Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään keinoa varmistaa sataprosenttisesti että testamentti tosiaan pätee kuoleman jälkeen?

Vierailija
15.05.2017 |

Minulla on hieman epäilyksiä että eräät tahot saattavat silloin esittää väärennetyn testamentin ja/tai väittää aitoa testamenttia väärennetyksi. Onko mitään takuuvarmaa keinoa että saa oikean testamentin huomioiduksi silloin?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistajat testamentissa.

Vierailija
2/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan siihen väärennettyynkin ilmestyä todistajat. Sitten tapellaan kumpi on "oikea".

Ainakin se kannattaa tehdä oikealla lakimiehellä ja mahdollisesti säilyttää siellä lakitstossa tai jos sinulla on pankissa tallelolokero niin siellä. Virallisen tahon säilytyksessä olevalla testamentilla on aina lähtökohtaisesti hyvät asemat "yllättäen löytyneeseen" verrattuna koska virallisista tiedetään varmasti että sinä olet sen sinne eläessäsi toimittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oota nyt että se iskä kuolee ensin. 

Vierailija
4/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munystävät teki testamentin lakimiehellä, jolla on kopio. Lisäksi nimesivät mut testamentin toimeenpanijksi ja mulla on kopio ( jota en ole lukenut ).

Vierailija
5/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit käytä yksityisellä lääkäriasemalla ja pyydät että lääkäri kirjoittaa b-lausunnon jossa todetaan, että olet mieleltäsi terve. sitten kun olet viralliset lakimiehen luona tekemässä testamenttia, niin b-lausunnon voisi liittää testamenttiin, nitojalla. testamenttia ei ditten voisi kumota sillä perusteella että ole pöpi.

Vierailija
6/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin katsoa sen verran nuoret todistajat että todennäköisesti ainakin yksi heistä on vielä elossa ja saatavissa kuultavaksi silloin kun kuolet.

Vierailija
7/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentista pätevä on viimeisin. Jos joku siis väärentää sen ja saa todistajiksi oikeita eläviä vainajan lähipiirin ihmisiä niin periaatteessa voi yrittää huijata. Lakituvassa asia sitten ratkaistaan, jos tulee epäselvyyttä, mikä testamentti on pätevä.

Vierailija
8/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta oli uutinen, jossa vainaja oli testamentannut omaisuutensa jollekin suosikkisukulaiselle ja kissahoitolalle ja kummallakin näistä oli kopio testamentista, mutta koska alkuperäistä testamenttia ei löytynyt, niin oikeus päätteli, että vainaja oli perunut testamentin.

Mikä onnenpotku leskelle, kun peri puolisonsa. (ja älysi tyhjentää tallelokeron ajoissa

Vierailija
9/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö todistajat testamentin sisällön?

Jos näkee niin asiahan on ihan perseestä.

Jos minä tekisin testamentin niin sen sisältöä ei saisi nähdä kukaan muu ihminen,ei edes kukaan lakimies.

Vierailija
10/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä tekisin testamentin niin sen sisältöä ei saisi nähdä kukaan muu ihminen,ei edes kukaan lakimies.

Eivät välttämättä näe. Ja jos ovat itse testamentin saamapuolella niin eivät edes saisi nähdä.

Vierailija
11/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nähdä, mutta ei tarvitse nähdä. Todistajien thävä on todistaa testamentin käyttäjän mielentila, ei testamentin sisältöä.

Vierailija
12/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät välttämättä näe. Ja jos ovat itse testamentin saamapuolella niin eivät edes saisi nähdä.

Eivät saa olla edunsaajia. Eivät kelpaa todistajiksi.

Vierailija
13/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sellaiset todistajat on turhia jotka eivät näe asiakirja. oikeudessa sitten tuomari kysyy että tunnistaavatko he testmenttia, niin joutuvat sanomaan etteivät ole koskaan nähneet sitä.

Vierailija
14/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sisällön todistaminen olekaan se mitä siinä tapahtuu. Sinä todistajana otat vastuun siitä että testamentin laatija on täysissä sielun voimissa testamenttia tehdessä.

Vierailija
15/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sellaiset todistajat on turhia jotka eivät näe asiakirja. oikeudessa sitten tuomari kysyy että tunnistaavatko he testmenttia, niin joutuvat sanomaan etteivät ole koskaan nähneet sitä.

Ei ne todistajat todista testamentin sisältöä, ainoastaan sen allekirjoituksen. Tuomaria ei kiinnosta todistajien tieto sisällöstä, hän haluaa vain tietää allekirjoitustilanteen.

Vierailija
16/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan yrittää ylösnousemusta...

Vierailija
17/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan siihen väärennettyynkin ilmestyä todistajat. Sitten tapellaan kumpi on "oikea".

Ainakin se kannattaa tehdä oikealla lakimiehellä ja mahdollisesti säilyttää siellä lakitstossa tai jos sinulla on pankissa tallelolokero niin siellä. Virallisen tahon säilytyksessä olevalla testamentilla on aina lähtökohtaisesti hyvät asemat "yllättäen löytyneeseen" verrattuna koska virallisista tiedetään varmasti että sinä olet sen sinne eläessäsi toimittanut.

Jos joku väärentää tuota uudemmalla päivämäätällä olevan.

Vierailija
18/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko edunsaajan aviopuoliso tai lapsi todistaa testamentin tekijän allekirjoituksen oikeaksi testamentin tekohetkellä?

Vierailija
19/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavat muuten olla jos eivät sitä itse tiedä. Testamentin tekijällä on oikeus säilyttää testamentti täysin salaisena kuolemaansa asti. Se ei onnistu jos estetään edunsaajien toimiminen todistajana.

Vierailija
20/48 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavat muuten olla jos eivät sitä itse tiedä. Testamentin tekijällä on oikeus säilyttää testamentti täysin salaisena kuolemaansa asti. Se ei onnistu jos estetään edunsaajien toimiminen todistajana.

höpöhöpö

"Testamentti onkin tehtävä kirjallisesti, kahden esteettömän todistajan ollessa yhtä aikaa läsnä. Testamentin tekijän omakätisesti allekirjoitettua testamentin tai tunnustettua nimikirjoituksensa oikeaperäiseksi todistajien on vahvistettava testamentti nimikirjoituksillaan. Todistajien tulee tietä, että asiakirja on testamentti. Testamentin tekijän ei kuitenkaan tarvitse kertoa todistajille testamentin tarkempaa sisältöä. Testamentin saaja, alle 15 -vuotias tai lähisukulaiset eivät saa toimia testamentin todistajina.

Testamenttiin merkitään myös muita seikkoja, esim. päiväys, ammatti, asuinpaikka, henkilöllisyystiedot, testamentin tekijän henkilöllisyyden toteaminen ja todistajien käsitys tekijän oikeustoimikelpoisuudesta"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi