varsinkaan sanonut noloksi :D

Vierailija
16/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samat tunnelmat. Tosin kirjoituksista ei jäänyt kiinni, ne meni keikkuen läpi. Meillä poika ei saanut muutamaa rästikurssia suoritettua ja ne jäi ens syksyyn. Koko ajan odotettiin, että juhlat on tulossa. Olen rehellisesti sanoen pettynyt. Sekä poikaan että itseeni vanhempana, olisi pitänyt seurata tarkemmin aikuisen lapsen opintojen edistymistä.

Mitäs sitten vaikka juhlat on syksyllä?

Ne on kuitenkin poikas juhlat. Miksi olet niin pettynyt?

Vierailija
17/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö sen vasta sai tietää?

Eikös lopulliset tiedot tulleet eilen?

Vierailija
18/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti et näytä pettymystäsi nuorelle. Teillä saattaa olla juhlat sitten syksyllä!

En ymmärrä miksi lapset pitäisi nykyään kasvattaa jossain pumpulissa. Kyllä vanhemmat saavat minusta olla ihan avoimen pettyneitä tuossa tilanteessa. Mitään valtavia syyllistämisraivareita ei tietenkään pidä vetää. Yo-kokeiden reputtaminen on aika vaikeaa jos niiden eteen on yhtään nähnyt vaivaa...

Vierailija
19/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään matalaa profiilia. Juhlat on, siirtyivät syksyyn. Paremmin pääsee vieraatkin silloin ja nyt poika pääsee kavereiden juhliin.

Poikanne on tänään just yhtä älykäs, rakas ja tärkeä, kuin oli ennen tulosten saantia. Älä herranjestas lataa liikaa painoa muutamalle koepäivälle, ei ne lapsesi arvoa mittaa.

Eilen olin pettymyksen päivä, tänään juhlitte. Muistuta poikaa siitä, että hän on arvokas ja hyvä juuri tuollaisena. Elämässä sattuu ja tapahtuu, nyt pää pystyyn ja eteenpäin.

Kukaan ei ilku, tai jos, niin onpa häijy ihminen eikä siitä tarvitse välittää. Läheiset myötäelävät, häpeän voit unohtaa.

Vierailija
20/242 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinun täytyy osoittaa kypsyytesi. Sinun täytyy äitinä nyt näyttää, että aina on toivoa tulevasta, aina on plan b, eikä saa menettää toivoaan, eikä varsinkaan HÄVETÄ IHMISTEN EDESSÄ. Miten nyt toimit, jää vuosikymmeniksi ilmaan välillänne, koska hän muuttaa kohta pois ja tästä jää pysyvä muisto, miten suhtauduit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän