Mietittekö koskaan Ebaysta ostaessasi että mitä mömmöjä on käytetty siihen kivaan halpaan Kiinasta tilattuun paitaan?
Joo, 99% vaatteista tehdään alueella Intia/Kiina/Pakistan ynnämuissa halpamaissa, mutta vientiin menevissä vaatteissa ollaan tarkkoja materiaaleista.
Sitten kun itse tilaat sen kivan 1,5 euroa posteineen maksavan paidan kiinasta niin se voi sisältää vaikka mitä paskaa.
Vielä hullumpaa on se että joku tilaa sieltä myös meikkejä, missä voi olla ties mitä sontaa. Mielummin ostan meikkini Suomesta ja maksan pikkasen enemmän, kuin että tilaan jotain lyijymömmöjä mistälie.
Kommentit (7)
En oo tilannut ebaysta mitään mömmöjä tai muutakaan
Samoja vaatteita ne ketjujenkin vaatteet ovat. Samoilta alueilta.
Itselläni on aavistus, että ehkä (?) joku köyhä saa ostamistani halpislegginsseistä peräti suuremman rahan myymällä netin kautta kuin H&M:lle.
Mulla on samat tunnontuskat aina halpoja vaatteita ostaessa, koska niin suuri osa tulee juuri jostain Bangladeshistä.. Köyhänä ostan silti vaatteeni halvalla kirppareilta ja netistä, koska johonkin on pakko pukeutua.
Formaldehydiä ynnä muuta homeenestoainetta eli ihan tasan samoja kuin minkä tahansa kaupan rätteihin. Ei kannata käyttää vaatteita pesemättä ensin.
ihan sama kunhan rahaa säästyy muuhunkin kivaan
Ihan samat myrkyt kuin niissä vaatteissa, joita notkuu Suomessakin ketjukauppojen hyllyillä. Kuvitteleeko joku oikeasti, että Ebay-tuotteisiin suihkutetaan jotain bonusmyrkkyä?
Jos perusteluna on "Ebay on halpa eli pakko olla myrkyllistä", niin Ebayn tuotteet ovat ihan samoja kuin Suomessakin myytävät. Erona on se ettei ole välikäsiä vaan ostetaan suoraan valmistajalta. Siitä syntyy halpa hinta.
Täytyy kyllä sanoa, että en tajua mistäköhän mömmöistä puhutaan. Jos jotain säilyvyys myrkkyjä niin toki paita pestään ennen käyttöä. Ja ei ne kaikki mömmöt mitään halpoja ole, joten voipi jäädä laittamatta halpa vaatteissa lisämömmöt vaatteisiin. Ja ihan samoissa paikoissa ne henkkamaukatkin valmistellaan. Tai jos ostat kirpparilta vaatteen, niin et tiedä mistä se on tilattu. Vai käytätkö vain suomalaisia design vaatteita itse ja lapsillesi?