***ELOisten maanantai***
Kommentit (39)
...mutta vielä niitä häävinkkejä Ode kyseli.
Meidän häiden jälkeen moni sanoi, että olipa ihana juhla pimeän talven keskelle (häät helmikuussa 2002). Kukaan ei perunut lomasuunnitelmien tms takia eikä kellään ollut hääyliannostusta, kuten joskus kesällä pääsee tulemaan ruuhkavuosina ;-)
Me halusimme viettää häät paikassa, josta sai pitopalvelua, mutta jonne myös sai viedä omiaan. Tämä oli valtava säästö meille! Veimme kuohujuomat, ruokaviinit, kahvikonjakit ja boolin itse. Vertailuna, että yhdessä paikassa, johon ei saanut omia viedä, olisi onnittelumaljakuohari maksanut 10mk/vieras, eli meidän 100 vieraan häissä 1000mk pelkkä onnittelumalja. Tuolla tonnilla ostimme paljon muutakin.
Juomien lisäksi veimme itse alkuruokakeiton, pitopaikasta taas otimme valmiin pääruoan ja kahvit kakkuineen. Olimme oikein tyytyväisiä järjestelyihin!
Vielä tuosta ajankohdan valinnasta, että kesäsesongin ulkopuolella vietetyissä häissä on myös se hyvä puoli, että yleensä pitopaikoissa on paremmin tilaa, puku-yms.vuokraamoissa ja ompelimoissa ei ole kiirettä ja tungosta. Kukkia tosin oli vähemmän tarjolla, mutta me ratkaisimme koristelun niin, että kukkina pöydillä oli ruusun terälehtiä tunnelmakynttilöiden joukossa.
aika hyvä tuo tapaamis juttu,minulla alkaa todennäkösesti 15.6 loma (5vkoa) ja siitä suoraan äitiysloma :)
tuli pikaseen vaan piipahtaa kun pitää lähteä töihin...:)
mutta hauskaa päivän jatkoa kaikille!! :)
k.h.p ja tärppi 18+1
Calathea, mene lääkäriin ja anna ulostenäyte heti kun ehdit. Tunisiasta voi saada vaikka mitä, suurimmalla osalla ei ole vauvaan vaikutusta mutta huonosti hoidettuna on jälkitautien riski. Salmonella, kampylo ja listeria niistä vakavammasta päästä mutta siis täysin hoidettavissa. Eli ei paniikkia tai hätää mutta mene ihmeessä sinne lääkäriin. Näytteen viljelykin kun kestää oman aikansa.
Kurja loppu lomalle, saat kaiken sympatian. Toivottavasti sentään sait kivan värin :)
Tutkin juuri Englannin sairaalahinnastoja...keisarinleikkaus yksityispotilaana maksaa 4500 euroa. Että sillä lailla.Onneksi on Suomessa hiukan halvempaa hommaa tuo synnyttäminen :)
Kiirettä pitää joten iloista maanataita kaikille!
Minik rv 22
Hei kaikki!
PUMPULIN ehdostusta kannatetaan! Kuulostaa tosi hyvältä nuo treffit ja henlsinkiläisenä kannatan Kaivopuistoa... :) Olisi tosiaan mukava nähdä teitä ja paljastautua nimimerkkien takaa.
CALATHEA: En halua pelotella, mutta lukemasi perusteella kehoitan, että mene välittömästi lääkäriin antamaan näytteet! Olet ollut reissussa, kun meidän perhe on tautien keskellä taistellut (ja tosiaan en ole kovin tarkasti kertonut mistä on ollut kyse), mutta mieheni sai ulkomailta salmonellan, josta todella harvinaisen muodon, joka eteni suolen seinämien läpi vereen ja sai hengenvaarallisen verenmyrkytyksen. Oli koko viime viikon sairaalassa ja nyt vihdoin kotona, mutta tiivis hoito jatkuu koko tämän viikon ja käy päivittäin sairaalassa. Nyt olen itse vaan niin herkkänä näille asioille, että kehotan tutkimaan turistitaudit tarkkaan. Älä pelästy, mutta ota asiat vakavasti. Me ei meinattu ottaa ja tulos olisi voinut olla surullinen. Onneksi oma lääkäri-isäni ymmärsi, että tilanne ei ole mitenkään tavanomainen ja sai mieheni lähtemään tarkempiin tutkimuksiin. Mutta siis todennäköisesti sulla kaikki hyvin! Asian tarkastamisella saat mielenrauhan.
VAKUUTUKSISTA: Meillä ei ole esikoisella kuin tapaturmavakuutus ja tulevalle vauvalle ei myöskään hankita syntymättömän lapsen vakuutusta. Meillä etuna tosin ovat läheiset lääkärisuhteet eli reseptit ja korvien tsekkaukset hoituvat kotikäynteinä. Lisäksi laskeskelin, että vakuutusmaksuilla ja omavastuilla käytän lasta jo aika monta kertaa vuodessa yksityisellä. Luotan myös kunnalliseen palveluun eli jos jotain vakavaa tapahtuu, niin kyllä hoitoa saa (sekin tuli taas todistettua mieheni sairastapauksen yhteydessä). Mutta jokainen miettii nämä asiat juuri omalla tavallaan ja ymmärrän, jos vakuutuksia otetaan. Tässä vain olivat meidän perustelut, miksei vakuutuksia olla otettu.
Pantteri 22+2
Kiva että kannatusta on tullut!!
En mitenkään halua, että kenellekään tulee olo, että tässä koetetaan pääkaupunkiseutua suositella. Ajattelin lähinnä sillä, että tänne ainakin jokaiselta paikkakunnalta pääsee suht vaivattomasti eri kulkuvälineillä. Jos näkisimme vaikka Kouvolassa, voisi vaikka turkulaisilla olla liian monta mutkaa ennen määränpäätä. Ymmärrättekö?
KAivaria ehdotin siksi, että sinne mahtuu iso joukko. Kahvilassa tms. on aina ahdasta ja keskustelua käydään vain vierustoverin kanssa. Puistossa on enemmän liikkumatilaa ja mahdollisuuksia jutustella oman porukan kesken. Kaivopuisto sijaitsee lähellä Helsingin keskustaa ja sieltä löytyy ihan hyvin vessojakin meille jatkuvasti vessassa ravaaville ;-)
Kaikki mukaan!
Pumpuli: Minä osallistun mielelläni Elomasujen tapaamiseen, reissaan täältä Lounais-Suomesta uteliaana katsomaan pitävätkö mielikuvani nimimerkkien takana paikkansa. Minulle käy oikeastaan milloin vaan, eiköhän sellainen aika löydy, että mahdollisimman moni halukas pääsisi mukaan.
Vakuutuksista...Meillä on kolmen ensimmäisen vakuutukset If:ssä, mutta Tapiolan vakuutus pienimmälllä. Tapiolan vakuutus on aika hintava, yli 300 euroa vuodessa, omavastuu kerran sen 47e, mutta vakuutus on toimiva.(Vakuutukseen tuli juuri 15% korotus...) Minä kerään kaikki vuoden kuitit yhteen ja saan yhdellä omavastuulla korvaukset. If ryökäle, kun ei enää myönnä syntymättömälle vakuutusta...
Nyt en enää muista mihin piti kommentoida, en tehnyt muistiinpanoja...Jatkan myöhemmin tai jos en ehdi niin huomenna. Päivänjatkoja!
Opemamma ja sen vimpula
Vapaata viettelen ja vihdoinkin sain tänään pojan päiväunille. On ollut sellaista temppuilua viime päivät että huhhuh.
Tapaaminen olisi kiva juttu. Koskeekos kutsu sitten äitejä ja lapsia vai pelkästään äitejä? Ajatelin heti kysäistä kun tuli mieleeni.
VAKUUTUKSISTA: Meillä on Tapiolasta otettu vakuutus jonka saa lapselle syntymän jälkeen. Meiltä evättiin ennensyntymää vakuutus mun painoni vuoksi. Se olikin ainoa kerta kun mua harmitti tupakan lopettaminen siitä kun napsahti 10kg lisää vielä entisten seuraksi :( Silloin harmitti mutta onneksi kaikki meni hyvin synnytyksessä ja vauva pysyi terveenä. Syntymän jälkeen otettu vakuutus astui voimaan 2kk jälkeen synnytksestä (jos oikein muistan) ja ennen sitä sairastetut taudit rajataan vakuutuksen ulkopuolelle.
PIENIÄ VINKKEJÄ vakuutuksen ottajille: hakekaa vakuutusta ajoissa esim. Tapiolan vakuutus astuu voimaan 3kk ennen la:t mutta -04 käsittely kesti kauan hakemusten ruuhkauduttua. Joillekin firmoille riittää jos yhtiöstä ottaa palovakuutuksen kodilleen joten koko kotivakuutus ei tarvitse välttämättä olla samassa firmassa kuin lapsivakuutus. Ottakaa selvää mitä vakuutus korvaa! Esim meidän vakuutus ei korvaa erikoisäidinmaidonvastikkeita jotka saattavat olla allergiselle lapselle vältämättömiä (ei muuten korvaa muitakaan erikoisruokavalio juttuja). Mikä on enimmäiskatto korvauksille? Useimmat vakuutukset ovat voimassa siihen asti kun lapsi täyttää 18v TAI kun korvauskatto tulee vastaan. Me otimme pojalle erikseen tapaturmavakuutuksen kun hän aloitti päiväkodin (ei sillä ettemmekö luottaisi kunnalliseenhoitoon) koska isommassa ryhmässä sattuu helpommin vahinkoja. Hampaan lohkeaminen/ raajan murtuminen+fysioterapiat päälle esim. voitaisiin kustantaa tapaturmavakuutuksesta ja mahdolliset sairaudet lapsivakuutuksesta. Omavastuu: meillä omavastuu on per vuosi, joillakin se on per sairaus. Kannattaa tutkia ja miettiä mikä itselle kävisi parhaiten.
Kuten usein käy meillä poika on ollut terve lukuunottamatta yhtä silmätulehdusta mutta toisaalta jos vakuutusta ei olisi ollut voisi tilanne olla toinenkin.
Mitäs vielä.. Supistuksia on tuntunut silloin tällöin eikä ne ole olleet kipeitä. Vauvan liikkeitä tuntuu lähinnä iltaisin kun käyn nukkumaan mutta muuten on ollut hiljaiseloa masussa. PAINONnoususta oli juttua. Joku ihmetteli (ja nimi taas hukassa) kuin joillakin on paino noussut niin vähän. Mulla on nyt noussut 1.8kg joka on saman verran kuin alussa laski. mulla tuo paino onkin tupannut nousemaan loppuvaiheessa ja viimeksi kiloja kertyikin yli 20. Tällä kertaa aijon olla tarkempi vaikka äsken oli pakko syödä jäätelöä kun piti juhlistaa pojan nukahtamista päikkäreille ;)
Nyt tämä tältä erää. Mintulle tsemppiä iltapäivään ja LEMille huomiselle.
pubu ja Unski rv 19+3
Jee jee, hyvä idea tuo tapaaminen! Täytyypä varmaan lähteä täältä Vaasastakin sitten Hesan suuntaan pallomahoja moikkaamaan!
Musta tuntuu, että olen totaalisen pihalla kaikista keskusteluista, sillä olen ehtinyt vain pikaisesti piipahtamaan täällä viime aikoina. Hässäkkä jatkuu töissä vielä ainakin pari viikkoa, sijaiskandidaatteja haastatellaan ja testaillaan tiuhaan tahtiin ja välillä pitäisi ehtiä reissuunkin.
Nyt mun on taas pakko rientää, teen tänään lyhyemmän päivän ja lähden jalkahoitoon!!:) Ihanaa!
Pantoufle 22+0
Ensiksi toivon ultraan menijöille hyviä uutisia ja pikaista toipumista mahavaivoista kärsiville!
Kerttukasperille kiitos, kun vastasit kysymykseeni. Olen varannut ajan Pilleriin, kun se on n. 80 e halvempi kuin Fermedissä. Mitenköhän laitteet? Olisikohan Fermedissä ollut paljon tarkemmat laitteet? Nythän ainakin sairaalassa on uusi ultralaite, mutta sinne ei enää pääse, kun on yhden ulttran siellä jo käynyt.
Vakuutuksista on ollut kiinnostavaa lukea. Itsellä ei juuri tietoa niistä ole, mutta pitää ruveta selvittelemään ja miettiä, miten kannattaisi toimia. Muut vakuutukset IF:ssä eli vähän harmittaa, kun sieltä ei voi tätä vakuutusta hankkia.
Uikkarit: Meinasin selvitä bikineillä. Housut ovat nykymalleissa aika matalia eli jäävät kivasti masun alle, saa nähdä, miten yläosa mahtaa istua. Herkkäihoisena en voi käydä uimahallissa (ainakin aiemmin olen aina saanut punaisen ihottuman). Miten muuten uiminen kesällä? Onko pelkoa rintatulehduksesta tms.?
Palailen myöhemmin lukemaan loppupinon. Hyviä päivänjatkoja!
babyperhonen, rv 18+1
mukavaa viikonalkua! Vaihteeksi nettiyhteytemme toimii, joten äkkiä kirjoittelemaan ennen kuin katkeaa.
VAKUUTUKSISTA
pubulla oli hyvää asiaa vertailusta, aika kivasti saa vertailutietoa myös sivuilta www.vakuutusneuvonta.fi. Meillä on 04 syntyneelle Tapiolan vakuutus, muut vakuutukset If:ssä. Tässä voisi samalla kilpailuttaa taas kaikki kun tälle uudelle tulokkaalle vakuutusta miettii. Tähän mennessä ei olla lapsivakuutusta tarvittu vielä, kun yksi Jorvin 2,5 pv:n reissu oli ilmainen. Kukahan sitä kyseli, että voiko aina mennä yksityiselle, siis voi mennä, mutta omavastuuhan vakuutuksissa aina on. Vakuutuksesta riippuen sitten että millainen.
UIKKARIT
meinaan myös selvitä bikineillä, jotka hankin viime raskaudessa. Tosin housuosa tuntui vähän kiristävän ;)??? Painoa ei ole tullut enempää kuin viimeksi, mutta on tuo persus tainnut sitten muuten levitä =D
TAPAAMINEN
hienoa jos sellainen järjestyisi, täältä tullaan myös Länsi-Uudeltamaalta. Tosin kesäkuussa aiomme lomailla Ruotsissa mieheni siskon perheen luona vielä kun pystyy, toivottavasti ei osu samaan ajankohtaan.
Nimikirjan löysin muuten ihan lähikaupasta (Sale) eikun sitä selailemaan =)
petraelena 19+3
Mulle sopii myös tapaaminen helsingissä! Hoitovapaalla kun olen niin ajankohdalla ei niin väliä. Tyttö tosin pelaa Hesa-cupissa joten siihen aikaan ollaan tiukasti kentän laidalla mutta ne tais olla kyllä vasta heinäkuussa....
HÄISTÄ JA PUITTEISTA: Meillä siis oli ne häät lokakuussa Olavinlinnassa. VOisin sanoa et puitteet oli komeat ;) Sieltä sai varata eri tiloja sen mukaan miten paljon väkeä tulee. Bändissä soitti miehen tuttu joten saatiin kohtuuhintaan. Videokuvaaja oli myös tuttu joten sekään ei maksanut kuin matkakulut ja hotellimaksun. Kutsut ja karkit väsättiin ite, ruuat ja ruokajuomat tuli Linnanravintolalta. TAnssisalissa oli sit drinkkibaari josta jokainen sai käydä ite ostamassa juomia lisää. YKs hyvä vinkki niille jotka häitä suunnittelee. Kannattaa sijoittaa kertakäyttökameroihin ja sijoittaa niitä pöytiin niin että vieraat voivat kuvailla pöydissä ihmisiä. Tulee ainakin melko takuuvarmasti kaikista vieraista kuvia. Kannattaa myös miettiä et haluaako istua sulhonsa kanssa yksikseen jossain pöydässä vai voisiko hääpari sijoittua samaan pöytään vieraiden keskelle. Jälkimmäisessä tapauksessa voi aiheuttaa istumajärjestyksen kannalta ongelmia mikäli vanhemmat ovat eronneita ja osalla uudet siipat (kokemusta on). Myös juhlien sujuvuuden kannalta olisi hyvä jos bestman tai sit erillinen " seremoniamestari" pitäisi vieraita ajantasalla tulevista ohjelmista siitä huolimatta että ohjelma olisi kaikkien nähtävillä. Esim. kun ruokailu alkaa niin vieraiden on hyvä tietää kuinka paljon on aikaa ruuan jälkeen jaloitella (käydä sauhuilla, takakontilla ;) eli tietty henkilö ilmoittaa aina että mitä nyt tehdään ja mihin aikaan on seuraava ohjelma ja mitä se on. Liikaa ei ohjelmaa kannata väsätä, on myös mukavaa kun kerkeää kiertelemään vieraiden parissa :) Huokaus, häistä vois puhua kyl vaikka kuinka pitkään, niin mahtava tapahtuma se kyllä on... voikun vois kokea saman uudestaan kuitenkaan eroamatta ensin ;)
Täällä masuasukki on myös muuttunut vilkkaammaksi päivä päivältä. Meillä tuo keskimmäinen poika tuntuu olevan kaikkein kiinnostunein masusta ja vauvasta. No nuorimmainen nyt ei mitään vielä tajuakaan koko asiasta, mutta auta armias mitä sitten tapahtuu kun vauva syntyy....
Siinä kaikki tällä kertaa. Ai niin! Eilen saatiin miehen kanssa nimi valmiiksi tytölle :)
Peeveli rv 19+3
Enpä ole muutamaan päivään kerennyt naputella tänne... Mutta nyt pikaisesti:
UIKKARIT: Mulla on yhden " perityt" mammauikit, oisko H&M:n mallistoa. Mielyttävä päällä. Ei kinnaa eikä purista.Mun rintavarustus sopi ainakin viime raskaudessa niihin ihan loppuun asti, mikään Dolly kun en ole -edes raskautettuna...
TAPAAMINEN: Sopii myös täällä Kanta-Hämeessä asuvalle, tosin tuon esikoisen hoitoa täytynee miettiä. Reissusta kun nauttisin huomattavasti enemmän kaksin tämän masukin kanssa....
VAKUUTUS: meillä esikoisen vakuutus Y-Fenniassa. Se on aika kallis, mutta ollaan aina menty suoraan yksityiselle lastenlääkärille ja kulut on kyllä korvattu (-40e omavastuu/sairaus)
BABYPERHONEN, millon teillä on se ultra aika? Olen varaamassa aikaa johonkin... Kerro ihmeessä sitten millaista siellä oli, millaset laitteet, palvelu jne. Onhan tuo 80 e paaaaaljoon rahaa näillä tuloilla...
Masussa käy aikamoinen melske.
Mites te, joilla useampia raskauksia, niin osaatteko sanoa, pystyykö raskausajan liikkeistä päättelemään lapsen luonnetta? Meillä kyllä esikoinen liikkui kovasti ja vilkas on! Tää saattaa liikkua enemmänkin.(hui!) Tai liikkeet tuntuvat nyt niin paljon aikaisemmin niin paljon voimakkaampina....
HOROSKOOPEISTA: Taas huuhaata, mutta uskotteko yhtään horoskooppien luonnetulkintaan, -tai miten sen nyt nimeäisi....??
Mulle yksi tuttu juuri kertoi, että nyt tuleva Leijona on esikoisen Härkä luonteen kanssa aivan mahdoton (tappelu)pari!!! Olipas todella " lohduttavaa" kuulla! En todellakaan ole mikään horoskooppi ihminen, mutta jossain määrin uskon noihin luonne juttuihin. Meidän neiti on kyllä ihan ilmetty Härkä-lapsi. (Ja isänsä oinas! Itse olen neitsyt, mutta sitä en allekirjoita, haluaisin kyllä olla esim. tarkempi siivooja, muuta kun en vaan ole:) )
Viime yönä närästi ihan kauheesti!!! Otin Rennietä, mutta se ei auttanut yhtään. Maitolasillinen vähän jeesasi.
Unensaannin kanssa muutenkin jotain häikkää...mikälie, kun uni ei meinaa tulla... :(
Jaahas, kohta tyttö herää, täytyy tehdä jotain " tärkeää"
Katzu & asukki 21+4
Oletteko alkaneet tekemään käsitöitä vauvalle eli villapaitoja tms?
Mä olen tehnyt valkoisen villapaidan, jossa on vaaleanpunaiset reunat ja vauvannimi vaaleanpunaisella kirjailulla :) Ei auta vaihtaa nyt sitten nimeä...paitsi se on helppo purkaa.
Ja sitten on vielä vaaleanpunavalkoinen villahattu valmiina ja kesken sellainen sininen pitsineule josta tulee liivi.
Terapeuttista puuhaa tuo kutominen ja pikkusia töitä on kiva ja tosi nopea tehdä.
Pia
TAPAAMISESTA: Voisin ajatella tullakin tapaamiseen. Matkaa on muutamia kymmeniä kilometrejä Helsinkiin, joten sen puolesta onnistuisi hyvin. Kesällä olis minunkin mielestä parasta tapailla. Tosin, kesäkuu taitaa olla mulla vielä aika tiukka aikataulullisesti. Töitä ja muuta. Mutta jos päivä sopii, niin mikäs siinä. En kyllä yleensä kuvittele nimimerkkien takaisia ihmisiä, joten mitään mielikuvaa mulla ei teistä kenestäkään ole.Mutta sitä hauskempi olis varmaan nähdä muitakin mahakkaita.
LIIKKEISTÄ: oliko se quiero, joka huolehti? Olen jo useaan otteeseen täällä todennut, että esikoisesta liikkeitä tunsin minäkin vasta rv22 tai niillä main. Eli siitä ei kannata varmastikaan huolestua. Tosin, itse sitä tässä olin joku viikko sitten ihan paniikissa, kun tuntui, että mitään ei kuulu eikä näy! Kun sitä vain osaisi olla huolehtimatta. Nyt näkyvät liikkeet välillä jo mahan päällekin.
Jamssa rv20+2
Ja kiitoksia kannustuksesta, sekä vaavin liikeiden että flunssan suhteen :)
Panadolia mä oon joskus ottanutkin, mutta se ei tunnu tehoavan yhtään mulla. Kärsin migreenistä ja siinä ainakin Panadol on ihan yhtä tyhjän kanssa! Eikä mulla oo nyt kuume noussutkaan, joten pahimmat vaivat on järkyttävä kurkkukipu ja tukkoisuus. Eli sitä teetä olen sitten lipittänyt oikein urakalla...
Ahaa, enpäs tullut ajatelleeksikaan, että voisin pitää omia tavallisia bikineitä kesällä! Mutta ehkä se onnistuu, kun en mä oo alushousujakaan vaihtanut mihinkään mammiksiin, ainakaan vielä. Mulla ne menee niin alas, että ne jää sopivasti masun alle eikä paina yhtään. Jotenkin ahdistaa se, jos masun päälle kertyy kauhea kerros kaikkea, parhaimmillaan/pahimmillaan esim. ylös menevät alushousut, masutuubi, housut masupusseineen ja paita! Eikä tollanen varmaan kesäkuumalla ole muutenkaan kovin kätevää, joten jostain kerroksista on luovuttava.
Onko joku nähnyt jossain äitiysfarkkuhametta, joka olisi mielellään hieman polven yläpuolelle ulottuva malli? Sellaisen haluisin ehdottomasti kesäksi, joten täytyy alkaa metsästää ajoissa kun koot on muuten sitten jo tietysti taas loppu.
Uskaltaiskohan sitä tulla elokuisten piknikille? Kyllähän se tosiaan kiinnostaiskin, kun olis kiva tavata muita samoissa menijöitä. Mutta mä en oo kesäkuussa vielä äippälomalla, joten en pääse muulloin kuin viikonloppuisin.
-Q-
vielä pari kommenttia )
Odet71: meillä oli häät joulukuussa ja huomasin ainakin omalla paikkakunnalla että lämpimiä tiloja ei ole niin paljon tarjolla varsinkaan edullisesti. Meillä häät pienellä budjetilla ja vähällä stressillä. Paikka oli paikallisella golfclubilla ja heidän puolestaan tuli koristelut ja ruuat. Tilavuokraa ei ollut erikseen. Talvihäissä kait ainoa ero on, että pukeutumiseen pitää varata enemmän aikaa ja tiloja sekä kuvien otto on hankalampaa kun on pimeää. Tunnelmallista oli kyllä kynttilöiden valossa =)
TULEVAN LAPSEN LUONTEESTA en osaa kyllä mahaliikkumisen perusteella oikein päätellä. Poikamme oli mielestäni hyvinkin rauhallinen, jota tosin oli myös vauva-ajan, mutta kun sait jalat alleen menoa riittää. Juosten joka paikkaan, kiipeilyä ja yleistä touhotusta joka suuntaan.
HOROSKOOPEISTA
luonnehoroskoopit on musta hauskoja ja tavallaan ¿uskon¿ niihin huumorimielellä. Meillä poika on vaaka kuten äitikin. Synttärit meillä onkin samana päivänä! Leijonien pitäisi kuulemma olla hyvin sosiaalisia.
KÄSITÖISTÄ¿peukalo on ihan keskellä kämmentä näissä asioissa, mutta kutomisesta tai neulomisesta tykkään. Kumpaa termiä sitä nyt siitä puikoilla häsläämisestä käytetään? ;) Viimeksi sain aikaiseksi vauvalapaset siis ilman peukaloita! =) Villasukista sain tehtyä jopa kantapään, mutten siitä eteenpäin. Olisi ihanaa osata kunnolla, varsinkin vauvanutulle olisi kovasti käyttöäkin.
Jotenkin en oo tänne vauva-lehden palstalle jaksanut kirjoitella kun Yahoossa ja Msn:llä käyn.
Tänään rv 18+5, pieniä liikkeitä tuntuu iltaisin kun käyn nukkumaan. Miulla on istukka edessä ja alhaalla, joten hyvin eristää noita liikkeitä. Tämän päiväisen ultran mukaan poikaa odotellaan! Kivaa, että saa kokemusta myös pienistä pojista kun esikoinen on tyttö :) Vauvan koko vastaa 5 päivää nuorempaa eli meiän vauveli syntyy sitten luultavasti vasta elo-syyskuun vaihteessa. Laskettua aikaa ei kuitenkaan oo muutettu vaan se pysyy siinä 23.8.
OLOA:
Olo on oikeestaan hyvä. Joskus aamuisin vielä vähän kuvottaa, mutta oksentanut en oo pariin viikkoon.
LOMA:
Miulla alkaa loma toukokuun alussa eli siitä saakka sitten oon kotona esikoisen kanssa. Kivaa et saa rauhassa olla neidin kanssa vielä tämän kesän kunnes tilanne muuttuu ja mustasukkaisuutta ilmenee.
UIKKARISTA:
Miulla ei oo äitiysuikkaria, ajattelin et jos mahdun omiin bikineihin kesällä....hehee...voi olla sitten näky ;) Tissit luultavasti pursuaa ainakin yli. En kyllä viittis vielä ostaa uikkaria vaik tiiän et niitä ei sit kesemmällä enää saa kun koot on loppuneet.
Tällainen pikaviesti :)
Täälläkin liikkeitä jo tuntuu...luulisin...melko varmasti. Kivaa, kivaa! Olokin on aivan mainio ja kotikin on alkanut kiiltää, kun aurinko tuo esille kaikki pölykerrostumat. ja voi niitä ikkunoita...niillekin pitäisi tehdä jotakin, kun on pojan tahmakädet käyneet taiteilemassa näköjään.
Kyllä minäkin mielelläni tapaamiseen Hkiin tulen. Päivisin olen pojan kanssa kotona eli silloin tulisi mukaan temmeltämään, mutta iltapäivästä saattaisin päästä iahan masun kanssa tulemaan.
kivaa lukea muiden häistä ;) Omat oli elokuun lopulla ja sattui kesäisen hieno päivä. Suomenlinnassa niitä vietettiin pienellää poppoolla. no, mutta talvihäistähän sitä kyseltiin.
Tsemppiä kaikille ultraan, Meillä vielä pari viikkoa jännitystä edessä sen suhteen. Kovasti haluttaisiin molemmat tietää, että kumpi sieltä tulee.
Ja sairasteleville nopeaa paranemista. Kun on päässyt pahoinvoinnista, en itse jaksaisi tapella minkään taudin kourissa, mutta sepä ryökäle tuleekin aina yllättäen eikä voi väistellä.
Hyvät yöt iltakukkujille ja hyvää tiistaita huomenna pinoa lukeville
Air ja masu17+3 ja poika1v3kk
PUMPULI: loistoajatus nuo treffit!! Olisikin kiva nähdä, millaisia kasvoja on näiden kirjoitusten takana ja kukas sitä tietää, vaikka joku meistä olisi samaan aikaan synnytyslaitoksellakin :). Olisihan se kiva, jos tunnistaisi " tuttuja" .
Tästä samasta päästäänkin kysymykseen äitiysloman alkamisesta: minä aloitan juhannuksena! Äitiyslomani kai virallisesti alkaisi muutama päivä juhannuksen jälkeen, mutta jään sen verran varhennettuna, ettei tarvitse töihin tulla enää juhannuksen jälkeen. Vuosilomia pidän kolme päivää toukokuussa ja loput säästän sitten äitiysloman loppuun.