Euroviisut 2018 OFFICIAL
Kommentit (711)
Kisassa on aika mon Euphoriasta vaikutteita saanutta biisiä, Kroatia, Belgia ja onko Azeritkin tätä samaa linjaa.
Ja nyt on sitten muotia, että laulusolistit kertovat kilpaa, kuinka oma esitys vedetään ihan kyyneleet silmissä. Varmasti joo.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee mieleen?
Vähän koomista että tän vuoden "taidepläjäys" esitetään kornin poppilaulajan konsertista pöllityllä idealla. Tosin voittihan Månskin kopioidulla biisillä ja esityksellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarassa ei ole mitään välitettävää. Hän ei tavoita kuulijaa. Siksi se esitys menee tuollaiseksi sähellykseksi.
Olen vahvasti toista mieltä. Saara osaa laulaa upeasti ja vakuuttaa kuulijan. Suomen esitys on kokonaisuutena kiinnostava ja näyttävä. Mikäli Saaran ääntä ja Suomen esitystä kokonaisuutena koreografioineen ei saada välitettyä katsojalle ilman, että se näyttää sähellykseltä, on kyse huonosta monikameraohjauksesta. Tänne linkitetyssä harjoitusvideopätkässä valaistus näyttää myös liian tummalta.
Jättää täysin kylmäksi. Lähikuva on pelkkää hikistä irvistelyä ja kummallisia tekotaiteellisia käsiliikkeitä. Hänellä on myös todella ruma naama. Mahdollisimman kaukaa, kiitos.
Vaihda jo levyä. Käy vaikka ulkona kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kun vertaa esim Kroatian Frankaan, ero yleisön tavoittamisessa on valtava. Hirvee häslinki mutta mitään se ei anna. Jälkeenpäin ei muista itse laulusta mitään. Voimaballadiksi onneton.
Totta. Hyvä musiikki voimauttaa, virkistää, viihdyttää. Antaa yleisölle jotain. Artisti ja artistin tunteet ei ole se tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vertaa esim Kroatian Frankaan, ero yleisön tavoittamisessa on valtava. Hirvee häslinki mutta mitään se ei anna. Jälkeenpäin ei muista itse laulusta mitään. Voimaballadiksi onneton.
Totta. Hyvä musiikki voimauttaa, virkistää, viihdyttää. Antaa yleisölle jotain. Artisti ja artistin tunteet ei ole se tärkein asia.
Franka vetää vähän överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Franka vetää vähän överiksi.
Hän on upea. Haastatteluissa ihan mieletön. Nää on karismakisat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pidempi pätkä Saaran eilisestä vedosta, jossa näkyy myös se lopun leap of faith -pudotus.
Onkohan tuo lopullinen valaistus lavalla? Todella pimeää, aivan kuin joku olisi vahingossa sammuttanut valot, mutta harjoitus vedetään silti läpi. Saaran kasvotkaan eivät näy kunnolla edes läheltä kuvattuna.
Lopun pudotus on toimiva ja kappaleen sanomaan sopiva idea ja Saarallahan oli vastaava tässä X Factor esityksessään:
X Factorissa kuvaus pudotuksen osalta toimii erinomaisesti, joten toivottavasti saadaan lähelle samalla tavoin tehtyä nyt euroviisuissakin. Toki kuvauskalusto on erilaista, mutta tuossa X Factor esityksessä kaatuminen on saatu tosi näyttäväksi ja katsoja pidättämään henkeään.
Sekin auttaisi, jos Saara tekisi itse samoin kuin X Factorissa eli aavistuksen rauhallisemmin nostaisi kädet ylös ja kääntyisi selin siten, että katsoja ehtii tajuta mitä tapahtuu, nyt tuossa euroviisuharjoitusvideopätkässä ei ehtinyt edes reagoida, että Saara aikoo tiputtautua lavalta ennen kuin se oli jo tapahtunut.
Harjoituspätkäkuva ei ilmeisesti vielä ole kuvattu samoin kuin itse tv-lähetyksessä tullaan näkemään, vai kuinka?
Vitsi mutta tuo Saaran pudotus on hieno, kun se tapahtuu niin nopeasti!
Alkaakohan koko esitys laitteessa pyörimisellä, sitä ei ole kai näytetty vielä missään?
Oli hauska seurata Escunitedin selostajien liveselostusta Saaran esityksestä, toinen lauloi ja teki Saaran käsiliikkeitä koko ajan.
Erittäin hyvä, jos mielestäsi toimii myös noin hätäisesti tehtynä! Reaktiovideoillakin esityksen lopetus on saanut aikaan spontaanit ihastuneet aplodit, joten pääasia, jos useimmat katsojista ovat kanssasi samaa mieltä, sillä tuolla harjoitusvideolla olevasta kuvasta ei itselleni tullut samanlaista hengen salpaavaa "apua, ei kai se tiputtaudu selälleen" ja vaikuttunutta "wow, se tosiaan teki niin" tunnetta mikä teki ko. X Factor esityksestä pysyvästi mieleenpainuvan.
Ohis, mutta tekeekö jotkut oikeasti reaktiovideoita siitäkin, että katsoo jonkun lyhyen harjoituspätkän? Dokumentoivatko senkin kun katsovat muiden reaktiovideoita?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee mieleen?
Eihän kukaan ole väittänytkään, että kyseessä olisi uusi kikka. En ole Viron fani, mutta kyllä mä silti mielummin katselen ja kuuntelen tuota Viron esitystä kuin karaokeatason laulajaa JLo:ta. Lisäksi tuo animaatioelokuvapätkien heijastus mekkoon oli aika halvan, sekavan näköistä. Elinan show paljon tyylikkäämpi.
Euroviisuissa suurin yleisö ovat TV-katsojat ja heidät "tavoittaakseen" esiintyjän tulisi ennemminkin esiintyä kameroiden välityksellä katsojille kuin miettiä viisuareenalla läsnä olevaa yleisöä.
Toivottavasti tämä on huomioitu Suomen esityksessä eikä Saara välttele kameroita, sillä sitäkin on Suomen esityksissä aiemmin nähty.
Hyviä esimerkkejä katsojat kameran välityksellä tavoittaneista kisan voittaneista esiintyjistä ovat olleet mm. Norjan Alexander Rybak ja Ruotsin Måns Zelmerlöv.
Armenian Qami on aika puuduttavaa katsottavaa ainakin tämän päivän harjoitusklipin perusteella. Eikös tällä ollut suomalaisen tekemät lavasteet, se palkeista koostuva kehä..
Sveitsin pehmorock ihan kiva, mutta unohdettava. Ei mitään erityistä tässä biisissä. Plussaa kauniista siltalavasteesta (kuinka mones maa, joka käyttää siltaa?).
Vierailija kirjoitti:
Armenian Qami on aika puuduttavaa katsottavaa ainakin tämän päivän harjoitusklipin perusteella. Eikös tällä ollut suomalaisen tekemät lavasteet, se palkeista koostuva kehä..
Sveitsin pehmorock ihan kiva, mutta unohdettava. Ei mitään erityistä tässä biisissä. Plussaa kauniista siltalavasteesta (kuinka mones maa, joka käyttää siltaa?).
No eikös lavasteet ole sitä varten että niitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pidempi pätkä Saaran eilisestä vedosta, jossa näkyy myös se lopun leap of faith -pudotus.
Onkohan tuo lopullinen valaistus lavalla? Todella pimeää, aivan kuin joku olisi vahingossa sammuttanut valot, mutta harjoitus vedetään silti läpi. Saaran kasvotkaan eivät näy kunnolla edes läheltä kuvattuna.
Lopun pudotus on toimiva ja kappaleen sanomaan sopiva idea ja Saarallahan oli vastaava tässä X Factor esityksessään:
X Factorissa kuvaus pudotuksen osalta toimii erinomaisesti, joten toivottavasti saadaan lähelle samalla tavoin tehtyä nyt euroviisuissakin. Toki kuvauskalusto on erilaista, mutta tuossa X Factor esityksessä kaatuminen on saatu tosi näyttäväksi ja katsoja pidättämään henkeään.
Sekin auttaisi, jos Saara tekisi itse samoin kuin X Factorissa eli aavistuksen rauhallisemmin nostaisi kädet ylös ja kääntyisi selin siten, että katsoja ehtii tajuta mitä tapahtuu, nyt tuossa euroviisuharjoitusvideopätkässä ei ehtinyt edes reagoida, että Saara aikoo tiputtautua lavalta ennen kuin se oli jo tapahtunut.
Harjoituspätkäkuva ei ilmeisesti vielä ole kuvattu samoin kuin itse tv-lähetyksessä tullaan näkemään, vai kuinka?
Vitsi mutta tuo Saaran pudotus on hieno, kun se tapahtuu niin nopeasti!
Alkaakohan koko esitys laitteessa pyörimisellä, sitä ei ole kai näytetty vielä missään?
Oli hauska seurata Escunitedin selostajien liveselostusta Saaran esityksestä, toinen lauloi ja teki Saaran käsiliikkeitä koko ajan.
Erittäin hyvä, jos mielestäsi toimii myös noin hätäisesti tehtynä! Reaktiovideoillakin esityksen lopetus on saanut aikaan spontaanit ihastuneet aplodit, joten pääasia, jos useimmat katsojista ovat kanssasi samaa mieltä, sillä tuolla harjoitusvideolla olevasta kuvasta ei itselleni tullut samanlaista hengen salpaavaa "apua, ei kai se tiputtaudu selälleen" ja vaikuttunutta "wow, se tosiaan teki niin" tunnetta mikä teki ko. X Factor esityksestä pysyvästi mieleenpainuvan.
Ohis, mutta tekeekö jotkut oikeasti reaktiovideoita siitäkin, että katsoo jonkun lyhyen harjoituspätkän? Dokumentoivatko senkin kun katsovat muiden reaktiovideoita?
Tänä vuonna nämä euroviisuja tiiviisti seuraavat toimittajat, vloggaajat ymv. eivät saa kuvata itse harjoituksia, joten ainakin osa heistä tekee suoraa lähetystä olemalla itse kameran edessä harjoituksia katsoessaan, jolloin heidän reaktionsa näkyvät aidosti juuri sellaisena kuin ne harjoituksia seuratessa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee mieleen?
Eihän kukaan ole väittänytkään, että kyseessä olisi uusi kikka. En ole Viron fani, mutta kyllä mä silti mielummin katselen ja kuuntelen tuota Viron esitystä kuin karaokeatason laulajaa JLo:ta. Lisäksi tuo animaatioelokuvapätkien heijastus mekkoon oli aika halvan, sekavan näköistä. Elinan show paljon tyylikkäämpi.
Elina mekkoshow sai kritiikkiä jo Virossa, missä sitä verrattiin juurikin Jlon mekkoon. Olisivat tehneet viisaasti ja valinneet edes toisen mallisen mekon ja toisenlaiset valokuviot. Nyt mennään kyllä lähes samoilla valokuvioilla. Luulivat kai, ettei kukaan muista kolmen vuoden takaisia juttuja.
Ja mistä Viron esitys on saanut huomiota? No mekosta. laulajan korkean äänen lisäksi.
Tuo mekkoidea olisi muuten sopinut hienosti Suomen viime vuoden edustajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee mieleen?
Elina mekkoshow sai kritiikkiä jo Virossa, missä sitä verrattiin juurikin Jlon mekkoon. Olisivat tehneet viisaasti ja valinneet edes toisen mallisen mekon ja toisenlaiset valokuviot. Nyt mennään kyllä lähes samoilla valokuvioilla. Luulivat kai, ettei kukaan muista kolmen vuoden takaisia juttuja.
Ja mistä Viron esitys on saanut huomiota? No mekosta. laulajan korkean äänen lisäksi.
Tuo mekkoidea olisi muuten sopinut hienosti Suomen viime vuoden edustajalle.
Kaikki muukin on jo nähty. Kaikki bändit, lavarakennelmat kaikki on jo tehty. Mekko sopii Viron esitykseen ja nostaa sen uudelle tasolle, joten miksi he eivät sitä käyttäisi?
Minkä maan esityksestä tykkäsitte eniten? Minä tykkäsin Virosta. Ja Tanskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarassa ei ole mitään välitettävää. Hän ei tavoita kuulijaa. Siksi se esitys menee tuollaiseksi sähellykseksi.
Olen vahvasti toista mieltä. Saara osaa laulaa upeasti ja vakuuttaa kuulijan. Suomen esitys on kokonaisuutena kiinnostava ja näyttävä. Mikäli Saaran ääntä ja Suomen esitystä kokonaisuutena koreografioineen ei saada välitettyä katsojalle ilman, että se näyttää sähellykseltä, on kyse huonosta monikameraohjauksesta. Tänne linkitetyssä harjoitusvideopätkässä valaistus näyttää myös liian tummalta.
Jättää täysin kylmäksi. Lähikuva on pelkkää hikistä irvistelyä ja kummallisia tekotaiteellisia käsiliikkeitä. Hänellä on myös todella ruma naama. Mahdollisimman kaukaa, kiitos.
Sama. Ja sano mun sanoneen sieltä tulee se jalan tamppaus vielä itse pääesitykseen. Toivottavasti se taikuri on unohdettu sekä Merin rumpusoolo.
Lopeta jo, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Suomi, vaikka en ole Saarafani. Ammattitaitoisen näköinen esitys ja laulu kohdallaan, etenkin UMK-fiaskoon verrattuna.
Kypros, vaikka biisi on kökkö. Eleni tihkuu seksuaalisuutta ja todellakin on edukseen kameran edessä.
Ukraina, yksi lempikappaleistani tänä vuonna ja Melovin on tainnut vähän petrata englannin lausumista.
Kroatia, biisi on todella tylsä mutta Frankalla on upea ääni.
Elenin esityksessä on näyttävät pyrosuihkut ja kiva, että teemaväri pysyy samana, vahvan punaisena. Tanssi on ehkä liian riuhtomista, mutta eiköhän tällä finaaliin mennä. Sitten vielä Norja ennen taukoa.
Tauon jälkeen Romania, Serbia, San marino ja Tanska. Ja sen porukan jälkeen big 5 ja isäntämaa ensimmäistä kertaa lavalla.
Vierailija kirjoitti:
Viro mullakin. Lisäksi Ranska, Italia, Bulgaria ja vähän yllätyksekseni Makedonia. Tanskastakin tykkäsin aiemmin, mutta harjoitusten perusteella livelauluun kaipaisin enemmän voimaa ja pontta. Israel lavashow ollut mulle pettymys, liian sekava. Tykkään kyllä Suomestakin (sävellys ja laulutaito), mutta toteuttaisin lavashown eri tavalla.