Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi-/eläinperheet! Kuinka saatte pidettyä kotinne siistinä? :(

Vierailija
18.05.2017 |

Meillä on kolme alle kouluikäistä, koira ja kissa. Kissa ei tiputa karvan karvaa miltei koskaan, mutta koira tiputtaa koko kasvustonsa kaksi kertaa vuodessa. On kyllä muuten turkiltaan helppohoitoinen, joten karvaa ei nyt ihan mahdottomasti karvanlähtöajan ulkopuolella ole.

Lapset ja koira kantavat sisään aivan mahdottoman määrän kuraa ja hiekkaa. Yritetään putsailla ja pestä jo tuulikaapissa (tuulikaapissa kaukalo ja käsisuihku), mutta hiekkaa tippuu silti jostain housunpuntista tai varmaan hiuksista.

Meillä on aika hiekkainen piha, pitäisi varmaan miettiä jotain tekonurmea/terassia edes johonkin kohtaan.

Imuroin päivittäin ja nostelen tavarat paikoilleen. Silti tuntuu että pitäisi olla melkein 24/7 rätti kädessä. Pölyn ja hiekan määrä on ihan järjetöntä. Vessan saisi melkein siivota kahdesti päivässä, posliinipinnat on välittömästi tumman pölyn peitossa vaikka olisit juuri siivonnut...

Ja tuntuu että vaikka kuinka pyyhkisit, nuo eläinten karvat ja pölyt vain tarrautuvat kiinni pintoihin.

Olen ihminen, joka ahdistuu sotkusta. Oman mielenterveyteni takia on pakko pitää edes perussiisteystasoa yllä. Olen yrittänyt antaa sotkun vain kasaantua, mutta sitten olen stressaantunut, pahantuulinen ja kireä.

Lapset ovat nyt 6-, 4- ja 2-vuotiaat, mitä kotitöitä teidän suunnilleen tuon ikäiset lapset tekevät? Meillä jokainen kerää omat lelunsa paikoilleen ja isommat vievät käytetyt astiat koneeseen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitähän se on. Pakko imuroida ja pyyhkiä pinnat päivittäin. Muuten en kyllä ala siivoamaan. Kerran viikossa maksimi isommalle siivoukselle.

Onko teillä tyttöjä vai poikia? Opettakaa lapsille asiallinen wc-käyttö niin ei tarvitse jatkuvasti kuurata. Meillä pojat pissaa istualleen koska muuten koko wc on ihan pissaroiskeissa. Sitten saa seisoa, kun osaa tähdätä/siivota itse sotkunsa.

Vierailija
2/7 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukat pois niin siisteystaso nousee 90%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitähän se on. Pakko imuroida ja pyyhkiä pinnat päivittäin. Muuten en kyllä ala siivoamaan. Kerran viikossa maksimi isommalle siivoukselle.

Onko teillä tyttöjä vai poikia? Opettakaa lapsille asiallinen wc-käyttö niin ei tarvitse jatkuvasti kuurata. Meillä pojat pissaa istualleen koska muuten koko wc on ihan pissaroiskeissa. Sitten saa seisoa, kun osaa tähdätä/siivota itse sotkunsa.

Joo, enpä itsekään oikein muuta tee kuin imuroi ja pyyhkäise pintoja päivittäin, mutta varsinkin pienimmän kanssa kaksikerroksisen talon imuroimiseenkin menee ihan tuhottomasti aikaa. :( Helppoahan se olisi ilman lapsia, mutta lasten kanssa saa yhtenään olla lämmittämässä välipalaa, auttamassa vessassa, selvittämässä ongelmaa.

Meillä on yksi tyttö ja kaksi poikaa. Vanhin on tyttö.

AP

Vierailija
4/7 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nykynaiset eivät saa hoidettua perhettä ja kotiakaan enää. Toista se oli ennen vanhaan.

Vierailija
5/7 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin myöskin eläimistä luopumista. Miksi tuollaisen lapikatraan kanssa pitää olla vielä lauma lemmikkejä?

Vierailija
6/7 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle ei ole terveellistä pissiä istualtaan. Tiedoksenne vaan.

Vierailija
7/7 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappuralli ja koiran tassujen/mahan pyyhkiminen eteisessä aina ulkoilun jälkeen, jotta hiekan määrä pienentyy sisälle tultaessa. Itse olen opettanut koirani pyyhkimään tassunsa ovimattoon, jolloin jää tehtäväksi enää mahan pyyhintä.

Pienetkin lapset voi leikin varjolla laittaa imuroimaan. Jälki ei ole ehkä niin tarkkaa nurkkia myöten, mutta jos itse imuroit esim. joka kolmas päivä ja lapset välipäivinä, niin lian määrä pysyy vähäisenä.