Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eihän se kupari siellä mitenkään kulu tai menetä tehoaan? En löytänyt googlaamalla tyydyttävää vastausta, kaikkialla vain todetaan, että käyttöikä on viisi vuotta.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Se viisi vuotta on lain määräämä "parasta ennen" päiväys.

Ei se oikeasti niin päivän päälle ole. Tietty aina välillä on ihan hyvä käydä näytättämässä alapäätään jollekin asiantuntijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä kävin vuoden alussa ottamassa uuden kuparikierukan ja kuulemma käyttöikä on nykyään kymmenen vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se viisi vuotta on lain määräämä "parasta ennen" päiväys.

Ei se oikeasti niin päivän päälle ole. Tietty aina välillä on ihan hyvä käydä näytättämässä alapäätään jollekin asiantuntijalle.

Kiitos vastauksesta! Eli perustuu lakiin siis tämä aika. Jossain muualla Euroopassa muistaakseni onkin seitsemän vuotta käyttöaika. Jos alakerrassa kaikki kunnossa, niin teoriassa ei kai mitään hätää vaikka vaihtaminen venyisikin. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No aika ihme että kuparinpätkä kestää ruumiin uumenissa noinkin pitkään.

Mihin se kupari siellä muka liukenisi? :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä kävin vuoden alussa ottamassa uuden kuparikierukan ja kuulemma käyttöikä on nykyään kymmenen vuotta.

Aijaa! Onpa kätevää! Ap.

Vierailija

Kun minulta poistettiin kuparikierukka, joka oli ollut kohdussani 7 vuotta, pyysin sen itselleni muistoksi. Kotona katselin kierukkaa tarkemmin, ja huomasin että muovirungon ympärille kierretty kuparilanka oli lähes kauttaaltaan peittynyt johonkin aineeseen, joka muistutti aika lailla hammaskiveä ja lähti rapsuttamalla pois. Tuskin sillä kuparilla tuossa vaiheessa enää mitään vaikutusta oli.

Vierailija

Ystäväni kuparikierukan vaihtoaika oli n 5 kk ylittynyt, kun hän huomasi olevansa nelikymppisenä raskaana. Kierukka saatiin varoen poistettua ja vauva syntyi ajallaan.

Vierailija

Mulla oli varmaankin noin kahdeksan vuotta ennen kuin otin pois. Ei mitään ongelmia.