Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko työkyvyttömyyseläkkeellä?

Vierailija
15.05.2017 |

Ajattelitko joskus vielä palaavasi työelämään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minusta joskus tulisi työkyvytön, tappaisin itseni ja polttaisin asuntoni. Näillä näkymin tästä ei kuitenkaan ole huolta, koska minä olen superkyvyin varustettu ja ylivertainen nero. 

Vierailija
2/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen, kiitos kysymästä. Kysyt, että olenko palaamassa työelämään? Vaikea on palata kun en ole koskaan työelämässä ollutkaan. JOS saan joskus opintoni loppuun, olen jo niin vanha ettei minua kukaan palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minusta joskus tulisi työkyvytön, tappaisin itseni ja polttaisin asuntoni. Näillä näkymin tästä ei kuitenkaan ole huolta, koska minä olen superkyvyin varustettu ja ylivertainen nero. 

Et sä vois vaan jättää kaiken taakses ja yrittä aloittaa uuden elämän? Tää elämä on ihan yhtä paskan kanssa.

Vierailija
4/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen, kiitos kysymästä. Kysyt, että olenko palaamassa työelämään? Vaikea on palata kun en ole koskaan työelämässä ollutkaan. JOS saan joskus opintoni loppuun, olen jo niin vanha ettei minua kukaan palkkaa.

Värkätkää joku atressi että saatana uskovat.

Vierailija
5/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja 22, ei koulutusta eikä yhtään työkokemusta

Vierailija
6/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis takaisin töihin, vaikka käteen jää vain 1500€ kuussa. Onneksi on velaton asunto ja mies vielä töissä.

Ihan parhaita on aamut, jolloin katselen ikkunasta töihin lähteviä ja juon kahvia. Kun sain jäädä eläkkeelle, kaikki sairaudet hellittivät heti.

Vierailija
7/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja kiitollinen joka päivä kun ei tarvi kuunnella ilkeitä työkavereita. Onnea päsmärille, joka sait minut pelattua ulos: mulla on nyt vapaa-aikaa ja uus elämä.

Sielähän homehdut.

Vierailija
8/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut pitkiä kuntoutustuki ja -rahajaksoja, aikanaan määräaikaiseksi työkyvyttömyyseläkkeeksi haukuttuja. Ja mieleni palajaa kyllä töihin, vaan (sensuroitu) vaikeaa tuntuu olevan, kun työhistoria on niin hajanainen ja koulutuskin vähintäänkin erikoinen.

Saa sitä ajatella palaavansa työelämään, mutta pääseekö...

Vierailija
9/29 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää.

Vierailija
10/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä parin vuoden ajan enkä enää mene töihin. On paljon kivempi olla terveenä vapaalla mitä sairaana töissä. Tykkäsin työstäni, mutta työnantaja ei tykännyt sairaspoissaoloistani. Toimenkuvaa muuttamalla olisin pystynyt olemaan vielä vuosia osa-aikaisena, mutta työnantajalle se ei käynyt. Ehdotin jopa palkkani pienentämistä.

Vierailija
11/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En usko paranevani työkykyiseksi enää, enkä niitä töitäkään saisi.

Olisihan se kyllä hienoa jos voisi edes uskoa vielä tulevansa toimeen paremmin taloudellisesti, mutta minkäs teet. Katsotaan miten kauan täällä jaksaa raahustaa.

Vierailija
12/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En kestäisi ajatella että elämäni jatkuisi tällaisena, joten ainakin haluan uskoa, että palaan työelämään. Tai lähinnä aloitan sen, koska työkokemusta on niin vähän.

Ensin pitäisi vielä onnistua hankkimaan koulutus, koska työtilanne ei taida millään siivousalallakaan olla turvallinen ilman mitään lukion jälkeistä koulutusta, vaikka jonkun työpaikan voisi ehkä tuurilla saada. Lisäksi ikää ja työstä poissa vietettyä aikaa alkaa olla sen verran, että työllistyminen on vaikeaa. En silti suostu kuuntelemaan mitään "turhaan edes elättelet toiveita työllistymisestä tulevaisuudessa" -puheita, koska aina joku onnistuu.

Vierailija
13/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin töihin, mutta kukapa palkkaisi yli 50v. vajaakuntoista naista yhtään mihinkään. Uskoisin jaksavani muutaman (10-15 tuntia viikko) jotain kevyttä työtä, jossa pyörätuoli ei haittaa, mutta eipä taida löytyä.

Vierailija
14/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotiaana myönnettiin työkyvyttömyyseläke.

Vierailija
15/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 35- vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeen 10 vuoden kuntoutustuki jakson jälkeen. Sitä edelsi myös saman pituinen sairasjakso. Olen ollut sairastanut 25 v. Ja ollut terveenä 15 v. elämästäni. Joten onhan tässä melkoisen uran tehnyt, eläke täysin ansaittu. Mun sairaus on sellainen, siihen kun sairastuu, niin tipahtaa totaalisesti. Paluuta normi elämään ei oikein ole. Mieluummin olen terve ja elän vapaaherran elämää pienin tuloin, kuin jos olisin sairas työssäkäyvä.

Vierailija
16/29 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vammauduin liikenteessä 32-vuotiaana. Vaihtaisin heti työkyvyttömyyseläkkeen palkkatöihin, jos se vain olisi mahdollista.

En pääse takaisin työelämään vaikka haluaisin. Vammat ovat sitä luokkaa, että no chance.

Vierailija
17/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö

Vierailija
18/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja 22, ei koulutusta eikä yhtään työkokemusta

Hieno elämä

Vierailija
19/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?!?!?!

Vierailija
20/29 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 30 vuotta työelämässä ehti vierähtää, en palaa edes väliaikaisesti. Nyt syvästi onnellinen tästä tilanteesta.🙏