Miksi en osaa lukea miehiä?
Olen työelämässä oleva, alle kolmekymppinen, kivannäköinen ja sopivan sosiaalinen (ei introvertti ei ekstrovertti) sinkku. Tämä vastikään sattunut tapahtuma kuvaa hyvin elämääni miesten suhteen:
Tapasin kivanoloisen miehen koulutuksessa (rauhallinen, lempeä, ystävällinen). Mies katseli minua todella pitkään ja kävi erikseen esittäytymässä minulle. Kuvittelin, että mies olisi voinut olla kiinnostunut minusta, kun hän katseli minua pitkään. Tein seuraavana päivänä tikusta asiaa ja laitoin s-postia miehelle kysyäkseni, tunnemmeko jostakin kun hän näytti minusta tutulta (tiesin, että olemme opiskelleet yhtä aikaa). Hetken pohdinnan jälkeen mies hoksasi, että ollaan saman koulun kasvatteja ja opiskeltu yhtä aikaa (iso yliopisto). Tämän keskustelun jälkeen mies sanoi et oli kiva kun laitoin viestiä ja toivotti hyvää kesää.
Kuvittelin, että mies olisi voinut olla kiinnostunut, kun hän katseli minua pitkään. Ilmeisesti olin väärässä, sillä mies ei lähtenyt jatkamaan juttua noita s-posteja pidemmälle. Miksi ihmeessä en osaa lukea miesten viestejä ollenkaan? Tai tajuaako mies edes, että yrittäisin lähestyä kun otan "muuten vaan" yhteyttä jonkun pikkuasian takia?
Suoraankaan en viitsisi mennä mitään kovin kummoista ehdottamaan, sillä usein monet ovat jo varattuja ja silloin tilanteet ovat puolin ja toisin noloja. Usein käy niin, että kun olen ehdottanut toiselle esim. kahveja, sanoo mies seurustelevansa. Kun ehdotan, että mies voisi ottaa yhteyttä jos joskus haluaa lähteä muuten vain kahville, ei tuota yhteydenottoa tule. Mitä ihmettä teen väärin? Onko jollain muulla vaikeuksia lukea miehiä?
Ap
Kommentit (67)
Hyvää joulua täältä kans.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan ollu poikien/miesten suosiossa nuorenakaan, joten tulkitsen miesten perusystävällisyyden, hymyily, huumori etc tarkoittavan et mies on kiinnostunut. Oisko sulla sama vika?
Mä taas en ota hymyilyä tai mitään vinkkinä juuri siksi, ettei musta nuorena oltu kiinnostuneita, mutta usein selviää että se olikin vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Olet liian hienovarainen.
Sinun pitää naisena antaa ymmärtää, että mies on viehättävä ja kiinnostava mielestäsi, anna siis kiinnostuksesi nähdä, ole samalla flirtti.
Katso silmiin ja hymyile, kysy ja ole kiinnostunut, kysy myös henkilökohtaisia jotta mies tajuaa, että ei olla kaverina/kollegana tässä liikkeellä.
Näytä naisellisuutesi, se viestii että olet sillä silmällä miehen seurassa. Pyri tekemään selväksi että olet sinkku.
Jos mies näyttää katsellaan, että pitää sinua viehättävänä ja haluttavana, on se ensimmäinen kriteeri täyttynyt. Toinen on selvittää toisen elämäntilanne, onko vapaa. Jos toinen kertoo avoimesti olevansa vapailla markkinoilla, Voit esim valittaa yksinäisyyttä ja vihjata että olisi kiva jatkaa juttelua vaikka lasilllisen äärellä jne.
Pöh, pohtisin että nainen pelaa pelejä, voihan sitä panna jos suoraan tulee tarjoamaan mutta tikkuakaan en ristiin nosta tuon eteen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies ja jos olisin saanut tuollaisen viestin sinulta niin en olisi uskonut sen perusteella että haluat treffeille.Pieni ajatus olisi voinut tulla mieleen että mitä jos hän sitä yrittikin, mutta niin moni nainen ystävällinen ilman että tarkoittavat sillä sen enempää että pitää olla vähän suorempi.
Miten usein te lähettelette ihmisille (tai saatte ihmisiltä) tuollaisia "hei ollaanko mahdollisesti tavattu aiemminkin" ilman mitään taka-ajatuksia? Minä en kyllä muista kyllä, että olisin koskaan kokenut tarvetta lähettää tuollaista viestiä ihan vain kysyäkseni, missä ollaan tavattu aiemmin, jos ei henkilö muuten kiinnosta ollenkaan.
En usein mutta ei tuo silti iskulauseesta käy.No ei tietenkään, miksi sen pitäisi olla joku iskulause? Minä ainakin haluan luoda kontaktin ihmiseen ja lähestyä häntä ennen kuin alan "iskemään". En usko mihinkään iskurepliikkeihin.
Mutta ihan oikeastiko sinä vain ajattelet, että jotakuta jää vain vaivaamaan, miksi joku ihminen vaikutti tutulta? Ja joku etsisi tällaisen henkilön yhteystiedot vain esittääkseen tämän kysymyksen? Teetkö sinä usein näin? Tai oletko kuullut kenenkään muun tehneen näin?En ole tuo jolle esitit kysymyksen, mutta ihan hyvin joku voisi etsiä jonkun yhteystiedot ja esittää tuon kysymyksen; "olemmeko tavanneet jossain?". Jos minä saisin tuollaisen viestin, en todellakaan ajattelisi sen olevan mikään iskuyritys, vaan kysymys kun joku asia on jäänyt vaivaamaan. Vastaisin toki tuollaiseen viestiin, totuudenmukaisesti tietysti, jos en muistaisi tuota henkilöä, varmaankin pyytäisin tuota kysyjää keksimään jotain mahdollista yhteyttä. M35 (ja olen ollut useammassakin parisuhteessa)
Kysymys onkin siitä, miksi asia jää niin kovasti vaivaamaan? Jos on kyse ei-kiinnostavasta ihmisestä, ei kai se sen kummemmin jää vaivaamaankaan. Ainakaan niin paljon, että kaivaisi yhteystiedot ja kysyisi.
Jos tämä kysyminen on sinusta ihan normaali käytäntö, miten monta kertaa olet itse tehnyt niin ihan merkityksettömän ihmisen kohdalla? Minä ainakin jään vain miettimään asiaa itsekseni, mutta kerro toki, jos sinä toimit toisin.
Miehet ovat yksinkertaisia näissä. Usein se on joko tai. Suora toiminta toimii parhaiten. Ei miehet osaa ajatella asiaa pidemmälle tai analysoi naisen käytöstä sen enempää. Miksi naiset eivät ymmärrä sitä, että miehet eivät ymmärrä kuin suoraa puhetta?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ymmärrä vihjailuja ja eivät edes halua yrittää ymmärtää.
Juuri tämä. Ei voisi vähempää kiinnostaa arvailla kiinnostaako vai eikö. Minuunkin on otettu yhteyttä vanhoista koulujutuista yms. Enkä niistä ole ajatellut muuta, kuin että ovat koulujuttuja..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei ymmärrä vihjailuja ja eivät edes halua yrittää ymmärtää.
Juuri tämä. Ei voisi vähempää kiinnostaa arvailla kiinnostaako vai eikö. Minuunkin on otettu yhteyttä vanhoista koulujutuista yms. Enkä niistä ole ajatellut muuta, kuin että ovat koulujuttuja..
Sinkkumies
No riippuu vähän koulujutuistakin. Jos joku kysyy sinulta jotain tietoa, jota tarvitsee, niin ei kai siitä sen kummemmin tarvitse ajatellakaan. Mutta jos vain kysytään randomilta, mistä hän on tuttu niin kyllä minulla ainakin herää kysymys, että miksi tätä asiaa kysytään. Koulujutuissahan kysymiselle voi olla ihan hyvä syy, mutta vain jonkun tunnistaminen liittyy minuun henkilökohtaisesti, joten tottakai tämä ihminen on kiinnostunut juuri minusta eikä esim tiedostosta tai yhteystiedosta, joka minulla on.
No entä jos joku lähettää teille viestin, jossa kysytään, osoitettasi tai onko sinulla lapsia, niin eikö sekään herätä ihmetystä? Kohautatte vain olkianne, että joku nyt ehkä saattaa itsekseen miettiä näitä asioita ja päättivät niitä teiltä kysyä?
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt sitten pieni infopläjäys miehille. Jos nainen on kiinnostunut, hän voi ilmaista sen muullakin tavalla kuin sanomalla "olen kiinnostunut". Ei ihme, että miehet valittavat, kun naiset eivät tee aloitteita ja ilmaise kiinnostustaan, jos se pitää oikeasti sanallisesti kertoa.
Tässäkin ilmaistiin kiinnostus ilman, että ilmaistiin kiinnostusta ja odotettiin mieheltä aloitetta. Kaikki vastuu pakkien ottamisesta miehelle ja miehen vika jos ei ymmärrä. Pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt sitten pieni infopläjäys miehille. Jos nainen on kiinnostunut, hän voi ilmaista sen muullakin tavalla kuin sanomalla "olen kiinnostunut". Ei ihme, että miehet valittavat, kun naiset eivät tee aloitteita ja ilmaise kiinnostustaan, jos se pitää oikeasti sanallisesti kertoa.
Tässäkin ilmaistiin kiinnostus ilman, että ilmaistiin kiinnostusta ja odotettiin mieheltä aloitetta. Kaikki vastuu pakkien ottamisesta miehelle ja miehen vika jos ei ymmärrä. Pitäkää tunkkinne.
Nainen kaivoi miehen sähköpostiosoitteen ja otti yhteyttä lähettämällä viestin. Miten se ei ole aloite? Onko sinulle jokapäiväistä lähetellä puolitutuille ihmisille sähköpostia ihan turhista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies ja jos olisin saanut tuollaisen viestin sinulta niin en olisi uskonut sen perusteella että haluat treffeille.Pieni ajatus olisi voinut tulla mieleen että mitä jos hän sitä yrittikin, mutta niin moni nainen ystävällinen ilman että tarkoittavat sillä sen enempää että pitää olla vähän suorempi.
Miten usein te lähettelette ihmisille (tai saatte ihmisiltä) tuollaisia "hei ollaanko mahdollisesti tavattu aiemminkin" ilman mitään taka-ajatuksia? Minä en kyllä muista kyllä, että olisin koskaan kokenut tarvetta lähettää tuollaista viestiä ihan vain kysyäkseni, missä ollaan tavattu aiemmin, jos ei henkilö muuten kiinnosta ollenkaan.
En usein mutta ei tuo silti iskulauseesta käy.
No ei tietenkään, miksi sen pitäisi olla joku iskulause? Minä ainakin haluan luoda kontaktin ihmiseen ja lähestyä häntä ennen kuin alan "iskemään". En usko mihinkään iskurepliikkeihin.Mutta ihan oikeastiko sinä vain ajattelet, että jotakuta jää vain vaivaamaan, miksi joku ihminen vaikutti tutulta? Ja joku etsisi tällaisen henkilön yhteystiedot vain esittääkseen tämän kysymyksen? Teetkö sinä usein näin? Tai oletko kuullut kenenkään muun tehneen näin?
En ole tuo jolle esitit kysymyksen, mutta ihan hyvin joku voisi etsiä jonkun yhteystiedot ja esittää tuon kysymyksen; "olemmeko tavanneet jossain?". Jos minä saisin tuollaisen viestin, en todellakaan ajattelisi sen olevan mikään iskuyritys, vaan kysymys kun joku asia on jäänyt vaivaamaan. Vastaisin toki tuollaiseen viestiin, totuudenmukaisesti tietysti, jos en muistaisi tuota henkilöä, varmaankin pyytäisin tuota kysyjää keksimään jotain mahdollista yhteyttä. M35 (ja olen ollut useammassakin parisuhteessa)
Kysymys onkin siitä, miksi asia jää niin kovasti vaivaamaan? Jos on kyse ei-kiinnostavasta ihmisestä, ei kai se sen kummemmin jää vaivaamaankaan. Ainakaan niin paljon, että kaivaisi yhteystiedot ja kysyisi.
Jos tämä kysyminen on sinusta ihan normaali käytäntö, miten monta kertaa olet itse tehnyt niin ihan merkityksettömän ihmisen kohdalla? Minä ainakin jään vain miettimään asiaa itsekseni, mutta kerro toki, jos sinä toimit toisin.
Ei kai tuo aivan yleinen käytäntö ole, mutta joku voinee noinkin toimia. Unohdin tuosta aiemmasta vastauksestani sen, että itsehän olen sangen huono ottamaan yhteyttä tuntemattomiin ihmisiin, että itse tuskin laittaisin tuollaista viestiä. Mutta siltikin uskon, että joku voi tuollaisen viestin laittaa ihan vain uteliaisuuttaan, ilman iskemistarkoitusta. M35
Jos tälle linjalle lähdetään, niin eihän kahville pyytäminenkään ole mikään aloite. Sehän on vain kahvia eikös? Miksi ihmeessä nainen kysyy miestä kahville? Eikö hän osaa itse keittää tai uskalla mennä yksinään kahvilaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usein mutta ei tuo silti iskulauseesta käy.
No ei tietenkään, miksi sen pitäisi olla joku iskulause? Minä ainakin haluan luoda kontaktin ihmiseen ja lähestyä häntä ennen kuin alan "iskemään". En usko mihinkään iskurepliikkeihin.Mutta ihan oikeastiko sinä vain ajattelet, että jotakuta jää vain vaivaamaan, miksi joku ihminen vaikutti tutulta? Ja joku etsisi tällaisen henkilön yhteystiedot vain esittääkseen tämän kysymyksen? Teetkö sinä usein näin? Tai oletko kuullut kenenkään muun tehneen näin?
En ole tuo jolle esitit kysymyksen, mutta ihan hyvin joku voisi etsiä jonkun yhteystiedot ja esittää tuon kysymyksen; "olemmeko tavanneet jossain?". Jos minä saisin tuollaisen viestin, en todellakaan ajattelisi sen olevan mikään iskuyritys, vaan kysymys kun joku asia on jäänyt vaivaamaan. Vastaisin toki tuollaiseen viestiin, totuudenmukaisesti tietysti, jos en muistaisi tuota henkilöä, varmaankin pyytäisin tuota kysyjää keksimään jotain mahdollista yhteyttä. M35 (ja olen ollut useammassakin parisuhteessa)
Jos tämä kysyminen on sinusta ihan normaali käytäntö, miten monta kertaa olet itse tehnyt niin ihan merkityksettömän ihmisen kohdalla? Minä ainakin jään vain miettimään asiaa itsekseni, mutta kerro toki, jos sinä toimit toisin.Ei kai tuo aivan yleinen käytäntö ole, mutta joku voinee noinkin toimia. Unohdin tuosta aiemmasta vastauksestani sen, että itsehän olen sangen huono ottamaan yhteyttä tuntemattomiin ihmisiin, että itse tuskin laittaisin tuollaista viestiä. Mutta siltikin uskon, että joku voi tuollaisen viestin laittaa ihan vain uteliaisuuttaan, ilman iskemistarkoitusta. M35
Jos et itse tekisi näin missään olosuhteissa, etkä ole koskaan kuullut kenenkään tehneen näin, miksi pidät tätä lähtökohtaisena oletuksena. Voihan joku ihan huvikseen pitää peukaloa pystyssä tien reunassakin, mutta kyllä sinä silti ensisijaisesti oletat, että hän on liftaamassa, koska et oikein ymmärrä, miksi kukaan huvikseen niin tekisi. Eikö suurin osa ihmisistä tee oletuksia sen oman ja enemmistön toiminnan pohjalta eikä sen perustella, että joku ehkä jossain tilanteessa voisi ihan ilman syytä tehdä toisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoille edes tulee vastaan ap:n kokemia tilanteita, joten todellakin mieheltä voi mennä ohi tuollainen naisen "isku"yritys.
t. toinen miesNiin. Eikö sekään herätä mitään kelloja, että itse ette ole koskaan tuollaista randomihmisiltä kysyneet? Ettekö oikeasti ihmettele, miksi tämä ihminen kysyy tällaista? Vastaatte vaan ja siinä se. Baarissakin joku tulee ja kysyy "käytkö usein täällä", vastaat vain että "en" ja poistut paikalta?
Ei herätä kelloja koska tilastollisesti otanta on niin pientä. Esim. jos ap on ensimmäinen saman korkeakoulun tuttu jonka on työelämässä tavannut uudestaan face-to-face, ja ap vielä otti spostilla yhteyttä, ollaan tilanteessa jossa 1/1 = 100 %, eli sata prosenttia uudelleen tavatuista saman oppilaitoksen opiskelijoista on ottanut yhteyttä. Jos mies olisi tavannut vanhoja naamatuttuja ennenkin eikä heistä muut kuin ap ota yhteyttä, niin todennäköisesti herätyskellot heräisivät. Tällöin tilanne olisi ehkä 1/12 = 8.33 %, ja ap:n viesti olisi selvästi kaavasta poikkeava.
No, tuon kirjoittajalla on ainakin tieteellinen ajattelu kunnossa. Mutta soaiaalisissa taidoissa olisi vielä opeteltavaa.
Minäkin ihmettelen tätä ketjua lukiessa, että miten suorasti asiat pitäisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kaivoi miehen sähköpostiosoitteen ja otti yhteyttä lähettämällä viestin. Miten se ei ole aloite? Onko sinulle jokapäiväistä lähetellä puolitutuille ihmisille sähköpostia ihan turhista asioista?
aloite on, että toinen vastaa siihen joko myöntävästi tai kieltävästi. Kuten "lähdetkö kahville? Kyllä/En." AP:n aloitteesta ei voi saada pakkeja, joten ei ole aloitettakaan.
Vierailija kirjoitti:
No entä jos joku lähettää teille viestin, jossa kysytään, osoitettasi tai onko sinulla lapsia, niin eikö sekään herätä ihmetystä? Kohautatte vain olkianne, että joku nyt ehkä saattaa itsekseen miettiä näitä asioita ja päättivät niitä teiltä kysyä?
Harrastaa tilastotietojen keräämistä, ei muuta?
Sen sijaan että valittaisitte niin sanokaa seuraavalla kerralla miehelle "olen kiinnostunut sinusta lähde joku päivä kahville tai kaljalle." Mutta ei, ei missään nimessä voi hoitaa asiaa noin vaan pitää lähetellä jotain lottokuponkeja ja tarot-kortteja miehelle vinkkinä. Sitten vielä ihmetellään, kun mies ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoille edes tulee vastaan ap:n kokemia tilanteita, joten todellakin mieheltä voi mennä ohi tuollainen naisen "isku"yritys.
t. toinen miesNiin. Eikö sekään herätä mitään kelloja, että itse ette ole koskaan tuollaista randomihmisiltä kysyneet? Ettekö oikeasti ihmettele, miksi tämä ihminen kysyy tällaista? Vastaatte vaan ja siinä se. Baarissakin joku tulee ja kysyy "käytkö usein täällä", vastaat vain että "en" ja poistut paikalta?
Ei herätä kelloja koska tilastollisesti otanta on niin pientä. Esim. jos ap on ensimmäinen saman korkeakoulun tuttu jonka on työelämässä tavannut uudestaan face-to-face, ja ap vielä otti spostilla yhteyttä, ollaan tilanteessa jossa 1/1 = 100 %, eli sata prosenttia uudelleen tavatuista saman oppilaitoksen opiskelijoista on ottanut yhteyttä. Jos mies olisi tavannut vanhoja naamatuttuja ennenkin eikä heistä muut kuin ap ota yhteyttä, niin todennäköisesti herätyskellot heräisivät. Tällöin tilanne olisi ehkä 1/12 = 8.33 %, ja ap:n viesti olisi selvästi kaavasta poikkeava.
No, tuon kirjoittajalla on ainakin tieteellinen ajattelu kunnossa. Mutta soaiaalisissa taidoissa olisi vielä opeteltavaa.
Minäkin ihmettelen tätä ketjua lukiessa, että miten suorasti asiat pitäisi sanoa.
No ei kyllä ole tieteellinenkään ajattelu kunnossa. Hän rajasi otoksen ihan perusteettomasti koskemaan vain tietynlaisia tuttavuuksia eikä kaikkia ihmisiä. Ihan kuin tämän ihmisen kokemuspiiri olisi pelkästään kouluaikaiset tuttavuudet ja heidän kohtaamisensa opiskelujen jälkeisesssä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloite on, että toinen vastaa siihen joko myöntävästi tai kieltävästi. Kuten "lähdetkö kahville? Kyllä/En." AP:n aloitteesta ei voi saada pakkeja, joten ei ole aloitettakaan.
Siis ihan tosissanneko te olette sitä mieltä, että aloitteen pitää heti kerralla olla joku arpa, joka hävitään tai voitetaan? Sekö ei voi olla vain lähestyminen, josta voi sitten myöhemmin jatkaa? Kyllä minusta hyvien jatkojen toivottaminen tarkoittaa pakkeja, eli sitä, että mies halusi lopettaa yhteydenpidon tähän.
Aloite: nainen halusi olla miehen kanssa tekemisissä ja ilmaisi kiinnostuksensa keskusteluun hänen kanssaan. Mies ilmaisi haluttomuutensa keskustelun jatkumiseen toivottamalla hyvät jatkot.
Mikä ero on näillä?
- lähdetkö kahville?
- en
-keskustellaanko
-ei
Eihän siellä kahvilassakaan muuta tehdä kuin keskustella.
Ystävällisyys on sitä, että nainen on ystävällinen tilanteessa, jossa olette hänestä riippumattomasta syystä tekemisissä. Esim istutte bussissa vierekkäin ja hän hymyilee sinulle tai jos otat häneen yhteyttä ja hän vastaa siihen kohteliaasti. Se, että nainen tekee aktiivisesti itse jotain ollakseen miehen kanssa tekemisissä on selkeästi kiinnostusta.
Ihan selkeää mielestäni. Eivätkö kaikki joskus toimi näin? Olet ystävällinen sille naapurille kohdatessasi hänet rappukäytävässä, mutta et pyydä häntä ulos oluelle, koska et ole hänen seurastaan erityisen kiinnostunut.