Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saakohan punkkirokotuksia terveysasemilta? Soittaisin terveysasemalla jos voisin mutta kun eivät vastaa puhelimeen.

Vierailija
17.05.2017 |

Soittavat takaisin kun jaksavat. Tosi kalliiksi tulee ottaa yksityisellä. Pakko kuitenkin on.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mutta se itse rokote pitää itse viedä. Pistävät sen sitten kyllä.

Vierailija
2/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuisiko kukaan tietämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!  Tiedätkö tarvitseeko reseptin?  (Varmaankin).

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
4/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos!  Tiedätkö tarvitseeko reseptin?  (Varmaankin).

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo vastaaja, mutta vastaan nyt..

Tarvitsee reseptin eli varaa ensimmäinen rokotuskerta (niitä on yhteensä 3 kpl) niin, että lääkäri ehtii toimittaa sen reseptin apteekkiin, pyydä noihin seuraaviinkin resepti samalla ja tarkista, että ne on myös kirjoitettu (meillä ei ollut, jouduin kahdesti pyytämään). Tarkista myös, että aikuiselle aikuisten ja lapselle lasten, meillä oli nämäkin pielessä. 

Yksi rokote maksaa noin 30 e eli yhteensä noin satasen nuo kolme/henkilö.

Tehosteet tulevat muistaakseni heti kuukauden päästä ja olikos sitten puolen vuoden päästä kolmas tai jotenkin silleen. Ja edelleen sitten kolmen-viiden vuoden välein tehosteet.

Vierailija
5/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dextra ssa kävin just muilla asioilla ja siellä oli muistaakseni mainos punkkirokote 59e

Vierailija
6/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dextra ssa kävin just muilla asioilla ja siellä oli muistaakseni mainos punkkirokote 59e

Varmaan ensimmäinen rokote vaan, koska apteekissa yhden rokotteen hinta taitaa olla yli kolmekymppiä ja tosiaan vaatii nuo tehosteet.

Vierailija
7/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!

Hirveä riesa päästä edes terkkariin lääkärille. Aikoja saa kuukauden päähän jos sinnekään.

Punkkibussissa  rokote maksaa 55 €.         Kalliiksi tulee nelihenkisellä perheellä.   :(

http://www.saaristolaakarit.fi/aikataulut

ap

Vierailija
8/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö  kukaan onko muitakin punkkirokotteita kuin TBA/ puutiaisaivokuume...

Olin yhteydessä YA:n apteekkiin chatissa. Kehoitti keskustelemaan lääkärin kanssa. Ei siis kertonut ;)

Vierailija
9/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita punkkirokotteita. Ja reseptin saa ihan puhelinsoitolla terveydenhoitajalle ainakin Hgissä.

Vierailija
10/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin YA:n farmaseutilta rokotteen hintaa.  Sanoi, että niitäon erilaisia mutta ei suostunut kertomaan enempää. Kehoitti kysymään lääkäriltä.  

Vierailija
11/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!!   :)

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muita punkkirokotteita. Ja reseptin saa ihan puhelinsoitolla terveydenhoitajalle ainakin Hgissä.

Vierailija
12/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin tarvitsette sitä edes?  jokapäivä ulkoilette tuntikausia metsässä?

vai kerran kesässä mökillä ehkä kävelette polkua pitkin?

Vierailija
13/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei siis suojaa borrelioosilta, ainoastaan puutiaisaivokuumeelta.

2 rokotetta otettava ensi alkuun, vuoden päästä seuraava.

3 tai 5 vuoden päästä tehoste, iän mukaan.

Vierailija
14/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin suojautua punikeilta. Mistä saisi rokotuksia?

el capitalé

Vierailija
15/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

el capitalé

Punkeilta suojaavaa rokotusta ei ole. Vaatetus ja jokailtainen punkkisyyni auttaa.

Vierailija
16/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

el capitalé

Punkeilta suojaavaa rokotusta ei ole. Vaatetus ja jokailtainen punkkisyyni auttaa.

En halua suojautua punkeilta, vaan punikeilta.

el capitalé

Vierailija
17/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan Etelä-Suomessakin on jo melkoinen määrä punkkeja. Pitää liikkua pelkästään asfaltilla, jos haluaa minimoida kohtaamisen riskit. Koirille omat punkkitabletit myös heti lumien sulaessa. Tuovat karvoissaan herkästi ihmiseen ja sisätiloihin ne ruohikossa möyhittyään.

Rokote on tosiaan kolmivaiheinen ja ylläpito myöhemmin. Kallis, mutta toisaalta niin on oma henkikultakin.

Vierailija
18/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et tarvitse lääkäriaikaa, terv.hoitaja pyytää sen reseptin teille lääkäriltä, ellei itse voi kirjoittaa ja hän sitten pistää myös, kun varaatte ajan. 

Eikä tosiaan suojaa borrelioosilta. Itse sain muutama vuosi rokotteen ottamisen jälkeen borrelioosin. Tiesin toki, ettei borrelioosiin tehoa, mutta siis mikä murphyn laki.. 

t. 4

Vierailija
19/19 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et tarvitse lääkäriaikaa, terv.hoitaja pyytää sen reseptin teille lääkäriltä, ellei itse voi kirjoittaa ja hän sitten pistää myös, kun varaatte ajan. 

Eikä tosiaan suojaa borrelioosilta. Itse sain muutama vuosi rokotteen ottamisen jälkeen borrelioosin. Tiesin toki, ettei borrelioosiin tehoa, mutta siis mikä murphyn laki.. 

t. 4

Jatkan.. Ticovac näyttää maksavan Yliopiston apteekissa 38 e eli on kallistunut muutaman vuoden takaisesta. Eli vuoden aikana tuo x 3, jos käy terv.keskuksessa pistättämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme