Mies salaa polttanut sähkötupakkaa pari kuukautta, nyt jäi kiinni
Olen todella pettynyt ja vihainen. Meillä on pieni lapsi ja olemme molemmat lopettaneet tupakoinnin, minä ennen raskaaksi tulemista, mies raskauden alussa.
Nyt mies onkin minulle kertomatta pari kuukautta sitten hankkinut sähkötupakan ja sitä poltellut. Ei olisi minulle edelleenkään asiasta kertonut, mutta näin hänet sattumalta ikkunasta itse teossa.
Suututtaa salailu ja valehtelu. Tunnen itseni huijatuksi ja petetyksi. Voiko tuollaiseen mieheen luottaa missään muussakaan asiassa enää? Hyvän miehen valitsin kumppanikseni ja lapseni isäksi...
Kommentit (27)
Sähkötupakkaa ei polteta, sitä höyrytellään. Eikä siinä edes ole tupakkaa.
Miestä voi hävettää, hän on voinut pelätä reaktiotasi tai ajatella että säkin olisit helpommin alkanut polttaa jos olisi kertonut, tai sitten hän vain haluaa jonkun "oman jutun". Vaihtoehtoja on.
Itse poltin mieheltä salaa myös noin pari kuukautta. Riippuvuus on hankala juttu, mulla ainakin pysyy ja silloin parin vuoden polttamattomuus päättyi ehteen tupakkaan ja varmaan siinä elämantilanteessakin oli silloin jotain. Itse koin silloin, että se oli mun juttu eikä mun asiat kuuluneet miehelle yhtään. Jotain lapsellista uhmaa / kriisiä ehkä, ja toki parisuhdekin oli huono.
Ei sitä omaa lopettamispäätöstä voi perustaa toisen lopettamiseen tai vaatia häntä pysymään "ruodussa". Jokainen aikuinen ihminen on vastuussa vain itsestään. Olisitko suuttunut jos mies olisi käyttänyt jotain Nicoreten tuotetta, eikä vain lopettanut seinään? Kaikille eivät kaikki tavat toimi.
Mun mies lupasi lopettaa tupakoinnin heti kun raskaustesti näyttää plussaa. Itse tupakoin myös ja lopetin raskauden alussa uskoen että mieskin lopettaa. Hän alkoi tekemään pitkiä pyörälenkkejä, pesemään käsiään aina kotiin tullessa ja valehteli minulle kirkkain silmin, että on lopettanut. Halusin uskoa ja raskauden väsyttämänä annoin olla. Esikoisen synnyttyä hän paljasti, että ei koskaan tupakointia lopettanutkaan. Lupasi taas lopettaa ja uskoin.
Ruvettiin suunnittelemaan toista lasta. Annoin ehdoksi että tupakointi loppuu ennen toista lasta ja hän vannoi että on lopettanut. Siinä uskossa sitten taas mentiin ja valheita sateli ja pokemon gon avulla hän ovelasti kävi röökillä.
Mies tupakoi edelleen ja en voi sietää sitä, mutta minkäs teet. Ei aikuista miestä voi pakottaa lopettamaan. Eniten loukkaa tuo vuosien valehtelu ja jopa hänen kaverinsakkin valehtelivat. Tulee todella idiootti ja hölmö olo kun on halunnut uskoa toisen valheet. Yritän päästä asian yli mutta aina välillä suututtaa ja harmittaa miehen valinnat.
Jos lopetat tuon kontrolloinnin, niin elämäs olis huomattavasti helpompaa.
Jätä se sika. Ei ole etes oikea mies ja polta RÖÖKIÄ. Ruottalaishurrit polttaa sähkötupakkaa. Minä itse ainakin menin naimisiin mieheni keuhkosyövän takia enkä hänen terveyden.