Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanko oikeasti ja todella työvoimatomistot lakkautetaan?

Vierailija
18.05.2017 |

Onko tämä ihan totta? Siis nekö toimistot lopetetaan, pannaan kiinni, ovet lukkoon ja valot pois, kaikki ne sadat ja tuhannet virkailijat saa tiedon että virka lakkautettu ja lopputili ja kertyneet lomapäivät rahana tilille? Siis niinkö ihan varmasti on totta?

En usko millään. Tässä tehdään vaan joku tekninen kommervenkki, että näyttää siltä että työkkärit lopetetaan. Ei niitä virkaa hautovia saada pois millään "Nyt me lopetetaan sun toimisto"-tempuilla. Ei onnistu.

Muistan, kun työkkäreihin tuli "Uusi" palkkausjärjestelmä. .Että ensin oli peruspalkka, sitten joku henkilökohtaien lisä siihen päälle. No sehän oli ihan kosmetiikkaa. Rahaa ei ollut jaossa yhtään sen enempää palkkoihin kuin ennenkään. Eli sitä henkilökohtaista lisää jos sai puhuttua itselleen yhdestä osa-alueesta, niin toisesta otettiin sitten saman verran pois. Ihan huuhaata sekin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityistetään, kaikki yksityistetään

Vierailija
2/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulaisella on virka työvoimatoimistossa. Hänella on kyllä vahva usko siihen, ettei virasta voi saada potkuja, eikä sitä virkaa voi yhtäkkiä vain lakkauttaa.

Hän ei kyllä ole semmoinen työntekijä, jota kukaan yksityinen firman omistaja ja sille menestystä toivova palkkaisi. Kyllä on kyseessä ns. leipäpappi, eli tässä mä olen vaan virassa ja lomat ja vapaat pyörii- asenne. Ei ikinä pärjäisi yksityisellä.

Niin voinko nyt ottaa puheeksi, että kohta siltä sitten virka lopetetaan ja uusia hommia voi hakea yksityiseltä työkkäriltä? Mitä ne sitten tekee? Ei kait ihmisten korvaus-asioita voi millekään yksityiselle firmalle luovuttaa? Sehän menee ihan vallattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on ongelma? Jos firma ei tuota / kannata millään mittarilla, niin toki se lopetetaan.

Vierailija
4/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulaisella on virka työvoimatoimistossa. Hänella on kyllä vahva usko siihen, ettei virasta voi saada potkuja, eikä sitä virkaa voi yhtäkkiä vain lakkauttaa.

Hän ei kyllä ole semmoinen työntekijä, jota kukaan yksityinen firman omistaja ja sille menestystä toivova palkkaisi. Kyllä on kyseessä ns. leipäpappi, eli tässä mä olen vaan virassa ja lomat ja vapaat pyörii- asenne. Ei ikinä pärjäisi yksityisellä.

Niin voinko nyt ottaa puheeksi, että kohta siltä sitten virka lopetetaan ja uusia hommia voi hakea yksityiseltä työkkäriltä? Mitä ne sitten tekee? Ei kait ihmisten korvaus-asioita voi millekään yksityiselle firmalle luovuttaa? Sehän menee ihan vallattomaksi.

Jos toiminta loppuu, niin sitten loppuu työtkin eli virka loppuu. Ehkei sun kannata puuttua asiaan. Joskus kunnan ja valtion työntekijät siirtyvät ns. vanhoina työntekijöinä yksityiselle. Sillä sopparilla pari vuotta, jonka jälkeen rankat yt:t ja irtisanomiset. Asiakastiedot siirtyy kyllä yksityiselle, kuten terveydenhuollossakin liikkeenluovutuksessa.

Vierailija
5/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa viihteestä katselin reilu vuoden takaisia uutisia (kohta poistuvia), jossa kerrottiin, että työttömille tarjotaan jatkossa enemmän työtarjouksia joihin reagoitava.  

Nyt vuosi myöhemmin on tilanne jo ihan toinen, eli työttömän tulee kerran viikossa itse hakea jotakin, mitä tahansa työtä...  

Nopeasti on perussuomalaisen työministerin aikana alettu siirtämään kaikki vastuu viranomaistaholta työtä vaille olevalle.

Kohta vissiin lopetetaan työttömän tukeminen ja sekin vastuu siirretään täysin työtä vailla olevalle ja rahat priorisoidaan persujen kannalta tärkeämpiin kohteisiin. 

Vierailija
6/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vr on ymmärtääkseni valtion omistama ja kyseisen laitoksen toimintoja on aikojen saatossa tehostettu. miksei samaa voisi tehdä työvoimatoimistoille. järjestetään lainmukaiset yt ja katsotaan miten moni voitaan siirtää muihin töihin.

Vierailija
7/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut että toiminta siirtyisi maakuntien vastuulle. en tietä pitääkö tuo paikkansa. tietä sitten tarvitsevatko maakunnat uusia virkailijoita papereita pyörittämään.

Vierailija
8/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän oli aikoinaan Työnvälitystoimistoja, mutta sitten ne muuttuivat Työvoimatoimistoiksi, kun lopettivat ilmeisesti työnvälityksen ja keskittyivät muuhun harrasteluun.

Vierailija
9/9 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän oli aikoinaan Työnvälitystoimistoja, mutta sitten ne muuttuivat Työvoimatoimistoiksi, kun lopettivat ilmeisesti työnvälityksen ja keskittyivät muuhun harrasteluun.

Eihän työvoimatoimistoja ole ollut pitkään aikaan, vaan ne ovat olleet TE-toimistoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi