Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Yhtä mahdotonta! T. puoli vuotta asuntoa etsinyt.

• ylös 5
  • alas 0

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos tarkoitat ihan mitä tahansa vuokra-asuntoa, olet varmaan työtön/työkyvytön etkä siksi saa yksityiseltä asuntoa, tai liian pienituloinen maksamaan niitä vuokria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Porukka ei varmaan tiedä että hakemus pitää uusia 7kk:n välein

Niin, ja sitten putoaa aina takaisin jonon perälle (jos joku jonojärjestelmä niiden kaikkien erittäin kiireellisten välillä oikeasti edes on, eikä asunnon saajia valita hakemusten käsittelijöiden mielialan mukaan.)

Vierailija

Asunnon saajat valitaan hakemusten käsittelijöiden mielialan mukaan uskokaa pois. Jos ei Hekalta irtoa kämppää parissa viikossa, niin ei sitä irtoa loppuelämän aikanakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Porukka ei varmaan tiedä että hakemus pitää uusia 7kk:n välein

Eikö se ole nykyään 3 kk välein?

Vierailija

Toivottavasti kukaan ei pahastu, mutta olen aina ihmetellyt tätä eikä ole tullut sopivaa tilaisuutta kysyä livenä.

Miksi niihin Helsingin kaupungin vuokra-asuntoihin tahdotaan niin kovasti asumaan? Ymmärrän tietysti sen että se voi olla ainoa paikka saada katto pään päälle jos tulee vaikka riitainen ero ja lapsia on, eikä mahdollisuutta vuokrata asuntoa vapailta markkinoilta. Mutta että työssä käyvät pariskunnatkin haluavat?

Eikö niin, että asuntoa ei saa edes itse valita, vaan osoitetaan jokin paikka joka sitten on otettava tai jätettävä?  Olen ohimennen tavannut moniakin aikuisia pareja, jotka ovat jopa vuosia odotelleet kaupungin asuntoa ja tuntuu että sitä pidettäisiin porttina elämän alkamiseen.

Eikö olisi helpompi vuokrata joku itse valittu asunto sitten vaikka vähän kauempaa keskustasta, laittaa pystyyn aso-tili ja sitten muutaman vuoden päästä ostaa oma asunto joka olisi ihan sellainen kuin mistä tykkää? Ja kaiken saisi tehdä omalla aikataululla, ei tarvitsisi olla käsittelijöiden armoilla.