Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oo HELMIÄISET alkuviikolla 13 (ma-ke) oo

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa kyselemään miten muiden helmikset ovat kasvaneet? Meidän neuvolantäti kun on vähän outo... sanoo aina asioita muttei selitä niitä mitenkään. Meidän neiti oli siis kasvanut kuukaudessa 6cm! Neuvolantäti sanoi että no ei vielä kannata huolestua. Mitähän mahtoi tarkoittaa? Lieneekö tarkoitti ettei painoa sitten olisi tullut tarpeeksi (kilo kuukaudessa)? Musta on ärsyttävää, kun se aina heittää ilmaan tuollaisia juttuja. Joskus olen kysynyt kun on tosissaan ihmetyttänyt, mutta useimmiten jätän omaan arvoonsa, koska jos olisi jotain häikkää, niin varmasti sitten sanoisi ettei ole normaalia tms.

Pulautteluista oli myös puhetta täällä, samoin ilmavaivoista. Meidän neidin ilmavaivat helpotti kun otimme käyttöön Rela-tipat (maitohappobakteeria). Öisin ja päivisinkin usein murisi masuaan ja vääntelehti. Ei ole itkenyt, joten tuskin sattuu kuitenkaan, mutta unia kuitenkin selvästi häiritsi. Oletteko muut kokeilleet ko. tippoja?

Pulauttelua on myös, mutta lähinnä mun suihkutissien takia. Maitoa tulee aina niin julmetusti, että yskii ja ökii rinnalla maitosuihkun kastelemana. Samalla tietysti hotkii myös ilmaa, joten röyhtäykset tulee usein varren kanssa. Vähissä määrin, mutta kuitenkin. Esikoisen aikana mulla ei ollut tällaista maidontuotantoa todellakaan.

Tasan neliviikkoisesta (eli nyt 4 yötä :) ) on nukkunut 5h kerrallaan, eli vain kerran yössä on syöttö. Ja sen mukaiset on kyllä tissitkin kun syö.. maitoa tulisi taas vaikka koko kylälle.. Onneksi maito on tasaantunut nyt vähän, ettei rinnat enää ihan kivikoviksi tule. Mutta selvästi ne edelleen täyttyvät siinä kolme tuntia syömisestä. Tulee järkyttävä jomotus rintoihin ja alkavat valua. Vauski siis söi alunperin ja pitkään aina kolmen tunnin välein, ja päivisin syö edelleen tiheämmin. Iltaisin myös kovaa tankkausta, nännit iskee kipinöitä kun imee molemmista vuorotellen ja monta kertaa. Tyhjät nahkapussit jää vain jälkeen ;)

Mukavaa kesäaikaa kaikille helmiperheille!!

Mikaela ja tyttö 1kk4pv

Vierailija
42/44 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti oli siis 1kk neuvolassa 55cm ja n.4300g. Pari 50cm bodya on jäänyt pieneksi, muutoin kaikki sen kokoisetkin vielä käytössä. H&M pienet bodyt ihmeen isoja, Lindexin selvästi pienempiä. Eli 50cm ja myös joitakin 56cm vaatteet meillä vielä käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Minkä kokoisia vaatteita vauva käyttää tällä hetkellä?

*Onko jotain vaatteita jäänyt jo pieneksi?

*Mitä vauvalla on yleensä kotona päällään? Lempivaatteet?

*Kuinka usein vaihdat vauvan vaatteet?

Ja omat vastaukset:

*Aikaisemmin kirjoitin, että meidän tytöllä on käytössä vaatteista koot 56 ja 62, mutta se ei pidäkään paikkaansa. Kun tarkemmin ajattelin, huomasin, että itse asiassa housut on kaikki kokoa 56 (no, yhdet 50-senttiset retro-potkarit vuodelta 79) ja paidat/bodyt joko 56 tai 60. 62-kokoisia vaatteita meillä on hirveä määrä odottamassa (aivan liikaa) ja niistä osa olisi varmaan jo ihan hyvän kokoisia, mutta en viitsi ottaa niitä vielä käyttöön, kun ei noita 56-kokoisiakaan meinata ehtiä kaikkia käyttää. Me kun pestään tytön vaippapyykit joka toinen päivä ja siellä seassa noi vaatteet, niin niitä ei montaakaan tarvitsisi.

*Yksi 50-senttinen yöpuku ja yhdet 50-senttiset potkuhousut on jäänyt pieniksi, samoin yksi pikkuriikkinen kietaisupaita. Sukista melkein kaikki pienimmät (en tiedä, mitä kokoa ne oli) oli heti alkuun jo liian pieniä. Nyt ostin yhdet 1-4 kk kokoiset sukat H&M:ltä ja ne oli samantien liian pienet. En tiedä, onko meidän tytöllä iso jalka vai onko noi H&M:n sukat aivan älyttömän pientä mitoitusta?!

*Kotona tytöllä on joko pitkähihainen body (mielellään kietaisu-sellainen) tai kietaisupaita ja sitten potkuhousut. En kamalasti tykkää sellaisista äitiyspakkauksen potkuhousujen tyyppisistä potkuhousuista, vaan hieman erityylisistä. Itse asiassa en tiedä, onko ne potkuhousuja, kun niissä on jalkaterät auki? Miksi niitä sanotaan? Ja yhdet lempparihousut on tosiaan mun vanhat retro-potkuhousut (ruskea-vihreä-raidalliset) vuodelta 1979 ja miehen serkun vanhat (miehelläkin tietty olleet) about vuodelta 1973 (puna-sini-valko-raidalliset). Molemmat on sitä ihanaa froteeta ja tosi hyvässä kunnossa.

*Mä laitan tytölle yleensä aamulla puhtaat vaatteet päälle ja vaikka tyttö pulauttelee aika paljon (tuntuu, että koko ajan puklut lisääntyy), en nitä vaihda kesken päivän, jos ei nyt kovin iso yrjö niille lennä. Tyttö kun puklaa oikeastaan koko ajan, niin vaatteita saisi vaihtaa koko ajan, jos haluaisi, että tyttö on puhtaissa vaatteissa. Ja äidinmaito-puklu ei onneksi juurikaan haise.

Hitsi, kun kello on paljon. Kamala univelka viime yöltä ja vielä olen hereillä... Nyt äkkiä nukkumaan!

T:Fassiloora ja tyttö 5 vko + 4 pvä

Vierailija
44/44 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjottelin pitkät pätkät ja se hävis johonkin..en kerennyt leikepöydille sitä siirtelemään...kele nyt en enää jaksa samaa litaniaa kirjottaa...

meillä on ukolla vauvakuume jo,mut niin vaan menee et jos toinen(kolmas) ilmottaa tulostaan niin tervetuloa.

kantoliinan saloihin lupas alakerran naapuri mut tutustuttaa,sit vasta mietin et riittääkö toin kanga meille vai ostanko toisenkin liinan.

ja vauvauutisia vaan satelee, pikkusisko,kaveri ja naapuri lisääntyvät loka-marraskuussa.Ihanaa!!!

sit galluppiin muutama vastaus:

Minkä kokoisia vaatteita vauva käyttää tällä hetkellä?

*Onko jotain vaatteita jäänyt jo pieneksi?

*Mitä vauvalla on yleensä kotona päällään? Lempivaatteet?

*Kuinka usein vaihdat vauvan vaatteet?

- tällä hetkellä vaatekoko on 56-62,riippuen vaatteen valmistajasta, no bodyt on 50/56 ja housut saa olla 50,kun on niin lyhkäset jalat...paidat on olleet 62 myös. ranskalaiset vaatteet on kyllä pienempi kokoisia mitä muut vastaavan kokoiset.

- kaik menee vielä mitä on ostettu, tai ehkä yks paita naukuu päällä,en tiiä en oo koettanut pitkään aikaan(se paita millä tultiin kotiin sairaalasta)

- kotona on päällä yleensä body/paita ja puolipotkikset tai joku puku.tai mitä nyt aamulla päälle laitetaan(riippuu kuka pukee).MEKKOJA MEILLÄ EI VIELÄ OLE OLLENKAAN. Minä pidän vähä vaatteisena ja iskä taas pukis paljon päälle...

Lempivaatteet on pehmeet ja helpot pukee ja riisua

- vaatteet vaihdetaan joka päivä,siis aamulla puhtaat vaatteet päälle. ja tietty tarvittaessa, jos tulee vaipasta läpi tai okkennus,vaikkei tyttö juuri oksenna. tai jos sattuu äitin suusta jotain tippumaan päälle ;)))))

Taidan mennä oikomaan soffalle..kohta koira lähtee muutamaks viikoks mummolaan.voi sitä onnea kun ei tarvii lähtee aamulla aikasiin pissille ulos..

Kuumetta ja tyttö 6 vko ja 4 päivää