****SYYSKUISET UUTEEN VIIKKOON****
Moi!
Tosi pitkään aikaan en ole kirjoitellut, mutta välillä olen käynyt teidän muiden kuulumisia lukemassa =)
Meilläkin tuli 23. pv 6 kk täyteen ja huomenna olis 6 kk neuvola.
Muuten ei ihmeempiä. Syömisistä ollut puhetta, mä imetän keskimäärin 7-8 krt/vrk (yösyömisiä yleensä 1-2). Soseita menee 4 krt päivässä, parhaiten maistuu kasvissoseet, myös puurot maistuu. Hedelmäsoseet tai marjasoseet sellaisenaan ei oikein uppoa, joten yleensä annan niitä puuron seassa tai sitten pikkuisen perunan päälle jälkkäriksi.
2 hammasta alhaalla ollut jo yli kuukauden, joten odottelen jo seuraavia tuleviksi, välillä aika kitinää tällä hetkellä ja yötkin vähän rauhattomampia... Hammashoitolassa käytiin, täällä meillä eka käynti jo tosiaan 6 kk iässä.
Esikoisella tänään kerhopäivä, pitänee mennä touhuilemaan, ettei tule kiirus ;)
Noppis ja poju 6 kk ja tyttö 4 v.
Kommentit (32)
Tulimme juuri neiti aurinkoisen kanssa päivälenkiltä. Tyttö rakastaa jokapäiväistä kärryajelua tuulen tuivertaessa ympärillä.
Pian on välipalan vuoro. Ajattelin tarjota soseutettua banaania ja rintamaitohuikat siinä samalla. sitten onkin kylvyn vuoro.
Lapsi viihtyy jo hyvin lattialla leikkimässä ja suorastaan rakastaa keinuhevosellaan ratsastelua. Tyttö pyörii alustalla jo melkoista vauhtia ja jokeltaa pulputtaa hyväntuulisena suurimman osan päivästä.
Saa nähdä kuullaanko meillä ensimmäiseksi oikea ruotsinkielinen- vai suomenkielinen sana, kaksikielisiä kun olemme.
Viikko sitten kävimme prinsessan kanssa puolivuotiskuvissa. Tänään ne saa hakea, tuskin maltan odottaa koevedoksia...
Meillä Elias kasvaa siinä missä muutkin. pientä keskosuuden juonta on kehityksessä.. on ollut kävelytuolissa mutta ei siitä osaa lähteä kävelemään.
Neuvolassa sanoi että pitäisi käsillä varata.. kun poikaa heiluttaa sillain istualtaan.. mutta ei se vielä sitä tee. Mites teillä muilla?? En paljoa ole lukenut näitä juttuja että joko teillä osataan tuo.. eli käsillä pitäisi tulla sellanen refleksi kun istualtaan heijaa puolelta toiselle.. että ottaa käsillä vastaan.
Tuo ikä katsotaan sillain.. että hän ois niin kun lasketusta ajasta eli syyskuunlopusta, syntynyt, vaikka syntyi elokuussa. eli 7 kk ik oisi nyt.
Muuten meillä päivät sujuvat sillain että isi on joko pitkää päivää töissä taikka sitten rakentaa. no enää tätä urakkaa oisi ehkä n kk edessä.
Sitten päästään muuttamaan.
Eipä tässä ihmeitä. täytyy tämäkin ilta täällä vielä källäillä kun isi rakentaa. Onkos muuten NASUSTA kuulunut. Noppis sinä olit ainakin kirjoittanut. näitä juttuja välistä selailen mutta en ole pahemmin sitten kirjoitellut. jotenkin tuntuu että tuo elias kasvaa niin eri tahissa kuin nuo toiset että en sen takia ole kehannut kertoilla että miten meillä..
Mutta suloinen se on. niin kiltti ja rauhallinen ollut aina. pienen rs-virus poikasen sairasti joulun aikaan mutta tosi hyvin muuten menee. nyt nukkuu jopa yötkin läpeensä.
no eipä tässä tämän kummempia. jutustellaan jos tulee juttua.
ja olen aivan out kaikesta, heh. Meillä on uusi kone, joten mies on koko ajan koneella ja olemme olleet kipeinä myös .(
Jouduin unikoululaista imettämään noin 4 kertaa viime yönä *zzzz* Ei täs muuta!
t. mujerita+pojat 6kk ja 2v10kk
Pitkästä pitkästä aikaa... Huh mikä päivä. Esikoinen on kovassa kuumeessa (40ast.) eli sisällä ollaan oltu..jatkunee huomenna ja pitkä päivä tiedossa - miehellä työpäivän päätteeksi vielä menoja! No ei auta..
Meillä Aino vauva tulee ens ma 7kk!!! Niin se aika menee kovaa vauhtia eteenpäin ja vauvat oppii uutta ja kehittyy. Meillä ei onneksi vielä ryömitä, mutta pyörii kuin väkkärä napansa ympäri. Tänä aamuna jätin Ainon olohuoneen viltille lattialle ja menin vessaan...oli pyörinyt sen verran että hamuili jo sanomalehteä, jonka piti olla tarpeeksi kaukana viltistä. Ei passaa jättää lattialle enää mitään ylimääräistä. Kovasti olen yrittänyt isosiskollekin sanoa, et nyt on leikit pysyttävä omassa huoneessa, et ei käy vahinkoa.
Joku kertoi unikoulustaan aijemmin. Mä ajattelin että yritetäänpä meilläkin kun Aino heräilee ekoille maidoille jo puolenyön aikaan..nukahtaa yöunille tossa puol ysin aikaan. No Ainohan oli sitä mieltä että ei käy. Hän suuttui oikeen kunnolla kun yritin vaan tutilla rauhottaa... Lopputulos= en pidä unikoulua..ajattelin edetä yöheräilyn suhteen vauvantahtisesti. Aino herää 2 kertaa syömään ja nukahtaa heti syötyään. Se ei mua rasita niin miksi alkaa huudattaan. Kait se yösyöminen loppuu ajallaan.
Syömisen suhteen Aino on muutenkin kovin " tarkka" . Kun muuten on niin iloinen ja rauhallinen niin toi syömisasia on totinen juttu. Jos ei tule ruoka ajallaan niin sitten itkettää. Olen ollut vähän kysymysmerkillä että mitä hälle syöttää kun tuntuu että hedelmäsoseet ei käy..eikä porkkana... oon huomannut että Aino pulauttelee kovin ,jos on noita syönyt..ja onkin vaikee löytä etenkin noita vauvan liharuokia, jotka ei sisältäs porkkanaa...täytyy kait kohta alkaa tehä ruuat itse.
kumpikin tyttö itkee lopetan...
Ja voimia tosi paljon rakennusurakkaan ym.! Toivottavasti saat apua kotiin, kun teillä on niin monta pientä!
Nyt yritän uudelleen saada tätä sylissä heiluvaa pikkuherraa unten maille...
Mulla on taas vissiin jotkut netissä roikkumispäivät meneillään ;)
Täällä ei ihmeempiä, poju ekoilla päikyillä ulkona ja esikoinen touhuilee omiaan... Kohta pitää alkaa ruoan laittoon.
Meillä muuten muksut heti uudessa rytmissä kellojen siirron jälkeen, aika jännä juttu... ;)
Noppis + mukelot
Meillä uusi kone ja kaikki vanhat tiedot hävinneet?
Pojalla muna-allergia, joten mulla iso ruoka remontti edessä. Laihdun varmaan olemattoman laihaksi ;DD Maitoallergiaa myös epäillään. Lääkärille aika vasta loppuviikosta.
Imetän edelleen noin 5-8 kertaa vuorokaudessa, yöllä vain kerran (tavoite). Poika syö soseita 3 kertaa päivässä: aamulla hedelmää, päivällä kasvista ja illalla puuroa.
Illat ovat muuttuneet levottomiksi, poika kääntyilee ja joutuu korkkiruuville makuupussissa tai unipussissa, joskus saa kädet yöpuvun kaula-aukoista ulos ja on ihan solmussa, jalat eivät pysy punteissa eli kovasti kiemurtelee ja potkii. Mitähän laittaisin pojalle päälle yöksi ettei heräisi siihen, että jokin on vinksalleen??
Hampaita ei ole vielä, kutsu hammashoitajalle tullut.
Okei, jospa lähtisimme ulos esikoisen kanssa, vauva vaunuissa päiväunilla.
T. mujerita+pojat 6.5kk ja 2v 10kk
Aattelin näin " nopeesti" tulla vähän pinoutumaan pelkän lukemisen sijaan =)
_noppis: Onhan se hyvä, että nää netissä roikkumispäivät vuorottelee niin pysyy tää syyskuisten pino sentään suht ylhäällä =)))
Meille ei ihmeitä kuulu..Tai no kolme päivää ollaan syöty kiinteitä, kahtena päivänä annoin bataattia ja sitten jo siirryinkin luumuun. Hyvin ovat kaikki uponneet...Neiti pitää kovaa älämölöä ja avaa suutaan kiltisti, tuntuu oikein maistelevan..Tulee varmaan oikein kunnon kulinaristi hänestä :DDD.
Minä kanssa olen jo vaatetta vähentänyt. Pistän ihan sisävaatteissa (+plus hanskat, hatut, töppöset) untuva makuupussiin nukkumaan ja hyvin on pärjänny. Tosin talvella pistin hänelle samaiseen pussiin päälle lisäksi vain fleeceasun, joten ei me paljon olla vähennetty, mutta kesää kohti mennään kuitenkin =)
Puolivuotissynttäreitä juhlittiin viikonloppuna, kummit ja serkkuni olivat kylässä. Hyvin neiti jaksoi koko iltapäivän, vaikka olikin vain aamupäivästä nukkunut parin tunnin unet. Itse tuli syötyä kakkua ja pullaa niin että oli suorastaan huono olo, mutta sitähän sanotaan että ahneella on se tietty loppu ;)) Eilen yritin sitten aloittaan painonvartioiden pistelaskua, mutta tuntuu vähän ettei oo kyllä ihan mua varten se...Mä päivän jaksoin, mutta illalla jo lipsuin. Lisäks siinähän saa syödä ihan älyttömästi, joten tuntuu hassulta että sillon muka laihtus...No täytyy yrittää joku toinen päivä paremmalla motivaatiolla =))) Ja mun ongelma on kyllä oikeestaan enemänkin toi tytön yksiö, joka roikkuui vie mukana ja siihen ei taida auttaa kun kiinteytys....=((
Että semmosta...Omaa napaa vaan...Eikä edes kovin pikasesti...
No hyvää päivän jatkoa kaikille...Mä painun ruoan laittoon...
maaly ja neiti I 6kk2pvä
Tänne ei kovin ihmeitä.. Amira sylissä kirjottelen.. Mä taidan olla ainainen nettinörtti kun kone on aika lailla koko ajan auki...;D ainakin jos kotona olen..:P
Amira ryömii kovasti ja nousee konttausasentoon muttei vielä eteenpäin ole lähtenyt. Tänään maistellaan kalaa ja tuolla tuo ruoka poreileekin..:) Kiinteitähän meillä jo syödään enemmän kuin maitoa, tytölle maistuu..:)
En kyllä ihmeemmin muista mistä on puhuttu kun menen jossain ihme ajatusmaailmassa kun sain eilen kuulla että herra lähtee varmaankin syyskuussa 10 kuukaudeksi Geneveen..:(:( Olen kyllä tiennyt jo pitkän aikaa, jo ennen raskautta, että se tulee sinne lähtemään mutta nyt kun sillä on siellä se paikka ja se on tosiaan faktaa niin vetää kyllä mielen alas..:(
mutta nyt katselemaan sitä Amiran sapuskaa..:) Heip!
Iida-Ilona ja Amira
kirjoitan minäkin kun koneelle kerkesin. en ole aikoihin vauvan sivuille joutanut. ja muutenkin tuntunut ihan kuin maamma78 kirjoiit että kun tää keskoslapsen kehitys on kuitenkin välillä niin erilaista... itseasiassa maamma ois kiva vaihtaa ajatuksia enemmänkin asiasta.
meillä neiti edelleen pieni kuukausi sitten oli 61cm ja 5200g. mutta on kyllä muuten niin ihana ja rakas että oksat pois.
nyt vaan on oikea sairastupa pystyssä. esikoinen meni kouluun mutta kaikki muut kolme on kipeenä....voi tätä kotiäidin onnea.
mutta nyt hoitamaan potilaita... yritän reipastua kirjoittamaan
saarasanteri js ' korppu' eilen 7kk (ki 6kk)
Heippa taas pitkästä aikaa
Niklas nukkuu päiväunia terassilla ja äitin pitäs siivota, mutta innostus jotenkin lopahti ;)
Molluskoista oli puhetta, meillä on molemmilla isommilla lapsilla ollut niitä 6-7 vuotiaina. Ovat juu viiruksen aiheuttamia ja häviävät ajan kanssa itsestään. Jos on pahassa paikassa tai tulehtuu, niin sitten niitä voidaan ottaa pois. Meillä tytöllä oli polvitaipeessa ja lääkäri nyppi pois. Eivät kylläkään sillä hävinneet kokonaan, vaan ajan kanssa kun elimistö saa ns. voiton viiruksesta.
Ihanaa kun kevät tulee, just kävi sälekaihdin mies asentamassa uusia sälekaihtimia ja kauhee kun ikkunat olivat likaiset. Äsken niitä pesin, mutta muu siivous saa odottaa... aurinko paljastaa kaikki pölyt ja liat, argh!
Tonne yhteisöön kävin laittamassa kuvia, esittely ei vielä onnistunut,
Nyt Niklas heräsi, ja täytyy mennä
t. Kaisastiina