Vinksahtanut perhekuvio exän kanssa
Erosin siis exästäni helmikuussa ja hän soittelee mulla varmaankin noin 5-10 kertaa päivässä. Viikonloput vietämme yleensä yhdessä, sillä meillä on pieniä lapsia. Exäni on minua kohtaan ilkeä ja väkivaltainenkin edelleen. Elatusmaksuja hän ei ole maksanut, mutta on ostanut joitain arvokkaita tavaroita, tosin hän myös kiristää niillä ja uhkaa viedä pois jne.
Tänään oli tarkoitus viettää taas lauantai yhdessä, mutta aikataulut alkoivat heittää jo puolenpäivän aikaan. Mies sitten vei kuopuksen mukanaan "hetkeksi" ja meidän oli esikoisen kanssa tarkoitus liittyä joukkoon vähän myöhemmin. He sitten hävisivätkin jonnekin, enkä tiedä, aikooko hän palauttaa kuopusta (=lempilastaan) mulle huomiseksi, kun on äitienpäiväkin. Jos soitan ja kysyn asiasta, hän laittaa luurin korvaan tai ei enää vastaa puhelimeen. Yritän selittää, miten olen pettynyt odotteluun, mutta mies laittaa luurin korvaan. Ja paria tuntia myöhemmin soittelee taas.
Mikä tähän auttaisi? Miten pääsisin hänestä eroon? Hän on välillä mukava, mutta suurimman osan ajasta ilkeä ja epäluotettava vedättäjä. Help.
Kommentit (47)
Mä jotenkin aina luotan häneen uudelleen ja uudelleen ja hän pettää useimmiten lupauksensa, mikä tuntuu todella nöyryyttävältä ja turhauttavalta. Samaa oli avioliitossakin ja joskus sitten olinkin niin itsekäs "pahis", että suunnittelin viikonloput itsenäisesti ja menin esim. lasten isovanhempia moikkaamaan tai kauppaan lasten kanssa ilman miestä. Mutta siitä seurasi itselleni huono omatunto, pelko miehen kostosta sekä miehen jatkuva soittelu ja syyllistäminen.
Sulle on jo miljoona kertaa sanottu, ettet päästäisi miestä kotiinne etkä vastaisi jatkuviin puheluihin. Sen sijaan teidän täytyy tehdä tapaamis- ja elatussopimukset lastenvalvojalla, tai sitten oikeuden määrääminä.
Pystyit lähtemään, joten pystyt kyllä tekemään tämän. Miehen uhkailut on yhtä tyhjän kanssa, ei se halua lapsia oikeasti vaan terrorisoida sua niitten kautta. Narsisti ei jätä koskaan rauhaan, ellei tee selkeää pesäeroa.
Onkohan tuossa aloitusviestissä kuitenkaan koko totuus?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuossa aloitusviestissä kuitenkaan koko totuus?
Mitä tarkoitat? Ja ok, kyllä mäkin soittelen hänelle, mutta sen vuoksi, kun hän on luvannut viedä meidät kauppaan, leikkipuistoon ja syömään sekä autoajelulle jo edellisenä päivänä. Ja olin kieltämättä kiinnostunut ihan muista ihmisistä jo ollessamme avioliitossa, mutta en ole tehnyt mitään konkreettista niiden kiinnostusajatusteni hyväksi. :) Mieheni oli niin ilkeä, että kieltämättä olisin halunnut toisenlaisen kumppanin. Mutta on todella vaikeaa tavata ketään, sillä mies uhkailee ja kontrolloi.
Vierailija kirjoitti:
poliisiin yhteys
Poliisiin? Eikö se olisi hieman liioiteltua?
Lopeta ap myös itse se exällesi soittelu, yhteiset autoajelut ja puistokäynnit.
Jos lasten osoite on ap:lla eikä tapaamissopimusta ole, kyseessä on lapsikaappaus.
Siis lapsesi on viety jonnekin, etkä tiedä missä hän on. Miksi et soita poliisia? Mies tulee kotiisi penkomaan paikkoja, eikä lähde käskystä. Miksi et soita poliisia? Hae lähestymiskieltoa, helpottaa myös lasten lähihuoltajuuden jatkoa. Kuinka perästä vedettävä ihmisen täytyykään olla?
Turvakotiin/tutun luo väliaikaisesti asumaan ja asioiden selvittämisen aloitus sitä kautta (lastenvalvojalla jne.)? Älä roiku ex:ssä jos haluat päästä hänestä eroon. Poliisille ilmoitus, jos lasta ei palauteta, käy todistusaineistoksi, jos mies vie asian oikeuteen.
1. Lapsi kotiin vaikka poliisin avulla (olettaen että asut lasten kanssa samassa osoitteessa ja mies on muualla kirjoilla).
2. Porttikielto kotiisi exälle. Jatkossa lasten käytännön asiat vain viestein tai sähköpostein. Ei yhtään puhelua enää.
3. Aika heti maanantaina lastenvalvojalle, jossa lasten tapaamissopimus kuntoon. Jos ei onnistu, suoraan käräjäoikeuteen viipymättä.
4. Ositus kuntoon. Jaatte tavarat kertarykäisyllä allekirjoitetuin sopimuksin ja sitten ei enää puhettakaan muusta.
Et anna exän pompottaa enää yhtään! Tuo on naurettavaa. Älä usko uhkailuja vaan menet viranomaisten kautta.
näinpä kirjoitti:
Siis lapsesi on viety jonnekin, etkä tiedä missä hän on. Miksi et soita poliisia? Mies tulee kotiisi penkomaan paikkoja, eikä lähde käskystä. Miksi et soita poliisia? Hae lähestymiskieltoa, helpottaa myös lasten lähihuoltajuuden jatkoa. Kuinka perästä vedettävä ihmisen täytyykään olla?
En todellakaan uskaltaisi toimia noin. Oon ollut jopa miehen väkivaltaisen käytöksen vuoksi uhrina kuulusteltavana poliisilla ja kävi ilmi, että mies oli katkaissut luuni pari päivää aiemmin. Olisin voinut tehdä rikosilmoituksen, mutten uskaltanut, sillä mies on uhkaillut mua vielä paljon pahemmin. Mun pitää keksiä jotain hienovaraista, joka tepsii narsistisia piirteitä ilmentävään henkilöön. En uskalla laittaa vastaan liikaa, sillä exäni on niin kylmä/epäempaattinen, että voisi tehdä melkein mitä vain, jos joku asettuu häntä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
1. Lapsi kotiin vaikka poliisin avulla (olettaen että asut lasten kanssa samassa osoitteessa ja mies on muualla kirjoilla).
2. Porttikielto kotiisi exälle. Jatkossa lasten käytännön asiat vain viestein tai sähköpostein. Ei yhtään puhelua enää.
3. Aika heti maanantaina lastenvalvojalle, jossa lasten tapaamissopimus kuntoon. Jos ei onnistu, suoraan käräjäoikeuteen viipymättä.
4. Ositus kuntoon. Jaatte tavarat kertarykäisyllä allekirjoitetuin sopimuksin ja sitten ei enää puhettakaan muusta.
Et anna exän pompottaa enää yhtään! Tuo on naurettavaa. Älä usko uhkailuja vaan menet viranomaisten kautta.
Mies on alkanut itse uhata oikeusjutulla jopa silloin, kun mulla oli kerran kiirettä ja en olisi halunnut päästää häntä kylään. Täytyy sinänsä mennä lastenvalvojalle tekemään sille sopimukselle jatkoa. Ositus on myös ollut yksi syy miehelle uhkailuun. Kuulemma saisin pelätä lopun ikäni terveyteni ja henkeni puolesta 24/7, jos vaatisin ositusta. Kun muutin pois, niin jouduin siirtämään miehelle muutaman tonnin lapsilisärahoista säästettyjä rahoja, vaikka itselläni oli muuten todella tiukkaa. Miehellä sen sijaan on omaisuutta noin 250 k ja silti hän vaati niitä viimeisiä (lasten) säästöjä puolitettaviksi. Mun oli pakko antaa ne rahat; muuten ei oltais päästy muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
näinpä kirjoitti:
En todellakaan uskaltaisi toimia noin. Oon ollut jopa miehen väkivaltaisen käytöksen vuoksi uhrina kuulusteltavana poliisilla ja kävi ilmi, että mies oli katkaissut luuni pari päivää aiemmin. Olisin voinut tehdä rikosilmoituksen, mutten uskaltanut, sillä mies on uhkaillut mua vielä paljon pahemmin. Mun pitää keksiä jotain hienovaraista, joka tepsii narsistisia piirteitä ilmentävään henkilöön. En uskalla laittaa vastaan liikaa, sillä exäni on niin kylmä/epäempaattinen, että voisi tehdä melkein mitä vain, jos joku asettuu häntä vastaan.
Jos miehellä on aidosti noin paljon rahaa ja narsisti, ei varmaan aio tehdä mitään mistä joutuisi linnaan. Aika paljon joutuisi kärsimään.
Joko lopetat pelossa elämisen kertaheitolla tai ehkä vaan provoilun.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä nainen voi olla?
Hmm. Vaikeaa sanoa, miten oikaisisin tämän tilanteen. Olen sinänsä ylittänyt Mensan pääsyrajan joskus, mutta oon aika kiltti nyhverö, enkä osaa pistää hanttiin röyhkeille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näinpä kirjoitti:
Jos miehellä on aidosti noin paljon rahaa ja narsisti, ei varmaan aio tehdä mitään mistä joutuisi linnaan. Aika paljon joutuisi kärsimään.
Joko lopetat pelossa elämisen kertaheitolla tai ehkä vaan provoilun.
Olen itsekin kyllä miettinyt, että ehkäpä mies vain uhkailee, eikä menisi liian pitkälle koskaan tai haluaisi ehkä jonkun muun tekemään sen likaisen työn. Hän tosin uhkaili mua yhdellä jutulla, joka olisi uskottavakin asia. Vaikeaa sanoa. Hänelle nimittäin ne rahansa ja oma maineensa ovat todella tärkeitä.
Sulla on sun tahtos ja sun tahtos on sun miehen taskussa :) eipä täällä keskustelupastalla sua kukaan voi auttaa, tee niin kuin miehes sulle sanoo, ei sulla oikeen ole muutakaan vaihtoehtoa.
Unohda oma elämä ja elä miten miehesi näkee sun elämäsi parhaakseen määrätä. Lapset nyt vaan on, kun menee vuosia niin ne aikuistuu ja niillä sentään on mahdollisuus omaan elämään. Sulle en oikeen näe sitä mahdollisuutta omaan elämään suotavan, ehkä sulla ei ole edes käsitystä mitä se voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on alkanut itse uhata oikeusjutulla jopa silloin, kun mulla oli kerran kiirettä ja en olisi halunnut päästää häntä kylään. Täytyy sinänsä mennä lastenvalvojalle tekemään sille sopimukselle jatkoa. Ositus on myös ollut yksi syy miehelle uhkailuun. Kuulemma saisin pelätä lopun ikäni terveyteni ja henkeni puolesta 24/7, jos vaatisin ositusta. Kun muutin pois, niin jouduin siirtämään miehelle muutaman tonnin lapsilisärahoista säästettyjä rahoja, vaikka itselläni oli muuten todella tiukkaa. Miehellä sen sijaan on omaisuutta noin 250 k ja silti hän vaati niitä viimeisiä (lasten) säästöjä puolitettaviksi. Mun oli pakko antaa ne rahat; muuten ei oltais päästy muuttamaan.
Oikeusjuttu ei ole mikään kauhea peikko. Siellä vain päätetään mahdollisimman puolueettomasti asiat niin että molemmat saavat sen mikä heille kuuluu ja voivat jatkaa elämää. Ihan normimeininkiä, joten älä sitä pelkää vaan laita itse asiat rullaamaan. Älä vastaa miehen uhkailupuheluihin äläkä missään tapauksessa päästä häntä kotiisi! Kaikki viestein, jotta jää todisteet.
Haluatko hänestä eroon vai et? Lakkaa olemasta nyhvö, hän käyttää sitä hyväkseen niin kauan kuin annat!
Exä uhkailee myös, että en saa lasten lähihuoltajuutta enää jatkossa, enkä suurinta osaa ajasta heidän kanssaan, jos en tee kaikkea, mitä hän keksii. Jos löytäisin toisen seurustelukumppanin, mies vaatisi myös huoltajuuden itselleen ja haluaisi lapset pois minulta sekä tarvittaessa oikeusjutun. Mies nuuskii ja tutkii asuntoani, kun käy täällä. Mies kertoo, ettei välitä musta pätkääkään, mutta haluaa silti kontrolloida. Ja jos haluaisin olla rauhassa, niin hän soittelee jatkuvasti.