Tärkeät paperit?
Missä säilytätte todella tärkeitä papereita? Esim omistusasunnon osakepapereita? Nordea veloittaa 15e/kk, pitäis löytää halvempi keino. Kassakaappiin ei varaa.
Jos et tajua pointtia tai säilytät tyyliin "jossain kaapissa vaan", ei tarvi vastata!
Kommentit (11)
no, enhän minä sitä täällä kerro...;)
En tärkeile "tärkeillä papereilla"
Meidän pankki ei veloita säilyttämisestä(vaikka kämppä on maksettu). Eli pankissa. Ei tosin oo siellä muuta kuin osakekirja. Muut tärkeät paperit on kaapissa.
Lainaa on, joten pankissa. Mutta kun laina on maksettu, niin kotona ajattelin säilyttää. En ihan näe riskiä tässä, että joku varastaisi mun asunto-osakkeeni. Ei se sillä paperilla mitään tee, ellei siihen merkitä luovutusta.
http://www.isannointiverkko.fi/hyva-tietaa/osakeluettelomerkinnat/
Meillä osakekirjat ovat lainan vakuutena pankissa, lisäksi otin Nordean 7,5cm korkean tallelokeron 7,50e /kk. Onneksi sain tällaisen pienimmän, niin ei maksa tuon enempää.
Miks meillä nordeassa on 15€¿ Siksikö kun ei ole lainaa..
Mä en niin pelkää varkautta vaan tulipaloa, naapuri useesti sammunut tupakin kanssa ja polttanut sohvansakin 😠
Vierailija kirjoitti:
Mä en niin pelkää varkautta vaan tulipaloa, naapuri useesti sammunut tupakin kanssa ja polttanut sohvansakin 😠
Mitäs tulipalon jälkeen tapahtuu? Meinaatko, että vakuutusyhtiö ei usko sun omistavan asuntoa, jos osakekirja palaa tulipalossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en niin pelkää varkautta vaan tulipaloa, naapuri useesti sammunut tupakin kanssa ja polttanut sohvansakin 😠Mitäs tulipalon jälkeen tapahtuu? Meinaatko, että vakuutusyhtiö ei usko sun omistavan asuntoa, jos osakekirja palaa tulipalossa?
https://www.taloustaito.fi/Koti/Asuntokauppa/Ovatko-oman-asuntosi-osake…
Vierailija kirjoitti:
Meidän pankki ei veloita säilyttämisestä(vaikka kämppä on maksettu). Eli pankissa. Ei tosin oo siellä muuta kuin osakekirja. Muut tärkeät paperit on kaapissa.
Mikä pankki 🙁
kotona kansiossa hyvässä järjestyksessä
Meillä on Nordeassa 10e/kk. Suolainen hinta, mutta ei keksitty vaihtoehtoa. Vähän pakko pitää siellä, koska mulla on myös holhottavan osakekirja ym omien lisäksi.