Millainen ihminen jää ilman kumppania eikä saa koskaan seksiä?
Kommentit (128)
Voisi ajatella, että esim. kuurosokeilla, pyörätuolia käyttävillä miehillä ja naisilla on melko heikot mahdollisuudet saada seksiä tai löytää kumppania. Sama koskee tietysti neliraajahalvaantuneitakin. Tällaiset ihmiset eivät yleisten oletusten mukaan ole kiinnostavia eikä heidän oleteta olevan kiinnostuneita seksistä, vaikka tietysti jokainen on siitä kiinnostunut, ellei satu olemaan aseksuaali. Heillä voi olla, ja usein onkin, ystäviä vastakkaisen sukupuolen piirissä, mutta usein asiat saattavat olla sillä tavalla, että "sä olet ihan kiva kaveri mutta - -".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä, tavallinen perusnätti 33-vuotias nainen.
On vähän eri asia jättäytyä seksielämän ulkopuolelle kuin jäädä ilman seksiä. Varmasti sinullekin olisi tarjolla vaikka kuinka monta miestä seksikumppaniksi, jos tosiaankin olet tavallinen ja perusnätti.
En ole jättäytynyt, vaan jäänyt. Olen vasten tahtoani ikisinkku, ei ole seuraa löytynyt.
Ja kyllä, nättikin nainen voi jäädä yksin. Tietenkin. Mutta ymmärryksen sijaan syytetään aina valehtelijaksi, ikisinkkumiehet etunenässä.
"Eikä saa koskaan seksiä" lukee otsikossa. Jos sinä väität, että tavallinen, perusnätti nainen jää ilman seksiä, niin kyllä minä väitän sinua valehtelijaksi.
No minä olen jäänyt. Jos et usko, en voi mitään. Mutta tähän ikään mennessä en ole saanut yhtään ehdotusta sekä omat yritykseni viritellä jotain romanttista miespuolisen henkilön kanssa on torjuttu.
Lisätään vielä että varmasti lähes jokainen nätti nainen sitä seksiä saa. Mutta hämmentää, ettei uskota että edes yksi kiva nainen voisi jäädä ilman moisia mahdollisuuksia. Ja kuitenkin tässä minä olen, se nainen, jonka elämä nyt on toistaiseksi vain mennyt näin.
Liittyisikö asiaan myös mahdollisesti se, että et ole usein tilanteissa jossa näitä lähestymisiä voisi suomalaisittain harrastaa?
Voinee helpommin jäädä lähestymisyritykset vähin jos odottaa että niitä tapahtuisi töissä, harrastuksissa ja kaupassa. Varsinkin jos työt/harrastukset ovat painottuneita omaan sukupuoleen.
Itse olen mies ja olen päätellyt omaan välinputoamisen johtuvan juurikin tästä. Ainoa paikka missä tapaan naisia on työ ja siellä naiset on asiakkaita ja useimmiten humalassa, joten ei tule hirveästi lähestyttyä.
Ehdotuksia on muutamia tullut, mutta en ole tarttunut tarjoukseen. Ehkä olisi pitänyt.
M27
No, on tässä miettimisen aihetta. Että missä olisi se "target rich environment" :). Varmasti olen näiden vuosien aikana ollut myös ihan väärissä paikoissa, ja usein myös yksin kotona (vaikka sieltäkin jotkut tullaan hakemaan - kaveri alkoi seurustella huoltomiehen kanssa :D!!).
Mutta on myös ollut aikoja jolloin olen ollut aktiivinen - kokeilin Tinderiäkin laihoin tuloksin. Töissä on 50/50 miehiä ja naisia. Baareissa käyn aika harvoin, mutta silloin kun käyn, eipä ole miehet jututtaneet. Asun ulkomailla, mutta ei se seurustelukulttuuri paljoa Suomesta eroa. Paitsi ehkä vähän enemmän perinteiset roolit - ehkä siksi miehet ovat treffikutsuistani kieltäytyneet, kun kysyvä nainen on edelleen vähän outo.
Yritän pitää lippua korkealla ja edelleen juttelen jokaikisen tielle osuvalle miehelle, koska eihän sitä ikinä tiedä.
Kummallista kyllä. Voisi kuvitella että ulkomailla, oli se mikä tahansa, miehet tekevät enemmän lähestymisyrityksiä kun ujot suomalaiset jotka uskoltavat lähinnä kännissä. Varsinkin jos sukupuoliroolit ovat perinteisemmät.
Voisiko olla mahdollista että lähetät tietämättäsi "ei kiinnosta" -signaaleja miehille? Eli miehet tulkitsevat elekielesi jotenkin väärin ja olettavat että et ole kiinnostunut ja päättävät olla lähestymättä?
M27
No joo, aika jäyhä tämä uuden maani kulttuuri on. Pimeät illat, masentuneet ihmiset, musta huumori, ja paljon viinaa :). Tavallaan miehet ovat ehkä vähän rohkeampia, mutta eivät vain ole kohdistaneet näitä iskuyrityksiään minuun.
Ja tuota signaalijuttua olen miettinyt. Näistähän puhutaan muutenkin paljon - toiset sanoo että pitää olla haku päällä, toiset että epätoivon haistaa kyllä. Tai että pitää olla itsevarma, tai ettei saa luulla itsestään liikoja. Kuitenkin jatkuvasti kaikenlaiset ihmiset löytävät parin - joku rakastuu vaikka olet epävarma, epätoivoinen, epävakaa... Ja sen jonkun rakkaus parantaa monta haavaa. Ei tarvinnutkaan olla täydellinen. Väkisinkin miettii mitä vikaa mussa on, kun ei kertaakaan elämässä saa sitä kokea.
Tällä uudessa maassani pettäminen on tosi yleistä ja tätä olen miettinyt - taidan pelätä sitä, että jos tapaisin jonkun joka tykkäisi minusta, ja heittäytyisin siihen täysillä, ja sitten hän pettäisi mua... Se on ehkä se suurin lukko miesten suhteen. Mutta hassulta tuntuisi että humalainen mies keskiyöllä baarissa katsoisi minua, aistisi tämän, ja iskisi sen takia kaveriani minun sijaani :).
Mutta hyvää ajattelemisen aihetta joka tapauksessa. Ehkä vaan pitäisi olla vieläkin rohkeampi - huomenna meen taas kaverin kanssa ulos.
Kyllähän sen varautuneisuuden miehiä kohtaan voi aistia, helpomminkin kun epätoivoisuuden miehen löytämiseen. Varautuneisuus kuitenkin on varmaan kohtuullisen luonnollinen reaktio uusia ihmisiä tavatessa, et varmasti ole ainoa nainen joka on varautunut kiinnostuneita/kiinnostavia miehiä kohtaan.
Voithan yrittää peittää varautuneisuutesi miehiä kohtana jollakin tavalla, esimerkiksi aurinkoisella hymyllä, rempseällä asenteella ja mukavuudella. Näistä miehet tykkää, tai minä ainakin. Varautunut on kuitenkin hyvä olla, mutta sitä ei ehkä kannata näyttää.
Tänään illalla kun lähdet rientoihin niin mieti samalla millaisia signaaleja lähetät miehille, jos kaverisi on sellainen jonka kanssa voit näistä asioista keskustella pyydä häntä kanssa pitämään olemusta ja toimintaasi silmällä illan aikana. Huomenna sitten kysele että huomasiko mitään mistä voisi antaa rakentavaa palautetta.
Jos asuttaisiin samassa kaupungissa niin veisin sut treffeille, vaikutat hyvinkin fiksulta näiden muutaman viestin perusteella.
M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, josta kukaan ei voi kiinnostua.
Millainen tällainen ihminen voi olla?
Suomalainen tavismies.
Väärin. Suurin osa tavismiehistä pariutuu, ne sinkuiksi jäävät ovat aina marginaalinen outolintujoukko eli eivät taviksia.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen, ujo, epävarma, estynyt, erakko, mielenterveysongelmainen, uskovainen...
Mun kaveri on noita kaikkia. Ei taida juuri mahdollisuuksia olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä, tavallinen perusnätti 33-vuotias nainen.
On vähän eri asia jättäytyä seksielämän ulkopuolelle kuin jäädä ilman seksiä. Varmasti sinullekin olisi tarjolla vaikka kuinka monta miestä seksikumppaniksi, jos tosiaankin olet tavallinen ja perusnätti.
En ole jättäytynyt, vaan jäänyt. Olen vasten tahtoani ikisinkku, ei ole seuraa löytynyt.
Ja kyllä, nättikin nainen voi jäädä yksin. Tietenkin. Mutta ymmärryksen sijaan syytetään aina valehtelijaksi, ikisinkkumiehet etunenässä.
"Eikä saa koskaan seksiä" lukee otsikossa. Jos sinä väität, että tavallinen, perusnätti nainen jää ilman seksiä, niin kyllä minä väitän sinua valehtelijaksi.
No minä olen jäänyt. Jos et usko, en voi mitään. Mutta tähän ikään mennessä en ole saanut yhtään ehdotusta sekä omat yritykseni viritellä jotain romanttista miespuolisen henkilön kanssa on torjuttu.
Lisätään vielä että varmasti lähes jokainen nätti nainen sitä seksiä saa. Mutta hämmentää, ettei uskota että edes yksi kiva nainen voisi jäädä ilman moisia mahdollisuuksia. Ja kuitenkin tässä minä olen, se nainen, jonka elämä nyt on toistaiseksi vain mennyt näin.
Liittyisikö asiaan myös mahdollisesti se, että et ole usein tilanteissa jossa näitä lähestymisiä voisi suomalaisittain harrastaa?
Voinee helpommin jäädä lähestymisyritykset vähin jos odottaa että niitä tapahtuisi töissä, harrastuksissa ja kaupassa. Varsinkin jos työt/harrastukset ovat painottuneita omaan sukupuoleen.
Itse olen mies ja olen päätellyt omaan välinputoamisen johtuvan juurikin tästä. Ainoa paikka missä tapaan naisia on työ ja siellä naiset on asiakkaita ja useimmiten humalassa, joten ei tule hirveästi lähestyttyä.
Ehdotuksia on muutamia tullut, mutta en ole tarttunut tarjoukseen. Ehkä olisi pitänyt.
M27
No, on tässä miettimisen aihetta. Että missä olisi se "target rich environment" :). Varmasti olen näiden vuosien aikana ollut myös ihan väärissä paikoissa, ja usein myös yksin kotona (vaikka sieltäkin jotkut tullaan hakemaan - kaveri alkoi seurustella huoltomiehen kanssa :D!!).
Mutta on myös ollut aikoja jolloin olen ollut aktiivinen - kokeilin Tinderiäkin laihoin tuloksin. Töissä on 50/50 miehiä ja naisia. Baareissa käyn aika harvoin, mutta silloin kun käyn, eipä ole miehet jututtaneet. Asun ulkomailla, mutta ei se seurustelukulttuuri paljoa Suomesta eroa. Paitsi ehkä vähän enemmän perinteiset roolit - ehkä siksi miehet ovat treffikutsuistani kieltäytyneet, kun kysyvä nainen on edelleen vähän outo.
Yritän pitää lippua korkealla ja edelleen juttelen jokaikisen tielle osuvalle miehelle, koska eihän sitä ikinä tiedä.
Kummallista kyllä. Voisi kuvitella että ulkomailla, oli se mikä tahansa, miehet tekevät enemmän lähestymisyrityksiä kun ujot suomalaiset jotka uskoltavat lähinnä kännissä. Varsinkin jos sukupuoliroolit ovat perinteisemmät.
Voisiko olla mahdollista että lähetät tietämättäsi "ei kiinnosta" -signaaleja miehille? Eli miehet tulkitsevat elekielesi jotenkin väärin ja olettavat että et ole kiinnostunut ja päättävät olla lähestymättä?
M27
No joo, aika jäyhä tämä uuden maani kulttuuri on. Pimeät illat, masentuneet ihmiset, musta huumori, ja paljon viinaa :). Tavallaan miehet ovat ehkä vähän rohkeampia, mutta eivät vain ole kohdistaneet näitä iskuyrityksiään minuun.
Ja tuota signaalijuttua olen miettinyt. Näistähän puhutaan muutenkin paljon - toiset sanoo että pitää olla haku päällä, toiset että epätoivon haistaa kyllä. Tai että pitää olla itsevarma, tai ettei saa luulla itsestään liikoja. Kuitenkin jatkuvasti kaikenlaiset ihmiset löytävät parin - joku rakastuu vaikka olet epävarma, epätoivoinen, epävakaa... Ja sen jonkun rakkaus parantaa monta haavaa. Ei tarvinnutkaan olla täydellinen. Väkisinkin miettii mitä vikaa mussa on, kun ei kertaakaan elämässä saa sitä kokea.
Tällä uudessa maassani pettäminen on tosi yleistä ja tätä olen miettinyt - taidan pelätä sitä, että jos tapaisin jonkun joka tykkäisi minusta, ja heittäytyisin siihen täysillä, ja sitten hän pettäisi mua... Se on ehkä se suurin lukko miesten suhteen. Mutta hassulta tuntuisi että humalainen mies keskiyöllä baarissa katsoisi minua, aistisi tämän, ja iskisi sen takia kaveriani minun sijaani :).
Mutta hyvää ajattelemisen aihetta joka tapauksessa. Ehkä vaan pitäisi olla vieläkin rohkeampi - huomenna meen taas kaverin kanssa ulos.
Jos asuttaisiin samassa kaupungissa niin veisin sut treffeille, vaikutat hyvinkin fiksulta näiden muutaman viestin perusteella.
M27
Kiitos, piristit yksinäistä joskin aurinkoista lauantaiaamua :). Harmi etten käy Suomessa kuin joskus ja jouluna, fiksulta kuulostat sinäkin. Mutta pysytään positiivisina, ehkä se onni vielä kääntyy.
Minä. Luulen että se on koska olen transsukupuolinen. Prosessista jo vuosia aikaa eikä näy päältä päin. Monesti kaikki menee OK siihen asti kunnes kerron taustastani. Ehkä transsukupuolisuuteen liittyy paljon kuulopuheita ja asioista ei olla tietoisia, joten ihmiset haluavat siinä vaiheessa perääntyä. Ymmärrän sen kyllä siinä määrin, kun asiaa ei mediassakaan kamalasti käsitellä. Ehkä vielä joskus kohdalle osuu joku oikeanlainen tyyppi jota tämä ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes säälistä?
Minusta säälittävämipiä on ne jotka ottaa jonkun kun ei parempaa saa. Jos et saa haluamaasi miestä/naista niin älä ota ketään.
Se että ottaa vaikka jonkun miehen joka ei ulkoisesti kiihota niin eihän siinä ole mitään järkeä. Mielummin on yksin kuin ottaa vain ihan hyvän miehen.
Pitää olla myös rohkeutta erota kun se toinen ei enää ole sellainen kuin mistä sinä tykkäät.
Tämä on se suurin syy miksi miksi miehistä se isompi osa jää ilman naista. Suomalaisista miehistä naiset kun pitävät aika pientä osaa ulkoisesti kiihottavina
Vierailija kirjoitti:
Viimeeksi tänään kun tuli juteltua ihmisen kanssa, jolla ei ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja, tuli mieleen, että sellainen ihminen jää varmaan helposti ilman parisuhdetta ja seksiä. Siis jos ei tyyliin osaa edes normaalia keskustelua käydä toisen kanssa, on pariutuminen varmasti käytännössä mahdotonta. Tänään tapaamani ihminen ei osannut puhua kuin omista kiinnostuksenkohteistaan, jotka olivat tyyliä kaukosäätimet, eli ei varmaan kovin helpolla löydy samoista asioista kiinnostunuttakaan. Ei myöskään ymmärtänyt yhtään vihjailua siitä, että keskustelun voisi lopettaa, eikä häntä haitannut ollenkaan vaikka muut eivät osallistuneet keskusteluun, nyökkäilivät vaan.
Kyllä tällainen mies tai nainen seuraa löytää mikäli olisi hyvännäköinen
Minä. En hakeudu tilanteisiin, joissa voisi tavata mahdollisia kumppaniehdokkaisiin.
Kaljuuntuva mies. Tiedän muutaman miehen jolla tämä näkyy ongelmana naisten kanssa
Yksinäinen joka ei käy missään. Paitsi kaupassa yms. paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuntuva mies. Tiedän muutaman miehen jolla tämä näkyy ongelmana naisten kanssa
Oho. Eihän kaljuuntumisessa ole mitään vikaa.
Mä oon jäänyt yksi. Olen siis 24-vuotias nainen. Moni ihmettelee tätä ja rehellisesti uskon että osa luulee että valehtelen. Luulen että huono-itsetunto vaikuttaa kovasti tähän, aina on kehuttu muttakun se on siellä korvien välissä se ongelma. Voi kumpa joku pystyisi analysoimaan tarkasti missä vika :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäähän se aika vastenmieliseltä. Voin siis aika hyvin kuvitella että tuskin naiset sitä viehättävänä piirteenä pitävät, päinvastoin. Johan ne mun tuntemat miehetkin tämän osoittavat
Mies jonka ulkonäkö ei viehätä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäähän se aika vastenmieliseltä. Voin siis aika hyvin kuvitella että tuskin naiset sitä viehättävänä piirteenä pitävät, päinvastoin. Johan ne mun tuntemat miehetkin tämän osoittavat
JOKAINEN tuntemani kalju mies on parisuhteessa.
Minusta tässä ihan käypä syy.
Jos elämänpiiri täynnä omaa sukupuoltaolevia niin ei välttämättä tule tilaisuuksia.
Ja sehän on teoriassa totta, että nainen saa seksiä. Kuitenjaan kukaan normaalilla itsesuojeluvaistolla varustettu nainen ei mene tuntemattomille ehdottelemaan.
Moni voi olla ujokin.
Kyllä se vain on mahdollista sekä miehille, että naisille, että jäävät yksin vaikka vikaa ei heissä olekkaan.