Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet muovipussit kiellettiin kassoilta - Nyt kassoilla on niiden tilalla biobusseja, jotka ovat myös muovia

Vierailija
16.05.2017 |

Olen kuullut noiden biopussien olevan melkein yhtä epäekologisia kuin tavis muovipussitkin.

Mielioiteitä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kannattaa sitten kovaan ääneen harmitella maksettuaan ostokset, et "äääh, unohin ottaa kassin"

Vierailija
22/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biopussit on liian ohuita roskapussiksi, eivät kestä.

Oma kokemus taas on, että biohedelmäpussi kestää paremmin kuin perinteinen hedelmäpussi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu että mua naurattaa tää kuluttajan syyllistäminen muovista. Muovipussit kielletään, koska mikään tuotehan siellä kaupan hyllyllä ei ole pakattu muoviin moninkertaisesti. Ostan joka kerta kalleimman mahdollisen muovipussin ja punaista veristä kärsineen eläimen herkullista lihaa ja sitten herkuttelen, piereskelen ja sytytän muovipussin palamaan takapihalla. Nauran paskaisesti ja halveksin maailmaa.

Vierailija
24/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka maatuisi, niin onko kukaan selvittänyt miten niiden teko kuormittaa luontoa??

Vierailija
25/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan pakasteeni pussiin, ettei pakasteet kassissa kastele muita ostoksia. Helpottaa myös asiointia kassalla, kun jogurtit on kassalle mennessä pussissa, eikä ole kaikki purkit irrallaan.

Minun puolestani saat ottaa pussin mutta en tykkää siitä että minun jogurtit ja/tai jogurtit pakataan väkisin muovipussiin.

Ikinä ei ole kassa väkisin pakannut mun tavaroille muovipussia. Aina on kysytty. Tarpeen mukaan olen vastannut. Jos noin kovin ahdistaa keskustelu kassatyöntekijän kanssa, niin kannattaa käyttää itsepalvelukassaa.

'

Ei ahdista keskustelu vaan se että pakataan kysymättä pussiin. Joskus on jopa sattunut että on kysytty mutta kielteisestä vastauksesta huolimatta pakataan.

Vierailija
26/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa piti varmaan ottaa jotkinpussit käyttöön, kun luultavasti moni muukin on joutunut samaan tilanteeseenkun mä. Eli ostokset niin pieniä, ettei viitsi ostaa muovipussia, joka unohtuin kotia. Ostokset eivät sovi laukkuun ja munakoteloita ja maitoa on riski kannella kauas parkkipaikalle. Olen sit jättänyt osanostamatta.

En kerta kaikkiaan voi käsittää tätä asennetta. Eikö taskussa tai laukussa voi aina pitää pientä ostoskassia mukana jos on liian saita maksamaan parikymmentä senttiä muovipussista? Ja sitten kun pääsee unohtumaan se pussi, luulisi sen pennien menetyksen ärsyttävän niin paljon että toiste ei samaa vahinkoa käy. Niistä pikkupusseista tulee aivan järkyttävästi turhaa roskaa muutenkin.

Minä käytin pussit roskapusseina joten eivät olleet turhaa roskaa.

Vierailija
27/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomisia piirteitä saanut koko muovipussittomuus. Ostin Sokoksesta takin ja kassa kysyi, ostanko muovikassin, mihin takin voi laittaa. 

Vierailija
28/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu että mua naurattaa tää kuluttajan syyllistäminen muovista. Muovipussit kielletään, koska mikään tuotehan siellä kaupan hyllyllä ei ole pakattu muoviin moninkertaisesti. Ostan joka kerta kalleimman mahdollisen muovipussin ja punaista veristä kärsineen eläimen herkullista lihaa ja sitten herkuttelen, piereskelen ja sytytän muovipussin palamaan takapihalla. Nauran paskaisesti ja halveksin maailmaa.

Älä viitsi nähdä vaivaa. Ei noi aivopestyt idiootit tiedä kuinka paljon esim. broileripaketissa käytetään muovia pussiin verrattuna.

Vierailija
29/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ns. biopusseista ei todellakaan maadu tai ole ympäristölle parempi vaihtoehto. Näitä biopusseja kun markkinoidaan ihan miten sattuu. Pitää olla EN 13432-sertifikaatti mikä takaa 100% maatuvuuden tai kompostoitumisen ja tätä ei kaikissa pusseissa ole. Siksi joihinkin taloyhtiön biojäteastioihin ei saa laittaa biopusseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan