Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

iltasyömisen vaikutus yöuniin (2+vuotiaat) ?

26.03.2006 |

Olisin kiinnostunut kuulemaan gallubbia siitä miten teillä se mitä ja kuinka paljon syödään illlalla vaikuttaa taaperon yöuniin (rauhoittavasti tai päinvastoin)?

Meillä on aikamoista hulinaa öisin, lapsi (2v3kk) heräilee usein (osin varmaan totutustikin) ja mietinkin kuinka paljon tästä voi syyttää sitä että hän syö huonosti iltaisin ennen nukkumaan menoa. Ja vielä kun allergioiden vuoksi en voi antaa puuroa tms kylläisenä pitävää. Joskus olin mukamas näkevinäni syy-seuraus suhteen syömisten ja nukkumisten välillä, mutta en ole kuitenkaan varma. Siis tarkoitan että silloin kun on sattunut syömään oikein hyvin, niin yöheräämisiä on ollut vähemmän tai jopa ei yhtään.. mutta ainakaan yksi yhteen se ei tunnu olevan eli ei toimi aina.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän molemmat isot lapset syövät vaihtelevasti illalla, joskus menee iltapalaa reippaasti (voileipää, hedelmää, jogurttia) ja joinakin iltoina, esim. tänään, eivät syöneet kuin pari haukkua voileivästä. keskimmäinen nukkuu kuitenkin aina kuin tukki ja esikoinen taas heräilee öisin, oli iltapala ollut minkälainen tahansa.

eli itse olen taipuvainen ennemminkin " syyttelemään" yöheräilyistä lapsen luonnetta, toiset vaan ovat parempia nukkujia ja toiset heräilee herkästi öisin.

Vierailija
2/2 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä linjalla vähän itsekin olin. Se on vaan mietityttänyt. Kiva kuulla siis että muutamalla leipähaukullakin jaksaa tarvittaessa nukkua yönsä läpeensä.. Niin vähän ajattelinkin. Eli eikun " unikouluttamaan" jollain tavalla.. on osin myös oppinut varmasti juoksuttamaan meitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla