Kenelle puhua huonosta itsetunnosta?
Omistan erittäin huonon itsetunnon, sekä -luottamuksen. Olen todella kriittinen omaan ulkonäköön ja luonteeseen. Se heijastuu tietenkin omaan mielialaan, parisuhteeseen ja joissain tietyissä tilanteissa elämiseenkin.
Olen miettinyt terapeuttia, mutta sitten taas koen, että asia on liian vähäpätöinen mennäkseni sinne. Ihmisillä on suurempiakin ongelmia ja enemmän apua tarvitsevia. Kenelle voin puhua? Olen melko yksinäinen, joten ystävät ei ole vaihtoehto.
Onko kohtalotovereita? Haluaisin asiallista keskustelua, sekä vertaistukea.
Kommentit (2)
Huhuu kirjoitti:
Olen miettinyt terapeuttia, mutta sitten taas koen, että asia on liian vähäpätöinen mennäkseni sinne.
Ei ole. Sitä paitsi joku ns. enemmän apua tarvitseva joutuu kuitenkin sillä terapeutilla käymään kymmeniä tai satoja kertoja, joten se, että joku ongelmansa vähäpätöiseksi kokeva käy muutaman kerran varmistumassa asiastaan, ei ole juurikaan pois keneltäkään.
Kyllä puhuin terapeutille kaikesta ja hyviä neuvoja tuli, sekä jutellut mummoni kanssa jolla on huono itsetunto olimme toistemme tukena ja puhuttiin kaikesta. Suosittelen juttelisit terapeutille tai perheen jäsenelle joka tuntee sinut parhaiten.
Oma henkilökohtainen huono itsetunto voi johtuu siitä vielä etsin itseäni ikää on 21-vuotta.