Tyttäreni kouluvat tulivat kuoressa, jossa on superkauniin tytön kuva - MIKSI?
Kuva satutti tytärtäni. Hän kuulemma on ihan tajuttoman ruma kun vertasi itseään tuohon kuvan tyttöön.
Miksi koulukuvakuoreen on pitänyt valita niin kauniin tytön kuva että se aiheuttaa ulkonäköpaineita tytöille?
Inhoan tätä ulkonäkökeskeistä maailmaa. Naiset ovat jo teini iässä ulkonäkönsä vankeja.
Kommentit (43)
Oh otsikkoon piti tulla KOULUKUVAT ei kouluvat.
Ap
Ap on kirjoitusvirheestään huolimatta oikeilla jäljillä. Lapsillakin on kauneuspaineita ja ne ahdistavat. Muutos lähtee jokaisen kotoa. Ei tosin vastaajien numero 1 ja 2 kotoa.
Kannattaa kehua tyttären hyviä puolia ja opettaa lapselle, että osa ihmisistä on aina fiksumpia, nopeampia, kauniimpia jne., kuin hän.
Tuolla perusteella jokainen mainoksia katsova ihminen masentuisi, kun Axella ei saakaan maailman kauneinta naista...
Vika on kyllä jossain muualla kuin koulukuvien valmistajassa, jos kauniiden tyttöjen kuvat satuttaa omaa tyttöäsi. hoh hoijaa taas
Valehtelematta kuvaan valittu tyttö näyttää ja hymyilee kuin Venezuelalainen Miss Universum. Hiuksia myöten kuin Universum voittaja.
Poika sen sijaan kuoressa näyttää ihan tavalliselta noin 10 vuotiaalta pikkupojalta!!! Miksi ei ole valittu brasililaisen jalkapalloilijan näköistä?
Tasa arvo MY ASS!
Ap
Mitäs jos kasvattaisitte ne tyttösenne kestämään muutakin kuin pahaa katsetta tai puusta putoavaa lehteä.
No nyt oon kunnostautunut kirjoitusvirheissä ihan juurta jaksain. Taidan olla hieman liian hermona asiasta... tyttäreni on selvästi perinyt herkkyytensä minulta :/
Ap
Totta puhut. Ulkonäköpaineita syötetään lapsille ja nuorille niin huomaamattomasti ihan arkisissa asioissa, ettei niitä normaalisti tule edes ajatelleeksi. Siis vaikka lasten leluissa, kirjoissa, lapsille suunnatussa mainonnassa jne. Terveen itsetunnon tukeminen kotikasvatuksella on tämän hullun maailman keskellä aina vaan tärkeämpää ja tärkeämpää...
Olen kyllästynyt siihen, ettei lehdissä saisi olla kauniiden mallien kuvia, koska se voi aiheuttaa alemmuuskompleksia muissa. Tämä aloitus on samaa lajia. Ei saisi olla nätin tytön kuvaa jossain koulukuvakuoressa, koska muille tulee paha mieli. Itsehän ihminen sen päättää, että sen kuvan tyttö on nyt sitten nätti. Nehän ovat mielipideasioita. Jos kuvan tyttö on itsestä nätti, sitten on. Eivät kaikki voi olla samannäköisiä.
Jos itse näkisin jonkun oikeasti kauniin, joita on aika vähän, en välittäisi vaan ajattelisin, että kiva että hän on kaunis.
Voitko ottaa kuvan siitä kuoresta ja laittaa vaikka aijaa.comiin jotta mekin näemme mistä puhutaan.
anna kyseinen mainoskuva miehellesi, niin että hän voi tuhota sen.
Itse vielä aikuisenakin ahdistun aina, kun näen kauniin naisen tai kuvan kauniista naisesta. Itsemurha on asian vuoksi päivittäin mielessä. Miksi en tajua, että todellisuus ei muutu vaikka kuinka ahdistuisin? Enhän minä ahdistu esimerkiksi jos joku on todella älykäs tai asuu hienossa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllästynyt siihen, ettei lehdissä saisi olla kauniiden mallien kuvia, koska se voi aiheuttaa alemmuuskompleksia muissa. Tämä aloitus on samaa lajia. Ei saisi olla nätin tytön kuvaa jossain koulukuvakuoressa, koska muille tulee paha mieli. Itsehän ihminen sen päättää, että sen kuvan tyttö on nyt sitten nätti. Nehän ovat mielipideasioita. Jos kuvan tyttö on itsestä nätti, sitten on. Eivät kaikki voi olla samannäköisiä.
Jos itse näkisin jonkun oikeasti kauniin, joita on aika vähän, en välittäisi vaan ajattelisin, että kiva että hän on kaunis.
Sinä olet onnekas, kun sinulla on niin hyvä itsetunto, ettet koe tarvetta vertailla itseäsi muihin. Olisiko sinulla ehdotuksia, miten tukea niitä, joiden itsetunto ei ole samalla tasolla ja joille tämä on ihan oikea ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oon kunnostautunut kirjoitusvirheissä ihan juurta jaksain. Taidan olla hieman liian hermona asiasta... tyttäreni on selvästi perinyt herkkyytensä minulta :/
Ap
Mene hoitoon.
Ja laihuta.
Hoitoon voisin mennäkin mutta laihduta en. Hottista minusta ei tule vaikka laihduttaisinkin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuva satutti tytärtäni. Hän kuulemma on ihan tajuttoman ruma kun vertasi itseään tuohon kuvan tyttöön.
Miksi koulukuvakuoreen on pitänyt valita niin kauniin tytön kuva että se aiheuttaa ulkonäköpaineita tytöille?
Inhoan tätä ulkonäkökeskeistä maailmaa. Naiset ovat jo teini iässä ulkonäkönsä vankeja.
Jos kyseessä on pelkkä huom. firman mainoskuori,niin 'so what'?
Luuletko ettei mainoksissa olisi aina käytetty jotain valokuvamalleja myymään tuotteita. (oli sitten kyseessä vaikka vessaharjat, tai polkupyörän lamput, tai ihan melkein mikä tuote tahansa )
Niin komeita ja kauniita miehiäkin näkee nykyään mainoksissa,että huonompi-itsetuntoisena miehenä saattaisi kai helpostkin päätyä vaikka itsemurhaan...
Valitettavasti maailmassa on myös meitä superkauniita ihmisiä, joita sitten katkerat kadehtivat ja vihaavat. Se tyttö voisi yhtä hyvin olla sun tyttären luokalla tai harrastustoveri. Ei se todellakaan ole kuule helppoa olla kaunis. Ala-asteella rehtori lähenteli mua, koska olin kaunis. Sinusta varmaan meitä kauniita ihmisiä ei kuuluisi olla edes olemassa, ettei tule ulkonäköpaineita kenellekkään. Mulle se on ihan arkipäivää olla kaunis, en tästä valitettavasti muutu eikä kukaan muukaan luonnonkaunis ihminen.
Vaikka olen todella huonoitsetuntoinen lyhyt ja lihava mies, en masennu (en nuorenankaan) siitä, että jossain on todella komean, pitkän ja lihaksikkaan miehen kuva, koska tiedostan, että suurin osa maailman miehistä ei yllä samaan ja kadehtivat kuvan mallia. Mielestäni todella kauniin tytön kuvan kohdalla voitaisiin ajatella samoin. Yleensä kai malleiksi tupataan valitsemaan kauniita.
Voi Jeesus, että viitsittekin. Opeta sille tytöllesi että ulkonäkö on vain ulkonäköä, itsetunto on se asia mistä olisin tyttönäsi enemmän huolissani. Rupeaa vituttamaan kun lukee täällä aikuisten naisten märinöitä siitä miten yhyy oon ruma ahdistaa. Hävettää olla nainen. Kasvakaa aikuiseksi!
Kielletään kauniit ihmiset ja lapset!
Kouluvat ovat teini iässä kova juttu