Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjois-Norjassa olleet!

Vierailija
18.05.2017 |

Mitä paikkoja suosittelette Pohjois-Norjasta? Mitä tykkäsitte maisemista?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin Narvik-Lofootit-Tromssa-matkalla toissa vuonna. Lämpöä oli heinäkuussa 28°c eli ihan liian kuuma esim. vuorikiipeilyyn. Ei siellä aina ole jäätävää. Maisemat on mielettömät hienot, mutta ruoka kallista. Vihannekset ala-arvoisia. Lähtisin silti mielelläni uudestaan!

Olette ohittaneet kaikki parhaimmat mestat pikkasen etelämpää:)!

Vierailija
22/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää telttapaikka hyvissä ajoin ennen pimeetä. Villasta päälle ja sadekamppeet erit tärkeät! Vaelluskengät hyvin sukin. Huoltamoitten vessat ja kahvilat onnettomia. Eli omat systeemit. Pitäkää mukana ruokaa Suomesta on sikakallista !!! Ostakaa vaan tuoreet ruuat!

Eli : villavaatteet ei fleeceä! Paras satsata vedenpitäviin kevytvaatteisiin jotka hengittävät

Vara akku , kännyyn miel kaksikin! Erit tärkeää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tromssa oli kiva kaupunki. Me menimme Kilpisjärven kautta ja maisemat oli kyllä huikeat! 

Aika viileää siellä oli ja satoi koko ajan. Olimme siis kesällä muutama vuosi sitten.

Mä olen mennyt tän reitin molempiin suuntiin ja Kilpisjärveltä Norjan puolelle maisemat on huikeat. Toiseen suuntaan (Norjasta Kilpisjärvelle) ei ole yhtään niin hieno, kun meri jää taakse. Ollaan menty Norjassa siis reittiä Tromssa - Narvik jompaan kumpaan suuntaan, eli Ruotsin (Riksgränsen) kautta Narvikista / Narvikiin ja Kilpisjärven kautta Tromssaan / Tromssasta.

Suosittelen poikkeamaan pääteiltä myös vähän pienemmille teille, tulee ihan erilaisia maisemia sitten. Kuitenkin kannattaa huomioida, että joissain paikoissa on lauttamatkoja, jotka saattavat olla maksullisia. Lofooteilla en ole päässyt käymään itse, sinne pitäisi kyllä vielä suunnata. Toinen suunta mihin haluaisin on Nordkappin suuntaan ja jos ei sinne asti niin vaikka Skibotn - Lakselv -väli.

Ollaan ajettu joskus myös Karigasniemeltä Hettaan Norjan kautta (Karasjok, Kautokeino) ja sillä välillä ei ole kyllä mitään nähtävää...

Vierailija
24/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin Narvik-Lofootit-Tromssa-matkalla toissa vuonna. Lämpöä oli heinäkuussa 28°c eli ihan liian kuuma esim. vuorikiipeilyyn. Ei siellä aina ole jäätävää. Maisemat on mielettömät hienot, mutta ruoka kallista. Vihannekset ala-arvoisia. Lähtisin silti mielelläni uudestaan!

Olette ohittaneet kaikki parhaimmat mestat pikkasen etelämpää:)!

Edellinen reissu oli Oslo-Trondheim-välillä :)

Vierailija
25/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Vadsöstä, Vesisaaresta ja Kirkkenesin alueesta.

Vierailija
26/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut Nordkappissa? Kokemuksia? Ap

Kiva pikkukaupunki. Nykyisin jatkaisin siitä sinne erämaalueelle, eli kauemmaksi. Silloin oli aikaraja.

Sinkkumies

Mikä ihmeen aikaraja?

Norjalla on kyllä erikoisia sääntöjä muualta tulleille. Muistaakseni kalastus oli sallittu vain tietyn kilometrimäärän päässä autoteistä ulkomaalaisille ts. lupia parhaille paikoille ei myyty. Tästä tosin aikaa parikymmentä vuotta..

Vierailija
27/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie Enontekiöltä Altaan. 

Vardö.

Samaa mieltä edellisen kanssa: Suomen Lappi kannattaa katsoa ensin, siinä ei Norjan jälkeen ole mitään nähtävää.

Vierailija
28/29 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut 12 vuotta Finnmarkissa ja nyt 9 vuotta länsi-rannikolla eli Bergenissä. Oma viehätyksensä molemmissa. Täällä Vestlandissa on kieltämättä uskomattoman upeat maisemat, mutta Finnmarkissa taas keskiyön aurinko, hiljaisuus, jäämeri. Loputtomiin tilaa vaeltaa.. Talvet siellä on ankaria.

Norja on upea maa, hinnat vaan kovat suomalaisille.

Vierailija
29/29 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa ei ole mitään tekemistä kun joka paikassa on vuoria. Niissäkäön ei mitään katsomista kun ovat aika pieniä eurooppaan verrattuna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi