Miehet näyttäisivät avoimemmin tunteitaan, jos se olis joskus sosiaalisesti hyväksyttävää.
Naurunalaiseksihan tämäkin aloitus joutuu, ja mulle tullaan sanomaan "kasva mieheksi ja lopeta valitus" tms.
Kaikki miehet kasvatetaan itkemättömiksi, ja itsevarmuus suorastaan pakotetaan päähän. Naisten edessä isoin virhe on suojamuurien laskeminen, joka tekee miehestä heikon.
Kommentit (23)
Aina meidän naisten täytyy ratkoa teidän miesten ongelmat. Mitä jos kerrankin koittasitte ihan itse?
Vierailija kirjoitti:
Aina meidän naisten täytyy ratkoa teidän miesten ongelmat. Mitä jos kerrankin koittasitte ihan itse?
Tämä on se mistä puhun. Miesten pitää kestää ongelmat kuin mies. Tulee vain lokaa niskaa, kun avautuu.
Seiso suorana siinä, maksa ruokkos ja mää töihin! Ai niin; lopeta se valitus.
Vierailija kirjoitti:
Seiso suorana siinä, maksa ruokkos ja mää töihin! Ai niin; lopeta se valitus.
Tämäkin on juuri sitä mistä koitan puhua.
Miehet näyttävät kyllä ihan avoimesti tunteitaan, kiukkua, raivoa ja ilkeyttä.
Minutkin tyttönä "kasvatettiin" itkemättömäksi vastaamalla haavoittuvaisuuteeni väkivallalla. Ihan itse piti ne traumat käsitellä ja opetella tuntemaan. Jos olisin jäänyt odottamaan maailman hyväksyntää, edelleen tukehtuisin tunteisiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se mistä puhun. Miesten pitää kestää ongelmat kuin mies. Tulee vain lokaa niskaa, kun avautuu.
Ei kestää, vaan ratkaista. Ratkaista se ongelma, ettei osaa/uskalla ilmaista tunteitaan. Ei sitä kukaan muu voi toisen puolesta tehdä.
Ei tarvitse piilotella nykypäivänä. Oletko kokeillut? Saattaisit yllättyä iloisesti.
Ja asiathan eivät muutu paremmiksi, jos kukaan ei uskalla olla se haavoittuva ja näytä sitä. Voisitko sinä olla se??? Vai haluatko vain valittaa tällä palstalla?
Itse olen aika herkkä ja tunteikas, ja tähän mennessä naiset ovat yleensä pitäneet... Itkupotkuraivarit ja hysteria taas ei ole kenellekään viehättävää, mutta vielä vähemmän miehelle. Miehen pitää löytää tasapaino tässä asiassa, muttei herkkyys kaikkiaan ole suinkaan kiellettyä, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Pojille on toitotettu, etteivät pojat itke, mutta ihan samassa suhteessa tytöille on toitotettu, että pitää olla kiltti ja hymyileväinen vaikka toinen kuinka rikkoisi rajojasi. Väkivaltaisiin parisuhteisiinkin tytöt groomattiin hokemalla "rakkaudesta se hevonenkin potkii".
Ihan itse naiset päättivät irrottautua noista myrkyllisistä opeista ja vetää rajoja. Mikseivät miehet kykene samaan?
Ap: "Naisten edessä isoin virhe on suojamuurien laskeminen, joka tekee miehestä heikon."
Toi olis mulle ehkä suurin turn on. Sitä pääsee ihan eri tavalla miehen lähelle jos hän uskaltaa näyttää avoimesti tunteensa ja kertoa epävarmuuksistaan.
Ja annas kun arvaan. Asian korjaaminen on mielestäsi täysin naisten vastuulla. Sinä et aio tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ajatus kuulostaa täysin vieraalta, niin mieti seuraavanlainen tilanne: random mies itkee puiston penkillä vs random nainen samassa tilanteessa.
Kummalle koet enemmän myötätuntoa?
Ja kumpaa joku yrittää käyttää hyväksi?
Hoh hoijaa taas näitä juttuja. Kumpi on yleisempää? Se, että nainen valittaa kun mies näyttää tunteitaan vai se, ettei näytä?
Sille me naiset emme voi mitään, että miehet pitävät tuota outoa äijäshowta toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä anonyymille keskustelupalstalle mene itkemään. Sinun täytyy luoda luottamuksellinen ihmissuhde oikeassa elämässä. Vasta sitten voit odottaa että saat avautua. Sinähän käyttäydyt nyt kuin kuokkavieras joka änkeää pöytään kutsumatta ja vaatii ruokaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ap: "Naisten edessä isoin virhe on suojamuurien laskeminen, joka tekee miehestä heikon."
Toi olis mulle ehkä suurin turn on. Sitä pääsee ihan eri tavalla miehen lähelle jos hän uskaltaa näyttää avoimesti tunteensa ja kertoa epävarmuuksistaan.
Maailma ei valmis siihen, että mies itkisi naisen kainalossa. Tuota ei tapahdu edes elokuvissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma ei valmis siihen, että mies itkisi naisen kainalossa. Tuota ei tapahdu edes elokuvissa.
ap
Mieti vähemmän maailmaa ja enemmän omia ihmissuhteitasi. Onko niitä edes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Muistan heti yhden elokuvan jossa noin tapahtui, eli olet väärässä.
Meitä on monesti kasvatettu vahingollisten stereotypioiden mukaan ja samalla on ehkä unohdettu että ihminen on kuitenkin aina yksilö. Stereotypiat oikeasta ja todellisesta mieheydestä ja naiseudesta eivät sovi suurelle osalle ihmisiä, ja he eivät ole mitenkään huonoja tai vajaita sen takia.
Ihminen on ennen kaikkea yksilö.
Jos tämä ajatus kuulostaa täysin vieraalta, niin mieti seuraavanlainen tilanne: random mies itkee puiston penkillä vs random nainen samassa tilanteessa.
Kummalle koet enemmän myötätuntoa?