Äitienpäivä pitäis lailla kieltää
Aikuiset naiset lataa kovat odotukset yhdelle päivälle ja sitten ollaan naamanurinperin, kun toiveet ei toteudu. Tehkää itse päivästänne täydellinen, älkääkä odottako ihmeitä tapahtuvaksi.
Kommentit (17)
Itselleni riittää, kun sain käydä pitkällä juoksulenkillä ja saan mennä illalla saunaan. Syödään jotakin kaupasta ostettua herkkua, ja lapseni toivat mieheni kanssa aamulla laulun kera pari pientä lahjaa (lasten tekemät) + koulussa tehdyt kortit. Paras lahjani on siis se, ettei ole arkisen kiire. Minä saattaisin olla naama mutrulla tänään, jos mies olisi järjestänyt koko päiväksi jotakin ohjelmaa, mutta hän onneksi paitsi on samanlainen luonteeltaan tässä asiassa kuin minä myös tietää toiveeni.
Muutoin teen tänään rauhalliseen tahtiin muutaman kotityön. Ihanaa, kun on vapaapäivä töistä, se kyllä riittää perheen ohella suurimmaksi lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
On meitäkin äitejä, jotka emme odota mitään. Minulle riittää, että minulla on ihanat lapset ja mies, joiden ansiosta saan olla äiti.
En kaipaa kaupallista hössötystä.
Sama mulla. Tekee todella pahaa lukee noita kiukuttelu ketjuja. T:ap
Minä teenkin. Mies lähtee kohta lapsen kanssa äitinsä luo syömään, minä jään kotiin ja menen päiväunille. Luultavasti aukaisen sipsipussin ja telkkarin ja vääntäydyn sohvalle. Nukahdan kuitenkin telkkarin ääreen. Kiva päivä :)
En tajua miksi pitäisi hyysätä ja antaa erikoishuomiota vain siksi, ettei joku ole pystynyt hillitsemään itseään vaan on tehnyt lisää ihmisiä niin kuin luonnolla olisi kantokykyä niitä loputtomiin kestää.
Tai Suomella työpaikkoja tarjota.
Äitienpäivä on minustakin täysin paska ja turha. Lapset 7 ja 9 v. en tajua mitä tämänkin päivän pitäisi heille merkitä?
Vierailija kirjoitti:
Äitienpäivä on minustakin täysin paska ja turha. Lapset 7 ja 9 v. en tajua mitä tämänkin päivän pitäisi heille merkitä?
Niin en tiedä heistä, no, sainhan mä äitienpäiväkorteista lukea, että olen ihana. Toivon, että se on oikeasti lasteni mielipide, eikä vain jotain, mitä on tapana kirjoittaa.
Muistelin juuri, että mikäli itse olen aikoinaan kirjoittanut äitienpäiväkorttiin, että olet ihana, niin tiesin, että niin kuuluu äitienpäivänä kirjoittaa, mitään se ei minulle oiekasti merkinnyt.
Nyt joku voisi tietysti saivarrella, että senhän kuuluikin merkitä äidillesi, ei sinulle, mutta miksi meidän pitää pitää yllä juhlapäivää, jolloin joistakuista kerrotaan valheita? "Olet ihana" = vale? Miksi se piti siis valheella äitiä ilahduttaa? Mitä hän siitä sai? Varsinkin kun se tarkoitti edelleen sitä, ettei hänen tarvinnut edelleenkään mennä itseensä ja miettiä, että on loukannut lastaan monessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi pitäisi hyysätä ja antaa erikoishuomiota vain siksi, ettei joku ole pystynyt hillitsemään itseään vaan on tehnyt lisää ihmisiä niin kuin luonnolla olisi kantokykyä niitä loputtomiin kestää.
Tai Suomella työpaikkoja tarjota.
Lapsi tuo leivän taloon.
Myös kaikki synttärit ja joulu ja valmistujaiset yms yms pitää kieltää kun joku saattaa odottaa odottaa jotain.
Jos perhettä ei kiinnosta juhlia tai lahjoa äitiä, äiti voi itse tehdä päivästä juhlan. Kerää kimppu valkovuokkoja, osta herkkuja tai lahja, käy lenkillä, hemmottele itseäsi. Tee kerrankin mitä itse haluat tehdä. T:ap
Ihan hassua että äitienpäivänä toiset ottaa stressiä siitä, etteivät saa viettää ansaitsemaansa äitienpäivää ja toiset siitä, että niitä yleensä juhlitaan.
Olen 28-vuotias lapseton, ja aivan ehdottomasti tulen yhä oikein mielelläni äitini 55-v luo viettämään sunnuntaita ja kahvittelemaan kahvileivän kera. Vuosittain tuon jonkun kivan pienen kortin, tänä vuonna toin myös pienen lahjankin. Yksi päivä muiden joukossa, mutta hyvä tekosyy viettää päivä perheen kesken. :)
Vierailija kirjoitti:
Pessimisti ei pety.
Liian optimistinen ajattelutapa että muka voisi välttää pettymykset.
Itsekkään odota ikinä mitään suurta, tänäänkin sain kortin ja se riittää. Pääasia että saan olla äiti lapselleni ja ihan mies vierellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin en tiedä heistä, no, sainhan mä äitienpäiväkorteista lukea, että olen ihana. Toivon, että se on oikeasti lasteni mielipide, eikä vain jotain, mitä on tapana kirjoittaa.
Muistelin juuri, että mikäli itse olen aikoinaan kirjoittanut äitienpäiväkorttiin, että olet ihana, niin tiesin, että niin kuuluu äitienpäivänä kirjoittaa, mitään se ei minulle oiekasti merkinnyt.
Nyt joku voisi tietysti saivarrella, että senhän kuuluikin merkitä äidillesi, ei sinulle, mutta miksi meidän pitää pitää yllä juhlapäivää, jolloin joistakuista kerrotaan valheita? "Olet ihana" = vale? Miksi se piti siis valheella äitiä ilahduttaa? Mitä hän siitä sai? Varsinkin kun se tarkoitti edelleen sitä, ettei hänen tarvinnut edelleenkään mennä itseensä ja miettiä, että on loukannut lastaan monessa asiassa.
Sain joskus 7vuotiaalta pojaltani äitienpäiväkortin siinä luki: Äiti olet ihana, vaikka olet vihainen kun hylje. T:ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt joku voisi tietysti saivarrella, että senhän kuuluikin merkitä äidillesi, ei sinulle, mutta miksi meidän pitää pitää yllä juhlapäivää, jolloin joistakuista kerrotaan valheita? "Olet ihana" = vale? Miksi se piti siis valheella äitiä ilahduttaa? Mitä hän siitä sai? Varsinkin kun se tarkoitti edelleen sitä, ettei hänen tarvinnut edelleenkään mennä itseensä ja miettiä, että on loukannut lastaan monessa asiassa.Sain joskus 7vuotiaalta pojaltani äitienpäiväkortin siinä luki: Äiti olet ihana, vaikka olet vihainen kun hylje. T:ap
No luki minunkin kortissani "äiti olet ihana vaikka sä suutut paljon." Näissä rehellisyysasioissa on sentään menty eteenpäin. Jos mä oisin aikanani valittanut äidille äp-kortissa, niin äiti ois takuulla suuttunut ja pilannut minulta päivän.
Mulla ei ole oletuksia.
Mä olen jakanut perheelle tehtävät, jotka pitää tänään tehdä. Toimii! Ei aihetta kiukutteluun.
On meitäkin äitejä, jotka emme odota mitään. Minulle riittää, että minulla on ihanat lapset ja mies, joiden ansiosta saan olla äiti.
En kaipaa kaupallista hössötystä.