Vaikka "kaikki" miehet haluavat fitness-naisen, miksi monella salimiehellä on kuitenkin tyttiksenä/vaimona tavis- tai jopa fatnessnainen?
Vähän väliä saa kuulla ja lukea milloin mistäkin, kuinka naisen on oltava timmi ja fitnessnaiset ne vasta parhaita ovatkin ja joka mies sellaisen haluaa. Tätä mieltä ovat varsinkin ne vähän vähemmän fitit miehet, jotka itse kyllä viihtyvät sohvalla kaljapullo kädessä, mutta samanlaiset plösöt naiset ovat kauhistus. Mutta sitten se omituinen asia; itsekin salilla käyvänä olen huomannut, että useimmilla lihaksikkailla miehillä, siis sellaisilla, joista näkee että salilla käydään ja treenattu on, on useimmiten aivan tavis tyttöystävä/vaimo; peruslaihaläski hoikka tai jopa vähän "muodokkaampi". Luulisi nimenomaan näiden salimiesten vaativan naiselta samanlaista treenattua, timmiä kroppaa kuin itselläkin, mutta niin vain usein käsipuolessa on taviskroppainen nainen.
Millä tämä selittyy?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin koulutettu, sivistynyt, hyvästä perheestä. Nää on vaimonvalintakriteerejä lisää. Ikävä kyllä fitness ei mahdu listalle.
Hyvästä perheestä? Voi olla vaikeaa löytää nykyisten avioero- ja työttömyyslukujen aikaan hyvää perhettä, jos se tarkoittaa ei avioeroa ja oltava vakituiset työpaikat ja hyvät tulot. Siihen en ota kantaa, mikä on fitness-naisten sivistystaso, kun ei ole tietoa.
Miehenä vastaan ettei oo vaikeaa - paitsi jos etsii baareista.
Jaa a, mä oon pullero ja mun mies on hyvä kroppanen. Ei kuulemma kaikkien tarvi pitää fitness perseistä näin sanoi
Ite tykkään pikkusen isommista naisista, niitä on mukava rutistella ja halata :)
Johtuu testosteronista. Hyvä, monipuolinen ravinto sekä lihaskuntoharjoittelu nostaa testo-arvoja. Se saa myös tykkäämään naisellisista, muodokkaista naisista.
Omakin naisihanne on muttunut vähän muodokkaampaan suuntaan, kun olen alkanut urheilemaan ja kiinnittämään huomiota ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aika monet fitness-naiset on sinkkuja, mikä on siinä mielessä yllättävää että heillehän on nyt kysyntää, ei ainakaan luulisi olevan komeista ja menestyneistäkään tarjokkaista pulaa. Kauniita ollaan ja ulkonäköön satsataan, mutta ollaan silti sinkkuja??????
Ei sellaisilla naisilla ole aikaa seurustella, kun fitness-elämäntapa vie kaiken ajan: salilla pitää ravata 5 kertaa viikossa ja aerobiset päälle. Loppuaika kuluu kellon tarkkaa ruokavaliota noudattessa ja ruoka-aineita punniten sekä purkittaen. Yli liikenevä aika käytetään solariumiin, kynsi- ja ripsihuoltoihin, urheiluhierontaan ja kampaamoon. Itsekeskeisyydessään eivät ole kiinnostuneita muiden ihmisten asioista eivätkä ole lainkaan mukavaa seuraa - eihän heidän kanssaan voi edes mennä ulos syömään, koska se ei sovi heidän tiukkaan fitness-ideologiaan. Kaikki pyörii vain minun ruokien/treenien/perseen/grammojen/jauheiden ympärillä. Minäminäminä. Kukaan täysjärkinen mies ei jaksa katsella tuota egosentrisyyden ja narsistisuuden multihuipentumaa.
Ennen kuin kukaan huutaa katkeraläski-jankutuksiaan, niin jokainen tervejärkinen ihminen ymmärtää, että itsestään ja ulkonäöstään voi huolehtia vähemmän fanaattisesti ja fitness ei muuten edes ole mitään todellista terveellistä itsestä huolehtimista nähnytkään.
Tämä. Sillä että käy salilla säännöllisesti ja kun se näkyy ulkomuodossa, sitä pääsee automaattisesti niputetuksi kyseiseen kategoriaan ja fanaatikoksi. Jossain kohtaa jaksoin vielä selitellä ja oikaista ennakkoluuloja, nykyään en.
Ja sitten vielä nämä kaverit, joiden mielestä fitness on kuitenkin pelkkää p*skaa, niin treffeillä silmät pyörineet päässä ja oi kun oot kuuma. Seuraavassa lauseessa kuitenkin joku "syäksä ees mitään" -dissaus. Perään viestejä kun haluttaisi.
Joten tämä fitnessnainen, vaikka on yhä sinkku, on virallisesti poistunut sinkkumarkkinoilta, koska kyllästyi olemaan joku friikki, mutta ah niin haluttava lihanpala.
Vierailija kirjoitti:
Ja aika monet fitness-naiset on sinkkuja, mikä on siinä mielessä yllättävää että heillehän on nyt kysyntää, ei ainakaan luulisi olevan komeista ja menestyneistäkään tarjokkaista pulaa. Kauniita ollaan ja ulkonäköön satsataan, mutta ollaan silti sinkkuja??????
Siis joka ikisellä salinaisella on ainakin tinderissä "Olethan urheilullinen" "Haetaan salikaveria" "Käythän salilla, koska käyn minäkin" "ei sohvaperunoille" joo yhteiset harrastukset on kivoja joo, mutta pinnallisuus paistaa ja jos minä tykkään iltasin rassata vanhaa bemaria vaikka DI lukee sähköpostin loppuosassa, niin pitäskö sitten ruveta vaatimaan, että "toivottavasti sinullakin on e28 bmw vm. 84, koska minullakin on" tai "haetaan tallikaveria"
Harva haluaa kotiinsa fitness-natsia. Saattaa tulla yllätyksenä, mutta harrastukset eivät ole ainoa yhteensopivuutta määrittävä tekijä. Eikä ulkonäkö aina vastaa ihmisen harrastuksia. Myös se fatness-nainen voi olla hyvinkin liikunnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa a, mä oon pullero ja mun mies on hyvä kroppanen. Ei kuulemma kaikkien tarvi pitää fitness perseistä näin sanoi
Miksi et laihduta? Onko kiva olla sika?
Olipas taas kivasti sanottu, mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa.
M
Toi pitäis kaikkien miesten ymmärtää. Heti kun nainen on saanut miehen koukkuun niin nainen aloittaa massakauden joka ei lopu ennenkuin se on saavuttanut ihannepainonsa joka on luokkaa pyöriäinen.
Vierailija kirjoitti:
Toi pitäis kaikkien miesten ymmärtää. Heti kun nainen on saanut miehen koukkuun niin nainen aloittaa massakauden joka ei lopu ennenkuin se on saavuttanut ihannepainonsa joka on luokkaa pyöriäinen.
Mulla kävi just päinvastoin. 😊 Lopetin parisuhteessa alkoholinkäytön aikalailla kokonaan ja alettiin miehen kanssa käydä salilla ja syödä terveellisemmin, eli ollaan molemmat (myös minä, nainen) paremmassa kunnossa kuin suhteen alkaessa. Että ihan turha jakaa tällaisia katkeroituneiden esittämiä kliseitä jonain maailman ainoana oikeana totuutena.
Ehkä se dieettaaminen ärsyttää ja rassaa fitness-naista, että on aika ikävä asua samassa taloudessa.
Ehkä miehetkin haluavat kumppanin, joka ei ole useampaa kuukautta vuodessa jatkuvasti pahalla päällä.
Tästä(kin) tuli näköjään tällainen ylipainon normalisoimisketju. Vaikka teistä yli puolet onkin enemmän tai vähemmän läskejä (ja ylipaino siis tässä mielessä uusi "normaali"), niin ei se silti tervettä saati kaunista ole. Sori.
Tervehenkinen mies haluaa naisen, joka tilaa ravintolassa ruoan ja syökin vielä annoksensa. Hän haluaa naisen, jonka arki ei ole kieltäytymistä ja kireitä hermoja.
Liian harva fitness nainen kykenee syvälliseen keskusteluun kun elämä pyörii pääsääntöisesti sen oman kropan ja sen kuvaamisen ympärillä, siksi moni liikunnallinen ja keskustelutaitoinen mies ei välttämättä innostu fitness naisesta elämänkumppania etsiessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän väliä saa kuulla ja lukea milloin mistäkin, kuinka naisen on oltava timmi ja fitnessnaiset ne vasta parhaita ovatkin ja joka mies sellaisen haluaa. Tätä mieltä ovat varsinkin ne vähän vähemmän fitit miehet, jotka itse kyllä viihtyvät sohvalla kaljapullo kädessä, mutta samanlaiset plösöt naiset ovat kauhistus. Mutta sitten se omituinen asia; itsekin salilla käyvänä olen huomannut, että useimmilla lihaksikkailla miehillä, siis sellaisilla, joista näkee että salilla käydään ja treenattu on, on useimmiten aivan tavis tyttöystävä/vaimo; peruslaihaläski hoikka tai jopa vähän "muodokkaampi". Luulisi nimenomaan näiden salimiesten vaativan naiselta samanlaista treenattua, timmiä kroppaa kuin itselläkin, mutta niin vain usein käsipuolessa on taviskroppainen nainen.
Millä tämä selittyy?
Ilmiö selittyy naisten harjoittamalla hypergamialla. Google auttaa, mikäli tämä todellakin on sinulle aivan uusi tieto.
Sama vastaus kuin naisten seksuaaliseen valtaan: Jos te miehet ette halua, että naiset ovat hypergamisia, niin ratkaisu on teidän käsissänne. Ei naisten. Älkää pariutuko alaspäin.
Yksikään nainen ei jätä pariutumatta alfan kanssa siksi, että joku beta jossain jää ilman naista. Tai betan kanssa siksi, että jossain jää gamma ilman. Hypergamia loppuu sillä, että ne alfat ja betat huolivat vain tasoisensa tai itseään korkeatasoisemman naisen.
Levittäkää siis ma-teoriaanne muille miehille, ei meille naisille.
Väärin. Helsinki on "täynnä" vanhoja ja katkeria sinkkunaisia, joille ei riittänyt riittävän korkeatasoista miestä. Heidän hypergamiansa ei ole kadonnut mihinkään, vaan he jäivät yksin. Sinun ehdotuksesi vain lisäisi noita onnettomia ja lapsettomia (tai pahimmassa tapauksessa ilman miestä lapsen hankkivia) naisia.
Ongelma ei ole miehissä, vaan naisten ylipumpatuissa egoissa.
Jonkun pitää siivota ja tehdä ruokaa. Lasten hoitokin voi jäädä retuperälle jos vaimo treenaa vaan per settä. Tavisnaisella on aikaa kun ei käy salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Nuo palstan miehet vain luulevat, että kaikkia naisia ja varsinkin kauniita pyydetään joka puolella trefeeille ja kositaan, ihan jatkuvasti. Että heidän kotiovensa takana on jono, jota naiset käännyttävät pois minkä ehtivät. Näin täytty olla, koska he uskovat mahdottomaan väitteeseen, että naiset saavat parisuhteen useammin kuin miehet.
Me palstan miehet tiedämme, että jos perusnätti, ei kauhean läski nainen luo profiilin Tinderiin, niin lähes jokaisen miehen kanssa mätsää. Jos vastaava mies tekee samaan, mätsiprosentti romahtaa. Naiset eivät saa USEAMMIN parisuhdetta, vaan HELPOMMIN. Yritä jatkossa puhua omalla suullasi, älä muiden suilla.
Ongelma näissä yleistyksissä on se, että miehet ei ole mikään homogeeninen massa jotka ajattelee, haluaa samoja asioita.
Mutta näin niitä provoja saadaan, ei tarvitse kun yleistää sukupuoli niin takuuvarma 50 sivua kommentteja.