Amerikkalaismediat: Chris Cornellin kuolinsyyksi epäillään itsemurhaa
Kommentit (36)
Kuolinsyy selviää aikanaan. Itse epäilisin rankan ryyppäämisen jälkeistä sydämen rytmihäiriökohtausta (kammiovärinä) tai sydänkohtaus. Vaikka juomisen lopettaisi elimistö voi tehdä stopin.
Chrissillä oli kuulemma "jokin" kaulansa ympärillä, joten tuskin sydämen rytmihäiriöön kuoli
Ja asia kuuluu muille syystä että...??
Narkkari? Hän oli käsittääkseni lontrannut lähinnä viinan kanssa ja raitistunut jo tovin aikaa sitten.
Tarkoitus ei ole tosiaankaan rienata, vaan olen ihan tosissani kommenttini kanssa.
Jotenkin on vaikea uskoa itsemurhaan, jos oli vain muutamaa tuntia ennen julkaissut somessa ihan tavanomaisia päivityksiä ja äitienpäivääkin viettänyt hyvässä hengessä. Mulle tuli ekana mieleen siitä kaulan ympärillä olevasta "jostakin" nämä joidenkin ihmisten harrastamat kuristamisleikit masturboinnin yhteydessä. Niissä on oikeasti jokunen muukin julkkis menettänyt henkensä. Sitähän ei välttämättä koskaan saa selville, onko teoriassa perää, elleivät lähiomaiset anna selventävää lausuntoa mahdollisesta masennuksesta tms.
Mikä saa viiskymppisen perheellisen ihmisen tekemään itsemurhan? Jotenkin tää olis helpompi ymmärtää jos olis nuorempi (ja epätasapainoisempi) tai päihderiippuvainen tyyppi, mutta kun hänkin oli raitistunut. Juuri tviitannut kiitollisia äitienpäiväonnitteluja. Ja vaimonsa yrittänyt tavoitella (eli on kai ollut läheinen vaimonsa kanssa) ja pyytänyt jotakuta katsomaan kun ei saa kiinni.
Vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus ei ole tosiaankaan rienata, vaan olen ihan tosissani kommenttini kanssa.
Jotenkin on vaikea uskoa itsemurhaan, jos oli vain muutamaa tuntia ennen julkaissut somessa ihan tavanomaisia päivityksiä ja äitienpäivääkin viettänyt hyvässä hengessä. Mulle tuli ekana mieleen siitä kaulan ympärillä olevasta "jostakin" nämä joidenkin ihmisten harrastamat kuristamisleikit masturboinnin yhteydessä. Niissä on oikeasti jokunen muukin julkkis menettänyt henkensä. Sitähän ei välttämättä koskaan saa selville, onko teoriassa perää, elleivät lähiomaiset anna selventävää lausuntoa mahdollisesta masennuksesta tms.
Mahdollista tai sitten Chris on peittänyt masennuksensa läheisiltään onnistuneesti. Keikkaelämä on kuluttavaa henkisesti ja jos nyt mentiin sen tietyn rajan yli.
Teko voi olla spontaani siinä mielessä jos Chrisiltä ei löydy jäähyväisviestiä perheelleen mistään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä on niin vaikea hyväksyä, että joku voi ihan oikeasti haluta lähteä tallaisesta hienosta maailmasta vit*tuun? Pitää keksiä tuollaisia typeriä masturbaatioteorioita, kun ei voi hyväksyä yksinkertaista totuutta. Itsemurhia ja tapoja toteuttaa tämä päämäärä on yhtä monia kuin ihmismieliäkin. Todella yksinkertaista olettaa, että jokainen hautoisi tai suunnittelisi tai edes harkitsisi päätöstään viikko- tai edes tuntikausia. Eikä taustalle tarvita aina mitään kriisiä tai masennusta tai vastaava. On myös impulsiivisia ihmisiä sekä tilapäisiä mielenhäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tosiaan kuulostaa melkein todennäköisemmältä kuin itsemurha. Eihän sitä tietenkään tiedä mitä hänen päässään liikkui, masentuneetkin voivat piilotella taitavasti ongelmiaan ja tehdä työnsä tunnollisesti. Silti outoa, kun hänellä tuntui menevän hyvin, kiertue käynnissä ja nuoria lapsia :(
Jos kylvyssä lähtisi tekemään itsemurhaa, niin eiköhän siinä pelattaisi enemmän lääkkeillä/huumeilla tai viillettäisi ranteet auki. Naru kaulassa ei tee siinä kohtaa oikein mitään.
Lehtijutuissa puhuttiin vain kylpyhuoneesta?
Sources tell Local 4 Cornell's wife called a family friend and asked him to check on the singer. That friend forced open the hotel room door where Cornell was found dead in the bathroom with something around his neck.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tosiaan kuulostaa melkein todennäköisemmältä kuin itsemurha. Eihän sitä tietenkään tiedä mitä hänen päässään liikkui, masentuneetkin voivat piilotella taitavasti ongelmiaan ja tehdä työnsä tunnollisesti. Silti outoa, kun hänellä tuntui menevän hyvin, kiertue käynnissä ja nuoria lapsia :(
Jos kylvyssä lähtisi tekemään itsemurhaa, niin eiköhän siinä pelattaisi enemmän lääkkeillä/huumeilla tai viillettäisi ranteet auki. Naru kaulassa ei tee siinä kohtaa oikein mitään.
Niinpä. Varmaan hotellihuoneesta löytyy muita ja "parempiakin" paikkoja hirttäytyä. Sitäkin ihmettelen, että jos oli itsemurha, niin miksi teki sen nyt, kesken kiertueen. Olisiko heillä ollut enää kolme keikkaa jäljellä, aika vähän. Tietysti masentuneen mielenmaisema on mitä on, mutta kyllä masentuneenkin rock-tähden voisi ajatella jättävän lopulliset jäähyväisensä dramaattisesti vasta sitten, kun viimeinenkin keikka on vedetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä on niin vaikea hyväksyä, että joku voi ihan oikeasti haluta lähteä tallaisesta hienosta maailmasta vit*tuun? Pitää keksiä tuollaisia typeriä masturbaatioteorioita, kun ei voi hyväksyä yksinkertaista totuutta. Itsemurhia ja tapoja toteuttaa tämä päämäärä on yhtä monia kuin ihmismieliäkin. Todella yksinkertaista olettaa, että jokainen hautoisi tai suunnittelisi tai edes harkitsisi päätöstään viikko- tai edes tuntikausia. Eikä taustalle tarvita aina mitään kriisiä tai masennusta tai vastaava. On myös impulsiivisia ihmisiä sekä tilapäisiä mielenhäiriöitä.
Ei ole vaikeaa hyväksyä. Onhan se mahdollista. Mutta niin on myös se toinenkin teoria. Siitä on aiempiakin esimerkkejä. Minusta sinulla tässä on ongelmia, jos jollakin. Elämä on epävarmaa ja monimuotoista, eikä kaikki ole aina sitä miltä näyttää. Olisihan se jollain tavalla arvokkaampaa lähteä dramaattisesti ja tarkoituksella oman käden kautta kuin vahingossa aiemmin ehdottamallani tavalla, mutta kuolema ei ikävä kyllä ole aina arvokas. Fakta on kuitenkin se, että tällä hetkellä voimme vain spekuloida. Ei meistä kummallakaan ole parempaa tietoa siitä, mitä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Kuolinsyy selviää aikanaan. Itse epäilisin rankan ryyppäämisen jälkeistä sydämen rytmihäiriökohtausta (kammiovärinä) tai sydänkohtaus. Vaikka juomisen lopettaisi elimistö voi tehdä stopin.
Jaa ehditkin jo paikan päälle tekemään ruumiinavauksen, kun sinulla on noin selvät käsitykset asiasta?
Vaikea uskoa.
Olikohan keikka mennyt jotenkin huonosti ja Chris oli pettynyt itseensä? Ei jaksanut enää kiertue-elämää? Koki olevansa ansassa, halusi elämältään jotakin muuta?
Joku sydämen rytmihäiriö tai veritulppa keikan synnyttämän adrenaliiniryöpyn jälkeen olisi kuitenkin helpompi ymmärtää kuin itsemurha....
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa.
Olikohan keikka mennyt jotenkin huonosti ja Chris oli pettynyt itseensä? Ei jaksanut enää kiertue-elämää? Koki olevansa ansassa, halusi elämältään jotakin muuta?Joku sydämen rytmihäiriö tai veritulppa keikan synnyttämän adrenaliiniryöpyn jälkeen olisi kuitenkin helpompi ymmärtää kuin itsemurha....
Miljonääri ei ole ansassa, vaikka peruisi kaikki keikkansa ja lähtisi bahamalle surffaamaan.
Mistä vaimolla tulikin mieleen pyytää tarkistamaan tilanne.
Pitäisikö tämä tyyppi tuntea? Kuka Chris?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa.
Olikohan keikka mennyt jotenkin huonosti ja Chris oli pettynyt itseensä? Ei jaksanut enää kiertue-elämää? Koki olevansa ansassa, halusi elämältään jotakin muuta?Joku sydämen rytmihäiriö tai veritulppa keikan synnyttämän adrenaliiniryöpyn jälkeen olisi kuitenkin helpompi ymmärtää kuin itsemurha....
Pohdiskelin tuossa mielessäni, että nämä rockbändit aloittavat yleensä rakkaudesta musiikkiin&kannanottoon ja palavaan aatteeseen usein hyvin nuorina ja sitten kun se iso juttu tapahtuu: tulee suosiota, bändin maine kasvaa, rahaa tulee vaikka ennen ollaan protestoitu markkinoita vastaan ja tehty taidetta.
Seurauksena sinulla on kaikkea mitä voit saada: mainetta, rikkautta, rakkautta ja perhe, olet kuivilla alkoholismista (josta ei ihan heti pääse kokonaan eroon) mutta sisällesi jää tyhjiö. Olet myynyt taiteesi markkinoille ja samalla itsesi. Voisiko tuo tyhjiö olla osasyy näihin itsemurhatapauksiin. Lisäksi entisenä päihdeongelmaisena vaara on retkahtamiseen olemassa ja sekin luo paineita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa viiskymppisen perheellisen ihmisen tekemään itsemurhan? Jotenkin tää olis helpompi ymmärtää jos olis nuorempi (ja epätasapainoisempi) tai päihderiippuvainen tyyppi, mutta kun hänkin oli raitistunut. Juuri tviitannut kiitollisia äitienpäiväonnitteluja. Ja vaimonsa yrittänyt tavoitella (eli on kai ollut läheinen vaimonsa kanssa) ja pyytänyt jotakuta katsomaan kun ei saa kiinni.
Vaikea ymmärtää.
Itsemurhapäätöksen tehnyt ihminenhän usein tavallaan piristyy, kun ratkaisu on tehty...
:(