Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerointi kotona - vinkkejä?

Vierailija
15.05.2017 |

Olen nyt pari kertaa yrittänyt valmistaa vartalosokeria, ekalla kerralla tuli liian kovaa ja toisella kerralla liian tahmeaa.

Ekalla kerralla kokeilin 2dl sokeria, 1/4 dl sitruunavettä, 1/4 dl vettä isossa kattilassa. Toisella kerralla taisi olla 2,5 dl sokeria, 0,6 dl sitruunaa ja 0,6 dl vettä, pienemmässä kattilassa. Tokalla kertaa monesti otin pois levyltä ja laitoin lusikallisen jääkaappiin tai kylmään vesilasiin ja testailin oliko jo hyvää. Ilmeisesti olisi kuitenkin vielä kaivannut vähän keittämistä lisää, vaikka vaikutti hyvältä.

Kertokaa miten te olette saaneet sokerin onnistumaan parhaiten? Tarkoitus olisi sokeroida ilman mitään kangaslappuja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt pari kertaa yrittänyt valmistaa vartalosokeria, ekalla kerralla tuli liian kovaa ja toisella kerralla liian tahmeaa.

Ekalla kerralla kokeilin 2dl sokeria, 1/4 dl sitruunavettä, 1/4 dl vettä isossa kattilassa. Toisella kerralla taisi olla 2,5 dl sokeria, 0,6 dl sitruunaa ja 0,6 dl vettä, pienemmässä kattilassa. Tokalla kertaa monesti otin pois levyltä ja laitoin lusikallisen jääkaappiin tai kylmään vesilasiin ja testailin oliko jo hyvää. Ilmeisesti olisi kuitenkin vielä kaivannut vähän keittämistä lisää, vaikka vaikutti hyvältä.

Kertokaa miten te olette saaneet sokerin onnistumaan parhaiten? Tarkoitus olisi sokeroida ilman mitään kangaslappuja.

Hups, ekassa reseptissa oli siis 1/8 osaa vettä ja sitruunaa*

Ap

Vierailija
2/6 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä resepti on ollut itselläni käytössä. Hyvin on onnistunut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kaupasta valmista sokeria, kahta erilaista. Ihan järkyttävää touhua. Minun vinkkini on: suuntaa kosmetologille. 

Vierailija
4/6 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut kaupasta valmista sokeria, kahta erilaista. Ihan järkyttävää touhua. Minun vinkkini on: suuntaa kosmetologille. 

Täällä myös yksi joka on ostanut valmista tavaraa kaupasta. En saa sokerista sellaista kuin pitäisi, siitä tulee aina vain kova köntti jolla ei saa karvan karvaa irti. Käyn siis kosmetologilla vaikka maksaakin älyttömästi.

Vierailija
5/6 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kaupasta. Se maksaa kuitenkin vaan n. 15e, ja riittää useampaan kertaan. Silti halvempaa ku kosmetologilla eikä tartte temppuilla sen tekemisen kanssa. 

Vierailija
6/6 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa helpointa. Jos tulee liian paksua, lisää vettä, jos liian löydää, keittää hetken.

Teen isomman satsin kerralla, niin sitä voi sitten muutaman kerran hieroa kohdalleen, että saa sopivaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan