Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset sanovat, että mene työtön töihin?

Vierailija
27.03.2006 |

Ei se ole aina ihmisestä kiinni! Itsekin olen yli nelikymppinen, maalla-asuva, koulutus ammattiin on, on montakin ammattia, mutta töitä ei vaan tahdo löytyä vaikka kuinka hakisi. Helppoa se on suurissa kaupungeissa, kun on koulutusmahdollisuudetkin kulman takana! Tajuatteko te, että tuollainen syyllistäminen satuttaa, kun usein se ei ole sen ihmisen vika, etttei saa töitä!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri tajua kaltaisiasi ihmisiä! On tietenkin ihmisiä, jotka käyttävät järjestelmää häikäilemättömästi hyväkseen mutta ei kaikki.

ehkäpä 7 sit järjestää ja näyttää minulle työpaikan!

ap

Vierailija
22/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alallasi työllistää itsensä? Olet keskustellut työkkärissä miltä alalta löytyisi töitä ja kouluttautunut siihen ammattiin. MUUTA jollei paikkakunnaltasi löydy töitä. Yhtään työtöntä, joka olis kaikkensa yrittänyt en ole nähnyt, mutta kai sellaisiakin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en yksinkertaisesti voi mennä töihin kun kärsin kamalista ahdistua paniikkihäiriöistä.

ja todellakin haluaisin töihin :( täällä ei ihmiset tajua ,että voi olla sairas.

lääkkeitä kokeiltu todella monia ja ei apuja mistään tää on vaan mun kestettävä ja kuvitelkaa miten ihanaa kun ei kauppaankaan välillä pääse :(

Vierailija
24/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse 6 v sairaalassa sijaisena, hakenut varmaan jokaista vapaata tointa, edes työhaastatteluun ei pääse. Kaupungissa hakijoita voi olla yhteen paikkaa 300 yritä siinä sitten erottua eduksi. Työpaikkoja on mutta hakijoita myös todella paljon. Ja koko ajan tulee lisää kun tehtaita lopetetaan. Ei sitä vaan MENNÄ töihin. Että ihmisillä jotka ovat töissä on vääristynyt käsitys miten töihin MENNÄÄN tänä päivänä. Ehkä joskus se onnistui " hei, tulin töihin, mistä voin aloittaa" tyyliin, ei tänä päivänä enää. Työnhakukaava on kangistunut.

Tänä päivänä pitää myös ajatella taloudellisesti. Itse en ainakaan lähde töihin missä maksetaan vähemmän palkkaa kuin päiväraha on. Pitää ajatella myös työmatkat maalta kaupunkiin jne.

Moni sanoo että raha ei ratkaise, mutta kyllä se ratkasee jokaisen kohdalla, tekopyhiä jotka muuta väittävät. Nyt nousee älä mölö että työkokemus, joo ehkä nuorella perheettömällä se onnistuu mutta lapset tarvitsevat myös osansa.

eli ap, älä ole moksiskaan noista mene töihin tyypeistä. Sinä menet töihin sitten kun sulle tulee sopiva työpaikka missä maksetaan sellainen liksa mikä tyydyttää sinua.

Vierailija
25/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai perhepäivähoitajaksi? Joku pännii tai sitten tosiaan olet päässyt tehtaaseen silloin kun sinne kaikki tontut pääsi kun koulut ei kiinnostanu tai kyvyt ei riittäny. Nyt sinnekin vaaditaan tutkinto tai edes kurssi.

Vierailija
26/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole saanut työtä näiden vuosien aikana, vaikka kuinka olisin yrittänyt. Ei siivoustyötäkään saa ilman laitoshuoltajan koulutusta ja kun asuu maaseudulla, on joka työpaikkaan kymmeniä hakijoita.

Tähän paikkaan missä nyt olen, pääsin työkuntoutuksen kautta, onnistuin työssäni niin hyvin, että ne päätti palkata mut ihan palkalla kuudeksi kuukaudeksi! Olen kuulemma parempi kuin heidän vakituisensa, ehkä siksi kun teen todellakin töitä, enkä lorvi!

Vierailija
27/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain kerran aivan tosissani töitä. Enkä saanut edes siivoushommia! Opiskelijat kai hoitaa kaikki siivouksetkin tällaisessa suurehkossa kaupungissa :(

Mainostenjakoa olisin saanut mutta se ei kyllä ole ihmisarvoista työtä! Ja siitä saattaa saada vaan jonkun 50-80 euroa kuussa jos alue ei ole hääppöinen, sillä rahalla ei kovasti juhlita!

Vierailija
28/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kamala työ pula... Niin kauhee työpula, että mun miehellekkin (oli opiskelemassa) soitettiin kolme kertaa firmasta, että etkö oikeesti tahdo töitä niin kauhee työpula on, että pakko olis työläisiä saada. Viimein sitten lopetti opiskelut ja meni töihin

Vierailija
29/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:16

Vierailija
30/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä työtä vaikka 100km säteellä kodistasi? Ottaisitko kaikki paikat vastaan, vaikka siivojan työt? Voisitko muuttaa työn perässä toiseen kaupunkiin? Voisitko perustaa yrityksen?

Vierailija
31/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, niin menen viivana heti!

Vierailija
32/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole autoa ja asuu huonojen liikenneyhteyksien takana ( kaikki eivät asu HKL:n alueella) ja muu perhe ei halua muuttaa, niin mitäs sitten?

ap

Vierailija
33/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuutonta vaatia muuttamaan toiselle paiikakunnalle jos on perhe. Perhe on kokonaisuus, jonka parasta on ajateltava.

Nämä ihmiset jotka vouhkaavat " mene töihin" eivät taatusti ole koskaan asuneet pienellä maaseutupaikkkunnalla Pohjois-Suomessa, jossa lähin kaupunki on yli sadan kilsan päässä ja siellä kaupungissakin on korkea työttömyys.

Vierailija
34/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko, etten ole tehnyt töitä sadakseni töitä?!

Mutt en mä jaksa tällaista, ihan turhaa syyllistämistä ihmisiltä joilla on kaikki hyvin tai ainakin on se työpaikka!

Mut nyt mullakin on kaikki hyvin seuraavat kuukaudet, on töitä, joihin menin ensin ilmaiseksi, aloin saada palkkaa vasta kolmen kuukauden jälkeen. Kuinka moni täällä tekisi samoin? Epäilen, ettei monikaan!

Vierailija
35/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin naamaa sanomaan, että mene töihin? Taitaa olla nyt itsetunnossa vikaa.

Vierailija:

Jos ei ole autoa ja asuu huonojen liikenneyhteyksien takana ( kaikki eivät asu HKL:n alueella) ja muu perhe ei halua muuttaa, niin mitäs sitten?

ap

Vierailija
36/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna vaikka paikkakuntasi, niin katsotaan yhdessä josko sulle joku kiva työpaikka löytyisi www. mol. fi sivujen kautta. :)

Pidemmälle matkalle voi järjetää kimppakyytejä, jos ei omista autoa. Pienten paikkakuntien sanomalehdissä on silloin tällöin ilmoituksia näistä kimppakyydeistä. Taksia voi käyttää, kai nyt jonkinlainen julkinen liikenne pelaa (olen asunutkin pienillä paikkukunnilla Suomessa, joten tiedän, että on vaikeaa), auton voi ostaa ja ajokortin hankkia.

Vierailija
37/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulot on alle 500 euroa kuussa ja kolme lasta, jotka pitää ruokkia?

Vierailija
38/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömät kuljekin omalla autolla mahdollisissa töissä jossain Lahdessa tai Lappeenrannassa? Niin, ja synnyttämässä käydään Jyväskylässä (vrt. välimatkoja Pohjois-Suomessa).

Vierailija
39/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tästä tulee vaan paha mieli!!

Kiitokset kaikille, jotka olivat puolellani!

ap

Vierailija
40/56 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenien kilometrien päässä?

Kaikialla ei ole julkista liikennettä, joka sopisi työssäkäyvälle. Esim. jos asuisin lapsuuden kodissani niin pääsisin kirkonkylälle aikaisintaan klo 9 ja illalal pääsisin kotiin klo 19.30. Sinne ei kanneta edes sanomalehteä kuin 5 kertaa viikossa - maanataisin iltapäivällä saa koko viikonlopun lehdet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä