Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ei tee hyvää ihmiselle

Vierailija
16.05.2017 |

Lähin esimieheni saa yt.ssä lähteä pari v sitten ja yritti etsiä töitä, mutta kriteeri oli kova.

Nyt meni työkokeiluun ja ei pärjää työtehtävissä, jotka ovat yksinkertaisempia kuin minun työni.
Jos olisi edes pärjännyt, olisi saanut äitiysloman sijaisuuden, joka olisi voinut pitkittyä muutamaksikin vuodeksi.

Meillä on vähennetty koko ajan henkilökuntaa ja itse aion ottaa vaikka näitä 9 e paikkoja vastaan, kun jäisin kotiin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Siksi yhteiskunta yrittää tehdä paljon, että ihmiset saataisiin töihin. Tai edes jonkinlaisiin kokeiluihin tms. Osa keinoista vaikuttaa joskus kummallisilta, mutta taka-ajatus lienee hyvä. Ja siis varmasti moni voi työllistyä pysyvästi työttömyysjakson jälkeenkin!

Vierailija
2/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamusta kadehdit työttömiä.

No siinähän kadehdit, mitään et asioiden tilalle Suomessa voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvapa työtä mihinkään tarvii. Toimeentulo on useimmille ensimmäinen ja jopa ainoa syy käydä töissä, joku voi käydä töissä myös työelämän tuoman aseman vuoksi.

Mutta fakta on se että jos rahaa riittäisi ja olisi kivaa tekemistä, niin ei pahemmin työssä käynti nappaisi.

Vierailija
4/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voinnin jakaminen on 1900 luvun ajan perustunut työstä maksettavaan palkkaan. Nyt tuo järjestelmä alkaa murentua, koska työelämän tehostumisen myötä kaikkien työpanosta ei enää tarvita. Taitaa kestää vielä ainakin yhden sukupolven verran ennen kuin tämä tosiasia tunnustetaan. Kiireesti tulisi keksiä korvaava järjestelmä hyvinvoinnin oikeudenmukaiseen jakamiseen ja sen oikeudenmukaiseen rahoittamiseen.

Vierailija
5/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin voinnin jakaminen on 1900 luvun ajan perustunut työstä maksettavaan palkkaan. Nyt tuo järjestelmä alkaa murentua, koska työelämän tehostumisen myötä kaikkien työpanosta ei enää tarvita. Taitaa kestää vielä ainakin yhden sukupolven verran ennen kuin tämä tosiasia tunnustetaan. Kiireesti tulisi keksiä korvaava järjestelmä hyvinvoinnin oikeudenmukaiseen jakamiseen ja sen oikeudenmukaiseen rahoittamiseen.

Naiset tässä ovat avainasemassa.

Alkakaa antaa myös työttömille (kilteille) miehille älkääkä pitäkö sitä työssäkäymistä miehen arvon mittana.

Vierailija
6/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä työttömyystuesta jää jopa 100 euroa joka kuukausi yli eikä tarvitse elää niukasti. Elikkä omista elämäntavoista ja tuurista kiinni pystyykö elämään hyvin.

Ei ole ollut vuoden aikana mitään ongelmaa rahan suhteen aina on riittänyt. Vuokra tosin vain 220/kk sisältäen veden ja asunto 90-luvulla rakennettu hyväkuntoinen..

Vierailija
7/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä alistu mistään hinnasta porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen. Mitä hyvää se muka tekisi?

Vierailija
8/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumatyö ei tee hyvää ihmiselle.

http://yle.fi/uutiset/3-8078833

Istumatyö tappaa

http://www.is.fi/terveys/art-2000001231226.html

Istumatyö on terveydelle äärimmäisen vahingollista

Vierailija
9/9 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle olen kateellinen ? Olin aika kauhuissani, kun törmäsin ex-pomooni ja kysyi mentöiskö kahville. Pidin hänestä esimiehenä hyvin paljon ja emme olleet läheisiä mutta olin ilahtunut kun näimme.

Hän kertoi avoimesti mitä oli käynyt, kertoi omasta asenteesta ja omasta egostaan, firmat tappelee hänestä ja siitä kun parin vuoden päästä opettelee menemään töihin klo 8 Ja tekemään 8 h työpäiviä.

Meillä yt.t jatkuvat. Voi olla että kesän jälkeen minulla ei ole töitä, voi olla että menee ensi vuoteen , eläkkeelle asti en saa nykyisessä työpaikassani olla.

Sanon oman mielipiteeni mitä huomasin. Mielummin huono sopimus kun kotona työttömänä.