***SYYSYSTÄVIEN MAAMANTAI***
Kommentit (26)
Töissä, luettuna pinot torstailta asti. Meinas tulla kiire, että ehtii tehdä työt. Viimeinen työvuoro. Sanoisin, että kiitti mulle riitti. Mitä kuvittelisitte kuuluvan vastaanottovirkailijan työhön? Pelkkää asiakkaiden palvelua tiskin takana? Noup. Jossain ehkä muttei meillä:/ Siivosin juuri aulan ja vessat, tiskasin astiat, laitoin aamupalaa varten puuroveden valmiiksi kattilaan, otin croissantit sulamaan, pilkoin kurkut ja tomaatit... HOmmaa ei sinänsä ole paljon mutta kaikki tuo " ylimääräinen" tympii. Siksi tämä jääköön viimeiseksi työvuoroksi hotellissa ikinä!!!
Siinäpä vähän paatosta:)
Mitä jäi pinoista mieleen?
Mimmuli: ONNEA UUTEEN KOTIIN!!! Ihana, ihan mukana elin täällä lukiessani:) Kiva, jos Nöösä sopeutuu hyvin. Itselläni se jännittää Onnin puolesta. Hän kun nukkuu mun vanhempien luona huonommin:( Viikonloppuna yöt olivat 1-2h lyhyempiä ku kotona ja päikytkin tunnin.
Keilinin tauti kuulosti kauhealta. En sano ääneen mitään meistä ja ykätaudeista, ettei kalahda omaan nilkkaan.
Ynis, ihanaa että olet tullut takaisin ja kuulosti tosi onnistuneelta teidän reissu! Ihana lukea ja kuulla onnistuneista reissuista lapsen tai lasten kanssa. Saan ehkä vähän uskoa siitä, ikuinen pessimisti kun olen.
Kerpun Sassan ruokavalion puolesta peukutan. Ja kysyn heti kun muistan. On ollut aiemminkin aikomus kysyä. Mistä niitä puti puhtaita maissihiutaleita (muroja) saa? Tahtoo kokeilla Onnille.
T@hden uurastus saa mut aina vaan hengästymään. Muistahan levätä välillä:)
Vennan mitat oli huikeat:) Niin on eri kokoisia lapsukaiset samasta iästä huolimatta.
Oma papa eli napa. Muuttopäivä lähestyy. Tänään taas anoppi ja appi haki kuormaa. Viimeiset pitäs mahtua omaan autoon ja kärryyn perjantaina. Minä ja Onni mennään Ouluun jo to tai pe päivällä junalla. Pahimmat pakkaamiset vielä mun mielestä edessä - se hillitön määrä sitä pientä romua, joka on vaan ollut siinä pöydillä ja hyllyillä. Minne sen kaiken survoo?
Tosiaan huolettaa tuo Onnin sopeutuminen mun vanhempien luona asumiseen. Omasta sopeutumisesta en edes uskalla haaveilla... Viikonloppu oli aika rankka. Lauantainakin herättiin 5.40 vaikka unille oli menty 20 jälkeen. Heti tänä aamuna kotona heräs vasta klo 7 vaikka nukkui matkasängyssä. Yritän Oulussa pimentää huoneen mutta ei ole onnistunut kunnolla vaikka laitan ikkunoihin päiväpeittoa yms. Toivottavasti meidän makkarin rullaverho auttaa sitten. Äitini on tosin sitä mieltä, ettei asialla ole merkitystä...
Muutenkin on joku tosi hankala kausi menossa. Onni ei syö juuri lainkaan ja on aika kärty. Liekö hampaat? toisaalta just nyt on oppimassa syömään itse, vaikuttaisko se. Olen nyt tänään antanut syödä itse sen mitä syö ja sillä siisti. Muutaman lusikallisen ehkä antanut välissä. Mutta todella pieniä annoksia. Lauantaina ei syönyt ennen päivällistä käytännössä mitään. Vaikuttiko heti, kun annoin perjantaina vähän rasvaisempia ruokia (yritän saada energiaa lisää Onnin ruokiin), ja sitä kautta olo olis ollut niin täysi? Ehkä on turha yrittää " lihottaa" rasvaisemimlla ruuilla. Kai Onni syö mitä syö ja sillä sipuli.
Mun tekis mieli myös liittyä keventäjiin. Voi kamala paikka. Painan edelleen vähemmän kuin normaalisti. Tässä normalisti tarkoittaa elämää ennen ONnia, kun kävin salilla monta kertaa viikossa, eli olin paljon läskittömämpi ja kiinteämpi siis. Mutta nyt olen NIIN löysä, kuin olla voi. Ja yhtäkkiä oli tullut pari kiloa lisää. siltikin paino siis vasta 65 mutta mutta. Tavallisesti en kyllä painoa tuijota, nyt vaan olen koittanut pitää sen syömisellä alhaalla, kun en ole urheillut, ettei kovin pääsis leveneen. Oulussa aloitan sitten salilla käynnin taas.
Varmasti olis paljon muutakin asiaa, en enää muista mitä. Olen pitkin päivää lukenut noita pinoja männä päiviltä, kaikkea en muista.
T-P
Kiva Ailli et hoito on järjestyny ja näin ajoissa!Kun poika alotti hoidon ni tapeltii paikasta vielä 3-4vkoa ennen alotusta.
T-P:lle tsemppiä muuttoon!!!
Lapset rytmissä siis nukkumassa.Typy nukku vaa 1½tuntii päikkäreitä ni silä korjaantu,pojalla nyt ei niin paha heitto ollukaan..
Ayap:Marjattojenmarjatta :-) min en edes ummarra mitä sinä puuhaat..Mummi tykkäsi luukeitosta,mutta minä en ollu innostunu maistamaankaan :-/
Enkeli:Kyllä nyt pitäs pian saada treffit pystyyn!
Saisi mies tulla,5pussia roskia odottaa..
jatu
Mimmulille ja perheelle onnea uuteen kotiin!!
Olin tänään töissä niin julmetun pitkään (jouduin esittelemään taloa eräälle porukalle ja kotiuduin vasta lähempänä yhdeksää), enkä muistanut heti soittaa, etten enää tänään kehtaa siskolleni soittaakaan. Tänään ovat tulokset tulleet ja siskoni lupasi soittaa ja infota, mutta täytyy huomenna pirautella. Toivotaan, että kaikki ok.
Keilin, hyvä että voitte paremmin! Tauti on todella kamala nimim. " Meilläkin koko perhe sen kokenut" .
Ankkis, vertaistukea: Minäkään en muistanut kännykän kelloa siirtää ja esikoinen myöhästyi koulusta...Koko perhe nukuimme kuin murmelit.
Tämäpä tästä taasen..Mies muisti varata Antsalle puolitoistavuotisneuvolankin. Minä olin kokonaan unohtanut (vaikka alvariinsa olen lukenut neuvolakäyntejänne...mikähän minua oikein vaivaa?).
Öitä!
SM
Nukkumassa pitäis jo olla. Huomenna on tosi härdelli päivä. En pääse koneelle varmaan ennen iltaa, ellei tulla päikkäreille kotiin välillä.
T-P. Mietin sua ja Onnin syömisiä tänään. Mitähän ihmettä sitä osaisi sanoa, että osaisit oikeasti relata noiden ruokahommien kanssa. Toi teidän touhu kuulostaa niin samanlaiselta kuin meillä on ollut esikoisen kanssa. En kenellekään soisi samaa ahdistusta kuin meillä, joten siksi yritän aina vaan rauhotella ja kehottaa ottamaan rennosti. En siis millään pahalla! Mutta kyllä ne pienet jaksaa ja kasvaa sillä mitä suostuvat syömään. Ruuasta kieltäytyminen tai pieni annos ei välttämättä tarkota sitä, että kohta on sitten nälkä. Tai jos onkin, niin opivat syömään sillon, kun ruokaa on tarjolla. Aika pienet jo nimittäin oppii sen eikä tarvi jatkuvasti huolehtia riittävästä ruuansaannista.
Päiväkotiasiaakin ois! Eli miten pitkään muut pidätte isompia lapsia pois päiväkodista kesällä? Minä olin miettinyt, että esikoinen ois kotona epämääräisesti kesäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin. En viitsisi pitää kolmea kokonaista kuukautta kotona, ettei tulis ihan kauhean pitkä tauko. Mutta noi puolikkaat kuukaudet joutuis maksamaan kokonaan, joten ei sekään oikein kannata. Yksi vaihtoehto ois heinä-elokuu, mutta jos saankin työpaikan vaikka heti syyskuun alusta, niin esikoinen ois kyllä hyvä saada päiväkotiin jo ennen sitä. Miehen lomiakin voi tietty soveltaa, mutta ei sekään ihan miten sattuu onnistu.
Lisäksi oisko kenelläkään hyviä vinkkejä kastikkeeksi pastasalaattiin? En viitsisi majoneesimössöjä laittaa, kun toiseen salaattiin jo on tulossa. Olen käyttänyt oliiviöljyä ja balsamicoa, mutta jokin siinäkin tökkii.
Nyt öitä ja hyviä sellaisia kaikille!
T: Ynis
Pikasesti ku nukkumaan olis kiva päästä ajoissa...
MIMMULILLE ONNEA UUTEEN KOTIIN!!!!!!
Uteliaisuus on sitä luokkaa että pääsiskö joskus kattomaan???
Ti-Pi: Täällä saa ihan S-marketista. Siis niitä luomu-corn flakeseja. Tietty lisäksi Prismat, Cittarit yms... Tsemppiä muuttohässäkkään!!!!
Kerppu
Kylläpä minä olen saanut paljon huomiota, iih:) Kiitän ja kumarran!
Olen ollut marjatta tänään. 3 broileripiirakka väännetty. Toka niistä uunissa ja yksi vielä paistamatta. Menee lauantaiksi äidin juhliin. Pakastimessakin pitäis olla tilaa niille, kun tyhjensin vanhoja ruokia pois sieltä. Kivaa, kun voi olla avuksi. Puistossa puhuttiin parin äidin kanssa ruuanlaitosta. Yksi sanoi inhoavansa sitä kaikissa tilanteissa. Minä ja se toinen oltiin sitä mieltä, että arkiruuan teko mättää pahasti, mutta vieraille, juhliin yms. on kiva tehdä. Mistähän sais intoa noihin arkiruokiin?
Jos joku jaksaa lisätä mut laihisrinkiin s-postiin, niin voisin kokeilla roikkua mukana. Minä vältän sanaa laihdutus, jos ei sitä todella aktiivisesti tee, mutta kiloja sais kadota täältäkin mammalta.
Mimmulille ONNEA UUTEEN KOTIIN! Kutsuthan meidät kaikki tupareihin:)
Keilinille ja perheelle pikaista tervehtymistä!
Taitaa muut jutut taas jäädä oman navan varjoon:)
T: Ynis