Vähän ihmetyttää kun nuo kevään ylioppilaat kertovat tehneensä sijaisuuksia kouluissa
Minä olen pätevä opettaja ja kaikenlaisilla rekrylistoilla mutta sijaiseksi ei pyydetä juuri koskaan. Meneekö täysin epäpätevät abit edelle koska heille voi maksaa pienempää palkkaa?
Kommentit (5)
Opiskelija menee suomessa kaiken edelle.
Minä olen työtön aineenopettaja ja laitoin viestejä saman alan aineenopettajille tarjoutuakseni sijaiseksi tarvittaessa. Eräs vastasi että kiitos vain mutta häntä sijaistaa aina oma poika (joka opiskelee ihan eri alaa). No, oli ainakin rehellinen.
Mäkään en päässyt viime keväänä sivariin erääseen paikkaan, kun halusivat sinne ammattilaisen. Mutta eikö ammattilaisille yleensä makseta palkkaa, sivarit on sitten niitä joista tulisi pienemmät kustannukset kuin oikeista osaajista?
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en päässyt viime keväänä sivariin erääseen paikkaan, kun halusivat sinne ammattilaisen. Mutta eikö ammattilaisille yleensä makseta palkkaa, sivarit on sitten niitä joista tulisi pienemmät kustannukset kuin oikeista osaajista?
Nykyään parhaisiin sivaripaikkoihin on kilpailua. Kieltämättä aika surkuhupaisaa, kun osaajat kilpailevat siitä kuka pääsee tekemään duunia ilmaiseksi. Toki ajatuksena se, että työkokemus auttaa joskus palkkatöihin
Asia on juuri niin kuin kirjoitit. Minuakin ottaa päähän
- toinen opettaja