En ole lähdössä lapsen mummolaan
Erottiin tammikuussa miehen aloitteesta. Sen jälkeen minä olen joutunut järjestämään kaiken asunnon myymisestä lastenvalvojatapaamiseen asti. Mies vain sanoo, että ehtii ne joskus, mutta kun kysyn, että aikooko palata luokseni niin vastaa, että ei, eroanomusta hän ei peru.
Poika on ollut ennen eroa aika lailla miehen vanhemmilla, mutta nyt minä olen muuttanut hieman kauemmas (tosin vain 7 km päähän,ennen asuttiin melkein rajanaapureina), niin käymiset on jääneet. Isäviikonloput poika on mummolassa, koska isällä on kovasti kiireitä (isä ei suostu viikko/viikko systeemiin, koska ei kuulemma jaksa aamurumbaa).
Aina ennen on menty äitienpäiväksi anopille (nyt siis ex-), mutta eilen lähdettiin ajoissa minun äidilleni juhlimaan äitienpäivää, tänne on melkein 100 km matka. Tunnustan: nautin siitä, kun joku paapoo minuakin. Mutta aamupäivästä asti on tullut viestejä ex-anopilta, että kai te nyt iltapäiväkahville tulette sinne, jos ei ihan lounaaksi ehditä. Olen vastannut, että ei kiitos, ei olla tulossa, ei edes siksi, että kyseessä on anopin ainoa lapsenlapsi. Vastauksena on, että ei pidä pahaa oloa siirtää isovanhempiin, vaikka poika ikävästi tekikin, kyllä täytyy vähän joustaa ja tuoda poika onnittelemaan mummia.
Miksi pitäisi? Pojalla on ikää kohta 4 vuotta ja 4 vuoden ajan olen joustanut ja ollut mukava, koska appivanhemmat auttoivat paljon. Jokainen äitienpäivä on vietetty niin kuin mies ja lapsuudenperheensä haluaa. Ei kai minun enää eron jälkeen tarvitse niin tehdä?
Kommentit (25)
No syyttömiä lapsi ja mummonsa on exäsi tekemisiin
Sinä olet lapsesi äiti, hänen "kuuluu" olla sinun kanssasi. Sinä olet äitisi tytär, sinun "kuuluu" viettää äitienpäivää hänen kanssaan.
Exäsi on äitinsä luona, eikö niin? Toki varmaan lapsesi teki ja sinä lähetit Ex-anopillesi äitienpäiväkortin, se on kohteliasta ja mielestäni tarpeeksi.
Oletko miettinyt asiaa lapsesi kannalta? Haluaisiko hän tavata isoäitinsä äitienpäivänä? Jos haluaisi ja jos olette menossa vielä tänään kotiin, kävisin edes piipahtamassa mummolassa, ihan lapsen takia. Lapsi on täysin syytön sinun ja miehesi eroon, et siis saa rangaista lastasi ja viedä häneltä normaalia kanssakäymistä mummon kanssa.
Ei mun mielestä lasten tarvitse nähdä mummojaan äitienpäivänä.
No miksi ette poikennut vaikka kahvilla ja viemässä korttia ennen kuin lähditte äitisi luokse?
Tai sitten sanot että voitte joku päivä ensiviikolla tulla käymään..
Miksi vingut täällä? Nyt teillä on tällainen äitienpäivä ja sillä siisti, et ole tilivelvollinen siitä kenellekään. Yritä siis tästä lähtien muistaa, että sinä olet aikuinen ja sinä päätät mitä teet. Lapsesi kanssa voitte miettiä juuri teille sopivat jutut ja toki muut saavat omat ehdotuksensa ehdottaa, mutta sinun pitäisi osata rajata ne mieleisiksi. Jos et osaa, niin kasva aikuiseksi.
Ja nyt pois netistä heti.
Miksi aloittajan pitäisi pomppia miehen äidin halujen mukaan? Meidän suvussa ei ole ollut tapana muistaa mummeja äitienpäivänä, joten jos olisin ap, ei mummo voisi asiaa määrätä.
Eronne jälkeen lapsen suhde isänäitiinsä on lapsen isän vastuulla. Jos äitienpäivä ei ole isäviikonloppu, silloin ei isänäidillä käydä. Tuskin exäsikään lähtisi käyttämään lasta sinun äitisi luona, jos olisi isäviikonloppu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vingut täällä? Nyt teillä on tällainen äitienpäivä ja sillä siisti, et ole tilivelvollinen siitä kenellekään. Yritä siis tästä lähtien muistaa, että sinä olet aikuinen ja sinä päätät mitä teet. Lapsesi kanssa voitte miettiä juuri teille sopivat jutut ja toki muut saavat omat ehdotuksensa ehdottaa, mutta sinun pitäisi osata rajata ne mieleisiksi. Jos et osaa, niin kasva aikuiseksi.
Ap:han kirjoitti näin:
"Olen vastannut, että ei kiitos, ei olla tulossa, ei edes siksi, että kyseessä on anopin ainoa lapsenlapsi. Vastauksena on, että ei pidä pahaa oloa siirtää isovanhempiin, vaikka poika ikävästi tekikin, kyllä täytyy vähän joustaa ja tuoda poika onnittelemaan mummia."
Mummi ilmeisesti pelkää joutuvansa ulos lapsenlapsensa elämästä mutta tuo sen hyökkäävästi esiin.
Ex-anoppisi ei ole sinun eikä lapsesi äiti, sinun ei tarvitse huolehtia lasta sinne.
Ps Ex-miehesi nostattaa vihan tunteet esiin. Miten voi mies noin ulkoistaa itsensä lapsen elämästä!
Ei tarvitse hyppiä ex-tapojen mukaan. Kyllähän se lapsi käy käy siellä toisessa mummolassa edelleen. Ilmoitat vain, että nyt menee koko päivä täällä ja kerrot milloin lapsi on taas menossa sinne toiseen mummolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen vastannut, että ei kiitos, ei olla tulossa, ei edes siksi, että kyseessä on anopin ainoa lapsenlapsi. Vastauksena on, että ei pidä pahaa oloa siirtää isovanhempiin, vaikka poika ikävästi tekikin, kyllä täytyy vähän joustaa ja tuoda poika onnittelemaan mummia."
Mummi ilmeisesti pelkää joutuvansa ulos lapsenlapsensa elämästä mutta tuo sen hyökkäävästi esiin.
Niin? Sitä enemmänkin ap:n pitää olla aikuinen ja näyttää myös lapselle, että hän on aikuinen, joka ei ala tärisemään heti kun joku määrätietoisempi jotakin sanoo. Aikuisuudessa on tällaisia ikäviäkin asioita, mutta ne pitää oppia asiallisesti hoitamaan. Jo lapsen takia. Nyt tänä äitienpäivänä riittää, että lapsi vaikka soittaa isän äidille, nyt on kuitenkin toisen mummin vuoro ja tappelua ei asiasta tarvitse järjestää. Selkärankaa pitää kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten mummi alkaa jälkikasvattamaan sitä herranterttuaan siihen että ottaa niistä tekemistään lapsista vastuuta ja toimii oikein ja tuo vaikka maanantaina poikansa lapsenlapset kylään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummi ilmeisesti pelkää joutuvansa ulos lapsenlapsensa elämästä mutta tuo sen hyökkäävästi esiin.Niin? Sitä enemmänkin ap:n pitää olla aikuinen ja näyttää myös lapselle, että hän on aikuinen, joka ei ala tärisemään heti kun joku määrätietoisempi jotakin sanoo. Aikuisuudessa on tällaisia ikäviäkin asioita, mutta ne pitää oppia asiallisesti hoitamaan. Jo lapsen takia. Nyt tänä äitienpäivänä riittää, että lapsi vaikka soittaa isän äidille, nyt on kuitenkin toisen mummin vuoro ja tappelua ei asiasta tarvitse järjestää. Selkärankaa pitää kasvattaa.
Ai että aloittajalla ei ole oikeutta omiin tunteisiinsa jos ex-anoppi käyttäytyy loukkaavasti ja suuttua? Lapsen edessä täristä raivosta ja vaan esittää, että kaikki hyvin? Kelle ap purkautuu anopin aiheuttamasta vihasta?
Minulla ei ole edes ex-anoppia vaan ihan anoppi, enkä ole 18 vuoteen ollut heillä äitienpäivänä. Mies on käynyt siellä lasten kanssa ja minä teen sillä aikaa jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummi ilmeisesti pelkää joutuvansa ulos lapsenlapsensa elämästä mutta tuo sen hyökkäävästi esiin.Niin? Sitä enemmänkin ap:n pitää olla aikuinen ja näyttää myös lapselle, että hän on aikuinen, joka ei ala tärisemään heti kun joku määrätietoisempi jotakin sanoo. Aikuisuudessa on tällaisia ikäviäkin asioita, mutta ne pitää oppia asiallisesti hoitamaan. Jo lapsen takia. Nyt tänä äitienpäivänä riittää, että lapsi vaikka soittaa isän äidille, nyt on kuitenkin toisen mummin vuoro ja tappelua ei asiasta tarvitse järjestää. Selkärankaa pitää kasvattaa.
Ai että aloittajalla ei ole oikeutta omiin tunteisiinsa jos ex-anoppi käyttäytyy loukkaavasti ja suuttua? Lapsen edessä täristä raivosta ja vaan esittää, että kaikki hyvin? Kelle ap purkautuu anopin aiheuttamasta vihasta?
Joittenkin anoppien jutuista on ihan turha suuttua ja raivostua. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, säilyy mielenrauha. En osaa kuvitella yhtään asiaa, mitä sanomalla oma anoppini saisi minut suuttumaan, ja hän on kova puhumaan ja keksimään asioita omasta päästään. Ihan sama mitä pälpättää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole edes ex-anoppia vaan ihan anoppi, enkä ole 18 vuoteen ollut heillä äitienpäivänä. Mies on käynyt siellä lasten kanssa ja minä teen sillä aikaa jotain muuta.
Moikkaatko kuitenkin jos satutte vaikka törmäämään kadulla? Kaikenlaisia sukuja ja perheitä! Ei voi kun ihmetellä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku määrätietoisempi". Ei tuossa nyt määrätietoisuudesta ollut kyse vaan siitä, että se mummi projisoi omia pelkojaan aloittajaan tulla syrjäytetyksi lapsenlapsensa elämästä ja sallii siksi itselleen huonon käytöksen aloittajaa kohtaan.
Vietä nyt sitä äitienpäivää äitisi ja lapsesi kanssa äläkä roiku netissä. (Mä voin roikkua, koska mulla ei enää ole äitiä eikä ole lapsiakaan.)