Siis onko asumistuen saamisen ehdot muuttuneet jotenkin?
Pääsin samoilla tunneilla määräaikaiseen työsuhteeseen, mitä olen tehnyt pari kertaa aikaisemminkin ja kun kelaan ilmoitin siitä ja hain asumistuen tarkistusta niin en heidän mukaansa enää olekaan oikeutettu asumistukeen, vaikka aiemmilla työpätkillä olen saanut ihan saman verran as.tukea kun työttömänäkin? :o Mulla jää siis käteen noin 900€ kuussa tästä työstä ja vuokra on reilu 500€. Tosin muutimme miehen kanssa yhteen vähän aikaa sitten, mutta työtön on hänkin, joten ei hänelläkään mitään merkittäviä tuloja ole, mitkä noin suuresti vaikuttaisi tuohon as.tuen saamiseen?
Kommentit (25)
Siis jos asut miehen kanssa, sinun vuokraosuus on 250 euroa kuukaudessa?
Saathan sä soviteltua päivärahaa kuitenkin niin hae sitä. Oletan että teet alle 30 h /vko.
No muuttuihan ne ehdot vähä viimevuoden vai toissavuoden alusta, mutta niin päin että asumistukea saa vähän helpommin. Sinun tapauksessa muuttuja on tuo parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin samoilla tunneilla määräaikaiseen työsuhteeseen, mitä olen tehnyt pari kertaa aikaisemminkin ja kun kelaan ilmoitin siitä ja hain asumistuen tarkistusta niin en heidän mukaansa enää olekaan oikeutettu asumistukeen, vaikka aiemmilla työpätkillä olen saanut ihan saman verran as.tukea kun työttömänäkin? :o Mulla jää siis käteen noin 900€ kuussa tästä työstä ja vuokra on reilu 500€. Tosin muutimme miehen kanssa yhteen vähän aikaa sitten, mutta työtön on hänkin, joten ei hänelläkään mitään merkittäviä tuloja ole, mitkä noin suuresti vaikuttaisi tuohon as.tuen saamiseen?
Lapsiperheiden asumistukea leikattiin melko paljon,
esim. meillä se aleni yli 25% 1.3.2016 Kelan uudistusten jälkeen.
Jos on eläkeläinen, sai ennen eläkeläisten asumistukea,
nyt eläkeläisetkin saavat ns. yleistä asumistukea, jos heillä on taloudessaan lapsia.
Tämä uudistus on tuonut meille hurjan tulojenlaskun ja ahdingon. Ei ole enää varaa kunnon ruokaan joka päivä, eikä ehjiin vaatteisiin.
Paras uudistus aikoihin. Miksi helvetissä eläkeloisten pitäsi saada parempaa asumistukia kuin muiden loisten?
Niin huomaa. Ja mikä vastaus töihin menevälle! :D Lukikohan edes aloitusta, vai poimiko vain sanat "työtön, Kela ja asumisTUKI"? Valitettavasti nämä kommentit kertovat aina ikäviä asioita laukojan pään sisäisestä tilasta. Kun on oikeasti köyhyydessä kamppailevia (jotka hakevat sitä työtä!) ja sitten niitä lusmuilevia huijareita, jotka näköjään tekevät tuilla hyvääkin tiliä. :( ohis