Äiti otti poikansa pois tiistilän ongelmakoulusta
Poikaa oli pahoinpidelty päivittäin. Koulu uhkaili äitiä, jos lapsi ei tule kouluun, pahoinpitelyihin ei kuitenkaan puututtu. Äiti teki asiasta somejulkisen.
Mitähän seuraavaksi tapahtuu? Otetaanko lapset huostaan vai korjaako koulu tilanteen? Toivon, että poika saa olla tästä lähtien rauhassa.
Kommentit (45)
Tjaah, läheiseni on töissä kyseisessä koulussa eikä ole maininnut, että olisi missään vaiheessa ollut ongelmia oppilaiden kanssa.
Toki maahanmuuttajien kielen omaksuminen ottaa aikansa, mutta haasteita on niitten sekakäyttäjien lasten kanssa erityisesti. Ja niitä riittää joka luokkatasolle. Ei ole kotona opetettu mitään taitoja, miten ollaan kodin ulkopuolella.
Claudia Even poika kyseessä. Keraankin samaa mieltä, en päästäis kouluun ja olisin tehnyt jo ajat sitten rikosilmoituksen.
Se aikuisen tyttären melskaaminen Even (profiili oikealla nimellä) seinällä ja muualla somessa on lapsellista kuumotusta.
Tunnustan, että ekana ajattelin, että äiti vois miettiä myös omaa julkkisuuden kipeyttään, niin lasta ei välttämättä kiusattais. Kyse ei ollutkaan siitä.
Mitä on tapahtunut, että stadista on pitänyt muuttaa Espoon hämärä kujille?
Vierailija kirjoitti:
Tjaah, läheiseni on töissä kyseisessä koulussa eikä ole maininnut, että olisi missään vaiheessa ollut ongelmia oppilaiden kanssa.
Toki maahanmuuttajien kielen omaksuminen ottaa aikansa, mutta haasteita on niitten sekakäyttäjien lasten kanssa erityisesti. Ja niitä riittää joka luokkatasolle. Ei ole kotona opetettu mitään taitoja, miten ollaan kodin ulkopuolella.
"Mä irrotan sun pään!"
Mitä mahtaa tarkoittaa afrikan sarven kansan kielellä, kun sanotaan suomeksi noin?
Lisäksi niiden talo on uhattu polttaa ja äiti raiskata!
Ajatelkaa mitä näistä uhkaajista/kiusaajista vielä ajan mittaan kuoriutuu!
Vierailija kirjoitti:
Claudia Even poika kyseessä. Keraankin samaa mieltä, en päästäis kouluun ja olisin tehnyt jo ajat sitten rikosilmoituksen.
Se aikuisen tyttären melskaaminen Even (profiili oikealla nimellä) seinällä ja muualla somessa on lapsellista kuumotusta.
Tunnustan, että ekana ajattelin, että äiti vois miettiä myös omaa julkkisuuden kipeyttään, niin lasta ei välttämättä kiusattais. Kyse ei ollutkaan siitä.
Claudia ei ole ollut julkisuudessa moneen vuoteen?! Ja käsittääkseni tytär ei mitään melskaa vaan yrittää kohteliaasti mutta tomerasti saada koulua puuttumaan asiaan. Etkö itse puuttuisi jos olisi omista lapsistasi kyse? Ja se että sanoo että äiti on julkisuuden takia vastuussa kiusaamisesta on aika outo akatus tapa, oletko sinä vastuussa jos omaa lastasi haukutaan rumaksi tai tyhmäksi tai läskiksi?
Kovat piippuun. Rikosilmoitus kiusaajista, opettajasta ja rehtorista, jokaisesta kiusaajasta lasuilmoitus, saatat lapsen kouluun ja haet sieltä ja tarvittaessa olet paikalla vaikka koko päivän. Ilmota someen ja iltapäivälehtiin jos vähääkään jutunjuurta. Anna julkista palautetta esim somessa tai paikallislehdessä. Soittele koululle joka päivä ja tuki Wilma. Tee yllättäviä visiittejä koululle ja vaadi saada puhua reksin/ opettajien kanssa. Hae lähestymiskieltoa kiusaajille.
Pyllystä, mutta joskus tuntuu että uhrin puolta ei kuunnella yhtään ennenkuin itse alat vittumaiseksi vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiistilän koulu on Matinkylän ainoa yläaste. Ei tarkoita että asuu hämäräkujilla, jos käy sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Claudia ei ole ollut julkisuudessa moneen vuoteen?! Ja käsittääkseni tytär ei mitään melskaa vaan yrittää kohteliaasti mutta tomerasti saada koulua puuttumaan asiaan. Etkö itse puuttuisi jos olisi omista lapsistasi kyse? Ja se että sanoo että äiti on julkisuuden takia vastuussa kiusaamisesta on aika outo akatus tapa, oletko sinä vastuussa jos omaa lastasi haukutaan rumaksi tai tyhmäksi tai läskiksi?
Justhan se jossain ohjelmassa oli tomerana äitinä.
Kävin kattomassa, niin sen tyttären viime viikkoset jutut oli poistettu. Ei, ei todellakaan ollut kohteliais niissä viesteissä mitä luin.
Ymmärrän, että menee tunteisiin, mutta mitään ei saavuteta huutamalla, haukkumalla ja uhkailemalla.
Mun lapsi lähti koulusta samantien, kun joku kävi väkivaltaiseksi. En mä siitä someen mennyt huutelemaan, enkä palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiistilän koulu on Matinkylän ainoa yläaste. Ei tarkoita että asuu hämäräkujilla, jos käy sitä.
Matinkylä = hämäriä kujia.
Siis miksi nämä eivät yksinkertaisesti tee heti rikosilmoitusta? Jos se puhelu oli aito, niin siinähän oli selvä uhkaus. Ei muuta kuin poliisille rikosilmoitus. Ja niistä pahoinpitelevistä lapsista myös. Sosiaalitoimi ottaa sitten huostaan ne lapset. Ja jos koulu ei tee asialle mitään, niin kantelut opettajista ja rehtorista sivistystoimenjohtajalle. Jos koulu uhkailee lasulla, jos ottaa oman kiusaamisen kohteeksi joutuneen lapsen pois koulussa, niin ne uhkailut voi jättää omaan arvoonsa. Suomessa ei ole koulupakkoa.
Kyllä on kuulkaa niin, että ei byrokratian mallimaasta valitusosoitteet lopu kesken.
Jännää. Lapsi pahoinpidellään ja ekana tulee mieleen päivittää asiasta faceen, muttei soittaa poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitukseen ei tarvitanimiä. Kyllä poliisi nimet selvittää
JOS ottaa ilmoituksen vastaan. Niin, laki kyllä sanoo että pitäisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi nämä eivät yksinkertaisesti tee heti rikosilmoitusta? Jos se puhelu oli aito, niin siinähän oli selvä uhkaus. Ei muuta kuin poliisille rikosilmoitus. Ja niistä pahoinpitelevistä lapsista myös. Sosiaalitoimi ottaa sitten huostaan ne lapset. Ja jos koulu ei tee asialle mitään, niin kantelut opettajista ja rehtorista sivistystoimenjohtajalle. Jos koulu uhkailee lasulla, jos ottaa oman kiusaamisen kohteeksi joutuneen lapsen pois koulussa, niin ne uhkailut voi jättää omaan arvoonsa. Suomessa ei ole koulupakkoa.
Kyllä on kuulkaa niin, että ei byrokratian mallimaasta valitusosoitteet lopu kesken.
Niin, miksihän kohta juuri kukaan ei te ilmoitusta näistä asioista? Olisikohan syy siinä että joudut itse poliisin ja lastensuojeluviranomaisten hampaisiin epäiltynä rasismista ja vihapuheesta ja pisteenä i:n päälle rasmuslaiset jakavat osoitteesi ja yhteystietosi ja tekevät perättömiä ilmiantoja ties mistä työnantajallesi?
Missä/kenelle näin on käynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Justhan se jossain ohjelmassa oli tomerana äitinä.
Kävin kattomassa, niin sen tyttären viime viikkoset jutut oli poistettu. Ei, ei todellakaan ollut kohteliais niissä viesteissä mitä luin.
Ymmärrän, että menee tunteisiin, mutta mitään ei saavuteta huutamalla, haukkumalla ja uhkailemalla.
Mun lapsi lähti koulusta samantien, kun joku kävi väkivaltaiseksi. En mä siitä someen mennyt huutelemaan, enkä palstalle.
Minä olen Claudian ystävä facessa ja ei hän tai hänen tyttärensä ole kyllä ole mitään melskannut tai poistanut viime viikon jälkeen. Piti oikein käydä lukemassa kaikki videon kommentit uudestaan. Ja hän sanoo että on poliisiin ollut yhteydessä mutta on jakanut videon someen koska kiusaajat olivat itse jakaneet hakkausvideon ensin.
Yhtään puolustelematta näitä kiusaajia (mielestäni koulun toiminta on käsittämätöntä enkä ymmärrä miksei tähän kiusaamiseen puututa ja laiteta kiusaajia vaihtamaan koulua), mutta täytyy kyllä silti kyseenalaistaa tämän äidin valinta postata julkiselle profiilille , monelle tuhannelle ihmiselle, näiden kiusaajien nimet ja fb profiilit. Kyseessä on kuitenkin teini-ikäiset pojat, ei aikuiset. Ymmärrän sen että vanhempana suututtaa oman lapsen puolesta ja haluaa puolustaa omaa lastaan, mutta tuon ketjun kommenteista päätellen siellä on jos minkälaista kommentoijaa ja niinku aikaisemmin mainittu tässä on kyseessä lapset niin onko tuo nimien julkistaminen kovin järkevää? Ymmärtäisin jos hän olisi julkaissut näiden täysi-ikäisten uhkailijoiden nimet, mutta nämä ovat kuitenkin lapsia...
Suomessa pitää aina apinoida Ruotsia. Miksi emme säiyttäneet vanhaa kansakoulu/oppikoulu systeemiä, joka olisi voitu tehdä ilmaieksi, jolloin olisi ollut pääsykokeet sinne oppikouluun, niin ne, ketä koulunkäynti kiinnostaa, voisivat käydä paremmassa koulussa koulunsa.
Olin juuri siinä vaiheessa Ruotsissa, kun Suomessa alettiin tämä siirtyminen ja työni puolestä näin, mitä se työ oli siellä Ruotsin peruskoulussa. Opettajat ajoivat oppilaita takaa pitkin käytäviä ja pennut huusivat ja kiroilivat ja opettajat penkoivat eri syistä lasten reppuja ym,ym.
Olin aivan kauhuissani, että sama tapahtuu meillä.
Olisi edes ne tasokurssit säilyneet.
HUOH.
Pahoinpitelijöille voi hakea lähestymiskiellon. Se toimii alle 15v kanssa.