Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheessä paskatautia ja nuorin lapsi silti hoidossa. Haistakaa vanhemmat v...u.

Vierailija
12.05.2017 |

Se Nico-Petteri piti tuoda hoitoon viikolla vaikka isot sisarukset paskataudissa kotona. Vaikka sanoin että nyt kannattaisi miettiä toisen ja kolmannenkin kerran.
Tiedättekö mitä? Mulla 4kk suunniteltu kaupunkiloma tälle viikonlopulle ja täällä istun hotellin veasassa vesiripulilla. Lapset harmissaan kun suunnitelmat uusiks ja äiti ei pääse juttuihin mukaan. En ees syömään saatana.

Ja voitte olla aivan varmoja etten tästä lähtien ilmoittele teille meidän perheen taudeista, on tauti saatana vaikka hiv.
Kiitos ja minkä taakseen jättää sen edestään löytää.
T. Pph

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä miten paskataudilta vältytään?? Opettele alkeelliset hygieniasäännöt. Paskatauti EI OLE virustauti, se ei leviä ellet itse paskaisilla käsilläsi siirrä paskatautibakteereja elimistöösi.

Paskataudin torjuminen: pese kädet kahteen kertaan saippualla, myös kynnenaluset kynsiharjalla. Tämä on tehtävä aina ennen ruoanlaittoa, syömistä tai elintarvikkeisiin koskemista.

Lisään vielä, etten ikipäivänä veisi lapsiani noin paskaiselle pph:lle.😣 Tuo kun paskaisilla käsillään laittaisi ruokaa lapsilleni ja syöttäisi paskabakteerinsa heille...yäk yäk yäk!

Noro- ja adenovirukset aiheuttavat kyllä mahatautia.

Vierailija
22/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko teillä muut lapset ei mene kouluun jos jollakulla on mahatautia? Entä jäävätkö molemmat vanhemmat silloin pois töistäkin? Ette käy ruokakaupassa, apteekissa ym??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä miten paskataudilta vältytään?? Opettele alkeelliset hygieniasäännöt. Paskatauti EI OLE virustauti, se ei leviä ellet itse paskaisilla käsilläsi siirrä paskatautibakteereja elimistöösi.

Paskataudin torjuminen: pese kädet kahteen kertaan saippualla, myös kynnenaluset kynsiharjalla. Tämä on tehtävä aina ennen ruoanlaittoa, syömistä tai elintarvikkeisiin koskemista.

Sinä et ole tainnut hoitaa yhtäkään lasta?

Tiedoksi, että paskatauti kyllä leviää esim. sillä että lapsi yskii naamallesi, tai kuolaa oman kätensä, koskaa vaikka ovenkahvaan johon itse kosket seuraavaksi, tai vaikka niin, että lapsi selittää jotakin innoissaan lähelläsi sylki roiskuen. Pienempien kohdalla on myös mahdollista, että lapsi sylissäsi ollessaan tunkee kuolaisen sormen suuhusi yllättäen. Paskataudin saamattomuus lasten kanssa työskennellessä ei todellakaan ole käsihygieniasta kiinni ja esim. norovirus tarttuu äärettömän herkästi.

Tiedän tuon vaikken ole ikinä hoitanut lapsia. Silti hyvä käsihygieniä tärkeä yleisesti sairauksien varalta.

Vierailija
24/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Nico-Petteri piti tuoda hoitoon viikolla vaikka isot sisarukset paskataudissa kotona. Vaikka sanoin että nyt kannattaisi miettiä toisen ja kolmannenkin kerran.

Tiedättekö mitä? Mulla 4kk suunniteltu kaupunkiloma tälle viikonlopulle ja täällä istun hotellin veasassa vesiripulilla. Lapset harmissaan kun suunnitelmat uusiks ja äiti ei pääse juttuihin mukaan. En ees syömään saatana.

Ja voitte olla aivan varmoja etten tästä lähtien ilmoittele teille meidän perheen taudeista, on tauti saatana vaikka hiv.

Kiitos ja minkä taakseen jättää sen edestään löytää.

T. Pph

Muutin yläpeukunbalapeukuksi, kun ei pph:n pitäisi muiden lasten perheille ainakaan kostaa, josko kannattaisi kostaa ollenkaan.

Vierailija
25/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pieni lapsi on kätevä, kun ei osaa puhua. Voi vaan sanoa, että räkäinen on ja yskii kovasti, mutta ei ole kuumetta ja sitten kun lapsen istuttaa päiväkodissa potalle, niin valuu pottaan suppovelliä. No se vuoden ikäinen varmaan vain kertoi aamulla että hällä särkee päätä. Eikäkun?

T: Lastenhoitaja.

Vierailija
26/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole tainnut hoitaa yhtäkään lasta?

Tiedoksi, että paskatauti kyllä leviää esim. sillä että lapsi yskii naamallesi, tai kuolaa oman kätensä, koskaa vaikka ovenkahvaan johon itse kosket seuraavaksi, tai vaikka niin, että lapsi selittää jotakin innoissaan lähelläsi sylki roiskuen. Pienempien kohdalla on myös mahdollista, että lapsi sylissäsi ollessaan tunkee kuolaisen sormen suuhusi yllättäen. Paskataudin saamattomuus lasten kanssa työskennellessä ei todellakaan ole käsihygieniasta kiinni ja esim. norovirus tarttuu äärettömän herkästi.

Tiedän tuon vaikken ole ikinä hoitanut lapsia. Silti hyvä käsihygieniä tärkeä yleisesti sairauksien varalta.

Aha, nytkö muutit että yleisesti, kun juuri äsken kerroit meille, miten paskataudin leviäminen johtuu VAIN huonosta käsihygieniasta :D

Vierailija
27/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin menen töihin vaikka lapsilla olisi mahatautia. Jos joku perheestä sairastaa, ei koko muu perhe voi eristäytyä, ei mitään järkeä.

Sh

Jos se vanhempi lapsi on alle kouluikäinen, niin miksi veisit nuorempaakaan hoitoon, kun olet kuitenkin sitä vanhempaa itse hoitamassa kotona?

Koska haluan hoitaa sairasta lastani. Käyttää tarv. lääkärissä ym, ei sinne ole kiva ottaa jonottamaan 2-vuotiasta. Tuo on vain asiasta tietämättömien hätävarjelun liioittelua. Itse aikanaan olin infektio-osastolla töissä, missä päivittäin vatsataudissa olevia hoidin. Elin silti ihan normaalia elämää.

Sh

Vierailija
28/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että tauti tarttui, mutta ei muu perhe voi eristäytyä ulkomaailmasta viikoksi tai pariksi kun jollain perheenjäsenellä on "paskatauti".

Vierailija
29/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin menen töihin vaikka lapsilla olisi mahatautia. Jos joku perheestä sairastaa, ei koko muu perhe voi eristäytyä, ei mitään järkeä.

Sh

Jos se vanhempi lapsi on alle kouluikäinen, niin miksi veisit nuorempaakaan hoitoon, kun olet kuitenkin sitä vanhempaa itse hoitamassa kotona?

Mitä alle kouluikäisyys tähän liittyy???😂

Vierailija
30/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helpommin jäätte kotiin, sen parempi. Ette tuu sinne työpaikalle levittää sitä lastenne paskatautia. Itse lapsettomana olen huomannut että terveenä pysyminen ei ole muutoin vaikeaa, ainoat taudit tulee työpaikalta näiden monilapsiperheiden vanhemmilta. Aina kammotaan jotain julkisten vessojen kahvoja ja muita, mutta omat tautini ainakin aina jäljittyy töihin ja äidin sinne mukanaan tuomaan tautiin.

Muuten hyvällä perushygienialla pärjää pitkälle!

Vierailija
31/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko teillä muut lapset ei mene kouluun jos jollakulla on mahatautia? Entä jäävätkö molemmat vanhemmat silloin pois töistäkin? Ette käy ruokakaupassa, apteekissa ym??

Mitä vanhempi lapsi, sitä parempi hygienia. Päiväkodissa etenkin pienet ovat erinomaisen taitavia tuossa tautien levittämisessä, tietämättään ja tahattomasti tietenkin. Siksi on vaikea ymmärtää, että heitä tuodaan hoitoon kun perheessä jyllää tauti. Kai sitä isompien hygieniaan on jo enemmän luottoa..?

Vierailija
32/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys.

Tuskinpa tautia kantavan lapsen tuonti päiväkotiin haittaa vain työntekijöitä vaan myös muita lapsia ja heidän perheitään.

Vierailija
33/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että noroon ei tehoa käsidesit vaan hyvä saippuapesu lämpimällä vedellä + huolellinen kuivaus.

Sh

Vierailija
34/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei136 oo ihan noin yksinkertaista. Jos meillä 16, 14, ja 11 vuotiaat on vatsataudissa niin pakko se 5-vuotias on viedä hoitoon, kun en voi töistä olla poiskaan. Jos taas 9-vuotias on niin silloin ei mene 5-vuotiaskaan hoitoon.

Vierailija
35/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata alkaa lastenhoitajaksi jos ei hyväksy sitä että aina silloin tällöin saa jonkin taudin.

Vierailija
36/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että noroon ei tehoa käsidesit vaan hyvä saippuapesu lämpimällä vedellä + huolellinen kuivaus.

Sh

Voi kiitos tästä tiedosta. Muistappa ohjeistaa sinne päiväkotiinkin kun viet sinne lapsesi, kun hoidat toista norovirusta sairastavaa kotona.

Olis hyvä jos voisi päiväkodin seinälle lappuun kirjoittaa aina, että minkä perheen parista se vatsatauti päiväkotiin on saapunut, josko alkaisi vähän enemmän mietityttämään tuollaiset huvikseen toisten riskeeraamiset, kun tulisi sosiaalinen paine kuvioihin mukaan: Ei varmasti muiden lasten vanhemmatkaan halua huvikseen olla töistä pois vain siksi, että sinä et pärjää omien lastesi kanssa kotona.

Vierailija
37/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama pätee harrastuksiinkin: esimerkiksi yksi muskarilainen kerran kertoi että hänellä on salaisuus, oli oksentanut koko edellisen yön. Vanhemmat siis sanoneet lapselle että ei saa kertoa olleensa kipeenä. Kiva siinä sitten kun ryhmässä 8 muutakin lasta, samaa luokkaa käyttävät tuon yrjöilijän jälkeen monta muutakin ryhmää... Opetustilan yhteydessä oli vain yksi vessa jota käyttivät siis kaikki, niin opettaja, oppilaat kuin joskus niiden sisarukset tai vanhemmat. Ja samassa tilassa pidettiin vieläpä vauvamuskareita! Kuka haluaa tartuttaa pienelle vauvalle noron?

Ja kun oma opettaja sairastuu, niin usein joudutaan käyttämään sijaista joka voi olla hyvinkin pihalla sisällöistä eikä tunne ryhmää yksiöineen, opetuksen laatu siis kärsii. Tai sitten tunnit joudutaan perumaan mistä tulee myös rutinaa linjoja pitkin.

En enää pidä muskareita. Olin muuten jatkuvasti kipeänä työskennellessäni lasten kanssa vaikka pesinkin itse käsiäni joka välissä. Siltikään ei pysty sairastumista ehkäisemään, monesti lapsi saattaa vaikkapa aivastaa suoraan naamalle ja monet oppilaat tulivat mielellään syliin jne. Tykkäsin kyllä todella paljon työstäni mutta en jaksa olla koko ajan sairas.

Vierailija
38/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys.

Tuskinpa tautia kantavan lapsen tuonti päiväkotiin haittaa vain työntekijöitä vaan myös muita lapsia ja heidän perheitään.

Näin juuri. Se vaikuttaa niin moneen muuhunkin lapseen ja perheeseen sen lisäksi että itse lasta hoitavaan työntekijään. Mahatauti varsinkin voi olla kohtalokas perussairaalle lapselle (esim. diabetestä sairastava), joita päivähoitoryhmissä on useinkin muiden vanhempien tietämättä (useimmat perussairaudet eivät näy ulospäin), joten käsittämättömän lyhytnäköistä ja itsekeskeistä lisätä omalla toiminnallaan muiden sairastuvuusriskiä noin muutenkin mutta varsinkin perussairaiden lasten kohdalla.

Vierailija
39/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei136 oo ihan noin yksinkertaista. Jos meillä 16, 14, ja 11 vuotiaat on vatsataudissa niin pakko se 5-vuotias on viedä hoitoon, kun en voi töistä olla poiskaan. Jos taas 9-vuotias on niin silloin ei mene 5-vuotiaskaan hoitoon.

No miksi ne muut vanhemmat sitten voivat olla pois töistä hoitamassa sairastuneita lapsiaan? Pakottavasta syystä saa palkatonta vapaata. Jos syy on se, että kotona on paskavirus joka leviää yskäisystä, niin se on pakottava syy ja on oikeus jäädä kotiin. Luultavasti myös työkaverit toivovat tätä.

Vierailija
40/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jotenkin tuo kielenkäyttö ("paskatauti" ja vitun haistattelu) antaa kuvan vähän sivistymättömästä ihmisestä.

Älä nyt viitsi yrittää leikkiä jotain täydellistä siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän