Seksittömästä liitosta kannattaa lähteä – yksikään ihminen ei ole jatkuvan torjutuksi tulemisen arvoinen
Jos puoleen vuoteen ei tapahdu mitään edistystä, kannattaa erota. Useimmiten on niin, että haluton kumppani voisi kyllä tuntea halua mutta ei vain sinua kohtaan. Liian monet ihmiset hukkaavat liian monta vuotta siihen, että tulevat jatkuvasti torjutuksi. Se tuhoaa itsetunnon. Eroaminen parantaa usein tilannetta välittömästi.
Kommentit (148)
Kyllä se lähdöstä paranee. Joka tapauksessa olisi ilman seksiä ja parisuhdetta. Ainakin voi hakea uutta suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se lähdöstä paranee. Joka tapauksessa olisi ilman seksiä ja parisuhdetta. Ainakin voi hakea uutta suhdetta.
No kyllähän seksitön parisuhde on parisuhde ja parisuhteessa on paljon muitakin hyviä puolia kuin seksi. Lähtemällä tulee vain takkiin, kun menettää kaiken
Ei se välttämättä kumppanista johdu.Joillakin naisilla lasten saamisen jälkeen kestää aikansa ennenkuin palautuu ja oppii hyväksymään muuttuneen kehonsa.Voi mennä hyvinkin puoli vuotta tai kauemminkin.Tää nyt oli vaan esimerkki.Voi olla kaikenlaista muutakin syytä joka ei johdu kumppanista.Mutta joo-onhan siinå vaikee pysyä sit kumppanin uskollisena eikå suurin osa varmaan pystykään.Eikä tietty ihme..
Mielestäni tämä ohje ei ole yleispätevä.
Tuskinpa esimerkiksi Mauno ja Tellervo Koivistonkaan liitossa on seksiä ollut enää moneen vuoteen, silti kumpikaan ei lähtenyt vaan olivat yhdessä kunnes kuolema erotti. Minusta viisas päätös.
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä kumppanista johdu.Joillakin naisilla lasten saamisen jälkeen kestää aikansa ennenkuin palautuu ja oppii hyväksymään muuttuneen kehonsa.Voi mennä hyvinkin puoli vuotta tai kauemminkin.Tää nyt oli vaan esimerkki.Voi olla kaikenlaista muutakin syytä joka ei johdu kumppanista.Mutta joo-onhan siinå vaikee pysyä sit kumppanin uskollisena eikå suurin osa varmaan pystykään.Eikä tietty ihme..
Minä olen odottanut nyt kolmetoista vuotta, seksiä on ehkä kerran - kaksi vuodessa. Joko saa lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Miten se parantaa? Sitten on ilman seksiä ja ilman parisuhdetta
Mulla parani, olisi pitänyt lähteä huomattavasti aikaisemmin. Vietin pari vuotta sinkkuelämää ja pääsin vihdoin hyvän seksin makuun. Jos suhteessa ei ole seksiä, muutkin asiat alkavat mättämään. Enää en olisi päivääkään pihtarin kanssa. T. N50
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde, jossa tulee jatkuvasti torjutuksi, on pahempaa kuin sinkkuna oleminen. Se syö sielua. AP
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa esimerkiksi Mauno ja Tellervo Koivistonkaan liitossa on seksiä ollut enää moneen vuoteen, silti kumpikaan ei lähtenyt vaan olivat yhdessä kunnes kuolema erotti. Minusta viisas päätös.
Sovitaan, että yhdeksänkymmentävuotiaat jäävät tämän yleistyksen ulkopuolelle. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde, jossa tulee jatkuvasti torjutuksi, on pahempaa kuin sinkkuna oleminen. Se syö sielua. AP
No sitten ei tee alotteita. Sinkkuna oleminen on pahempaa, koska silloin jää paitsi sekä seksistä että läheisyydestä ja välittämisestä. Ei ole ketään, joka halaisi työpäivän jälkeen tai auttaisi ongelmissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän seksitön parisuhde on parisuhde ja parisuhteessa on paljon muitakin hyviä puolia kuin seksi. Lähtemällä tulee vain takkiin, kun menettää kaiken
Ei kannata ryhtyä ihmiseksi, jolle parisuhteen menettäminen on yhtä kuin kaiken menettäminen. Juuri tuollaisesta ripustautumisesta syntyy parisuhdeongelmia. Kyllä parisuhteen pitäisi olla kahden itsenäisen ihmisen välinen liitto, johon kuuluu oleellisena osana seksi ja erotiikka. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei tee alotteita. Sinkkuna oleminen on pahempaa, koska silloin jää paitsi sekä seksistä että läheisyydestä ja välittämisestä. Ei ole ketään, joka halaisi työpäivän jälkeen tai auttaisi ongelmissa
En minä ainakaan ole sinkkuna jäänyt paitsi läheisyydestä ja välittämisestä. Minulla on ystäviä, joiden kanssa voin jakaa murheeni. Sinkkuna voi myös pyrkiä suhteeseen, joka vastaa paremmin omia tarpeita. Ymmärrän, että lähteminen pelottaa, mutta harva pihtarin jättänyt lopulta katuu valintaansa. AP
entä jos ei ole edes läheisiä ystäviä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitaan, että yhdeksänkymmentävuotiaat jäävät tämän yleistyksen ulkopuolelle. AP
Sinähän se venkula olet.
Entäpä syöpäsairas? Pitääkö hänetkin jättää, jos ei seksi onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan ole sinkkuna jäänyt paitsi läheisyydestä ja välittämisestä. Minulla on ystäviä, joiden kanssa voin jakaa murheeni. Sinkkuna voi myös pyrkiä suhteeseen, joka vastaa paremmin omia tarpeita. Ymmärrän, että lähteminen pelottaa, mutta harva pihtarin jättänyt lopulta katuu valintaansa. AP
Niin _sinulla_ on ystäviä ja _sinulla_ on ehkä realistiset mahdolisuudet saada "täydellinen" suhde. Monilla muilla se on sitä, että ollaan suhteessa ja hyväksytään sen hyvät ja huonot puolet tai ollaan yksin. Typerä yleistää oman elämäntilanteen kautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se venkula olet.
Entäpä syöpäsairas? Pitääkö hänetkin jättää, jos ei seksi onnistu?
Voit toimia ihan niin kuin haluat. Kaikki parisuhteisiin liittyvä on Suomessa vapaaehtoista. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut sinkkuna tuhat kertaa parempaa seksiä ja läheisyyttä kuin suhteessa pihtarin kanssa. Oman kokemuksen mukaan parempi sinkkuna kuin huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut sinkkuna tuhat kertaa parempaa seksiä ja läheisyyttä kuin suhteessa pihtarin kanssa. Oman kokemuksen mukaan parempi sinkkuna kuin huonossa suhteessa.
No minä en ole saanut sinkkuna kertaakaan seksiä, vaikka oon yrittänyt. Kukin siis tyylillään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen odottanut nyt kolmetoista vuotta, seksiä on ehkä kerran - kaksi vuodessa. Joko saa lähteä?
Saa jo lähteä.
Ihmisillä voi olla monenlaisia sairauksia, ettei normaali sukupuolielämä onnistu. Synnytyksen jälkeen menee helposti vuosikin ennenkuin halut palaavat naisella. Elämään kuuluu myös haluttomat kaudet. Joku vuoden parin kolmen aikakausi ilman seksiä on tosi lyhyt aika 40-60 vuoden liitossa.
Esim vulvodynian hoidossa voi tulla ihan yhdyntäkielto 6-9 kk:si.
Ja miehelle voi tulle erektio-ongelmaa, vaikkapa sairauden tai stressin takia.
Ennenkuin joku näsäviisas ehtii sanoa, että seksi on muutakin kuin yhdyntää, niin on toki, mutta kaikki eivät saa fyysistä nautintoa muusta kuin yhdynnästä.
Itse olen sen verran periaatteen nainen, että pysyisin miehen rinnalla uskollisena vaikka hänelle tulisi ongelmia erektion kanssa ja vaikka se on ainoa tyydytysmuoto mistä minä nauttisin. Joutuisin elämään siis ilman seksiä jos mies ei saisi erektiota. Silti kunnittoittaisin vihkivalaa yli kaiken enkä jättäisi miestä. Tätä odotan myös mieheltä. Nämä asiat pitää miettiä ENNEN liiton solmimista. Jos ei kykene pitämään vihkivalaa, kannattaako mennä naimisiin ollenkaan?
Joku puolen vuoden seksittömyys nyt on yhtä tyhjän kanssa :D Johan sitä joutuu sinkkuna olemaan ilman seksiä pitkiäkin aikoja.
Nyt tieten joku syyttää vähähaluiseksi. Voin paljastaa, että halun yhdyntää 1-2 krt PÄIVÄSSÄ. Mutta minulla on itsekuria.