Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se mielisairauden merkki kun puhuu itsekseen

Vierailija
16.05.2017 |

elän parisuhteessa mutta välillä päivisin teen tuota

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ihan normaalia. Minäkin teen tuota miettiessäni, samoin puolisoni, samoin isäni. Helpompi joskus keskittyä niin.

Vierailija
2/8 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse puhun koko ajan yksin kielillä ja rukoilen myös kadulla

mutten oo hullu

kadulal tapasin tänänä sen sijaan hullun, se selitti ääneen itsekseen bussipysäkillä asioita kuin jollekin saarnaten vaikkei ollut edes kuulijaa ja ei takuulla ollut puhelinkuulokkeet päässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan se on tapa jäsennellä asioita, ääneenajattelua.

Ja myös hyvä keino pitää ei-toivottavat ihailijat loitolla.

Vierailija
4/8 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta on huojentavaa kun voi ajatella, että muut luulevat minun puhuvan kännykkään/ handsfreehin, enkä vain itsekseni, vaikkei itsekseen puhumiesessa yleensä kai mitään pahaa ole.

Vierailija
5/8 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan ole mielisairas mutta puhun yksinäni paljon itsekseni. Jos vaikka mietiskelen syvällisesti jotain tai yritän selittää itselleni asioita niin huomaan puhuvani ääneen ja käyttäväni hirveästi käsiä puhuessani, vaikka normaalisti en välttämättä mikään kovin eloisa puhuja olisikaan.

Ehkä jos näihin keskusteluihin alkaisi vastaaman niin se voisi olla huolestuttavampaa. :-P

Itse kyllä huomaan joskus ihmisten ilmoilla nin ajattelevani jotakin asiaa hetken ääneen.  Sitten havahdun ja noloston, esim. sen jälkeen, kun olen viettänyt vaikka muutaman päivän täysin yksin.

Vierailija
6/8 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan luovat ihmiset puhuvat eniten itsekseen, samoin introvertit.

Vierailija
7/8 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaan kuuluu normaaliin keskittymiseen. Itse ainakin höpisen kaupassa omiani, samalla kun haen ostoslistalla olevat tavarat kärryihin. Keskityn monen asiaan yhtä aikaa, ääneen puhuminen auttaa.

Vierailija
8/8 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun kännykät yleisty niin oli tosi hämmentävää aluksi. Tuli sellainen olo, että joka toinen höpöttää itsekseen julkisella paikalla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä