Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö muka väärin? Tänää bmw kuski meinasi ajaa päälleni niin pysähdyin keskelle suojatietä niin, että tämä löi jarrut pohjaan potkaisin autoa niin kovaa kuin jalasta lähti

Vierailija
12.05.2017 |

Eli juttu meni niin, että olin ylittämässä tietä.
Näin ensin, että vasemmalta tuli auto melko kovaa ja jäin odottamaan, että hän menee ja aion sen jälkeen siirtyä keskiväliin odottamaan oikealta tulevia.

Tässä ensin odotellessa tätä vasemmalta tulija näin, kuin oikealta tuleva bmw jäi hidastelemaan ja katsomaan, että tulenko tien yli.
En tosiaankaan tiedä miksi, koska sillä aikaa, kun odotin tätä vasemmalta tulevaa niin tämä bmw olisi voinut hyvin mennä.

No pian, kun jatkoi matkaa niin pääsin suojatien keskitasanteelle ja tämä bmw hidasteli vieläkin siinä eli oli ajannut pidemmän matkaa hiljaa. No lähdin sitten ylittämään tietä ja niinpä tämä bmw kuski alkaa kaasutella todella kovaa ja lähti ajamaa kovaa kohti minua, kun ylitin suojatietä.

No minä pysähdyin ihan tahallan kesken kaiken ja tämä kuski lyö jarrut pohjaan ja saa viime hetkellä pysäytettyä.

Minä näytin tälle nyrkkyiä potkaisen autoa edestä kaksi kertaa niin kovaa, kuin jalasta lähti. Toisella kerralla vielä lamppuun.

Ihan uusi ja hieno auto.

No tämä kuski tulee ulos autosta ja minä jatkan matkaa tien yli reagoimatta häneen mitenkään, vaikka meinaa lähteä perään ja jatkan pyörätieltä polulle jossa ei autolla voi ajaa.
Samalla tämän kuskin jatkettava matkaa sillä takana olijat alkoivat tööttäillä.

Eli ei saanut minusta mitään selville muuta, kuin että olen mies.

Minusta ihan oikein, että tuollaiset kusipäät saavat jtn käytöksestään.

Autolla jolla minua uhkailtiin oli edestä päin aika ikävän näköisessä kunnossa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bmw-kuskilla on todennäköisesti tallentava kojelauta kamera autossaan. Asia on helppo tutkia ja selvittää jälkikäteen. Kaasuttelua tuskin lasketaan liikenteen vaarantamiseksi, jos auto on pysähtyneenä ja paikoillaan?

Jos bemarikuski tuli kovaa kohti ja laittoi jarrut päälle, niin tuo kuulostaa vaaran aiheuttamiselta. Tuskin bemariin tuli vaurioita, joten vaginteko ei ehkä ole kovin suuri.

Vierailija
42/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jalankulkijalle on niin saatanan vaikeaa ylittää se suojatie? Ei sinne tarvi jäädä mihinkään odottelemaan. Varsinkaan ei tarvitse vinkkailla autoille muka merkiksi että aja vaan. Mulle on käynyt monesti niinkin, että olen PYSÄHTYNYT SUOJATIEN ETEEN ja idiootti vinkkailee kadun reunalta ajamaan eteenpäin. Mikä vittu teitä vaivaa? Autoissa on jarrut. Auton on annettava tilaa henkilölle, joka aikoo astua suojatielle. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Ap kuulostaa tyypilliseltä suojatieidiootilta ja jumalauta jos olisi mun autoa potkinut niin kalliiksi olisi tullut.

Tosin tämä taisi tapahtua vain ap:n päiväunissa. Ap:tä vituttaa kun ei ole rahaa edes halvimpaan bemariin ;).

Jalankulkijan on pakko olla varovainen, koska kuskeja on monenlaisia. Itse odotan, että auto ihan selvästi hiljentää, jotta tiedän, että ylittäminen on turvallista. Nimittäin usein toisella kaistalla menee myös autoja ja minun pitää jäädä siihen toisen kaistan päälle tarkistamaan, että toinenkin auto varmasti hidastaa. Siten jos tulkitsin ensimmäisen auton hidastamisen väärin, niin tämä saattaa ajaa päälleni. Eihän tällainen asia liikennettä sujuvoita, mutta henkeni on tärkeämpi kuin liikenteen sujuvuus. 

Tiedän kyllä mainitsemasi jalankulkijaryhmän, mutta autoilijoissa on niitä, jotka eivät anna tilaa ja sitten niitä, jotka antavat tilaa myös pyöräilijöille, vaikka pyöräilijä olisi tilanteessa väistämisvelvollinen. Tämä asettaa pyöräilijän aika ikävään tilanteeseen etenkin jos ylitettäviä kaistoja on kaksi tai useampia. Autot kun eivät ole väistämisvelvollisia, niin jos yksi auto antaa tilaa, niin ei voi olettaa kaikkien muidenkin antavan. Siksi pitää joko näyttää autolle, että mene vain tai hypätä pois pyörän selästä ja taluttaa yli, jolloin autoilijoiden pitää väistää.

Koko ongelmahan johtuu siitä, että autoilijat eivät läheskään aina anna tilaa jalankulkijoille ja autoilijat antavat usein tilaa pyöräilijöille. Jos autoilijat hidastaisivat aina ja päästäisivät jalankulkijan ensin, niin jalankulkijat alkaisivat luottamaan tuohon ja menemään hieman rohkeammin. He myös tiedostaisivat paremmin, että se on autoilija, jonka kuuluu tilanteessa väistää, jolloin heille ei tulisi yhtä helposti sellaista tunnetta, että ovat liikenteen tukkona kulkiessaan suojatiellä. Tällaista tunnetta ei tietenkään pitäisi tulla, kun noidattaa liikennesääntöjä. Samoin autoilijat voisivat töötätä eteen ajaville pyöräilijöille, jotta he oppivat, että heidän kuuluu väistää noissa tilanteissa. 

pyöräilijät eivät ainakaan pk seudulla noudata lakia vaan ajavat tielle ja kokevat että autoilla on aina heitä kohden väistämisvelvollisuus. Kyllä voisin laillisesti yli ajaa, mutta en halua pilata elämääni sillä että "oppiihan sitten". Töötännyt olen miljoonaan kertaan ja keskisormi heiluu kun olen mulkku silloin. On myös huudeltu. Ja pyöräilijät eivät monesti edes vilkaise tielle ajaessaan sen yli.

Et voi ajaa yli laillisesti. Toisen liikennerikkomus ei oikeuta sinua ajamaan päälle. Jos pystyt väistämään, mutta et väistä, niin syyllistyt törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen.

Mielestäni laki tulisi muuttaa siten, että myös pyöräilijää pitäisi väistää suojatiellä. Tämä olisi kaikista selkeintä, eikä pyöräilijöiden tarvisi alkaa pomppimaan pois satulasta, mikä hidastaa liikennettä merkittävästi, on hankala pyöräilijälle ja aiheuttaa epäselviä tilanteita kun väistämisvelvollisuus muuttuu yhtäkkiä. 

silloin myös pyörälijöillä voisi olla myös nopeusvaroitukset vahinkojen välttämiseksi. Siis ongelmahan ei ole mitkään jopoilijat tai "normaalit" casual pyöräilijät vaan ne trikooihmiset jotka ajaa esim 25-30km/h. Niitä ei aina nää ja välillä tulee jostain puskasta ja joutuu lyömään jarrut kiinni ja haukkomaan henkeä ku pelästy niin paljon että ajo jonkun yli. Ei se kivaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran ylittämässä kävelijänä suojatietä jossa ei ole sitä keskiväliä. Olin noin puolivälissä suojatietä kun bemarikuski ajoi melkein varpaiden päältä ja näytti mennessään minulle keskaria. Olin niin yllättynyt etten tajunnut potkaista autoa :D Harmitti myöhemmin.

Tuleeko kuskeista kusipäitä kun he saavat bemarin alleen vai valitsevatko kusipäät autoksi bemarin?

Antakaaa niiden nyt nyt rauhassa nauttia oletetusta ylemmyydestaan ;). Eilen illalla naytettiin USAssa (ABC) TV-ohjelma bemareista jotka syttyvat tuleen ihan itsestaan parkittuna. Useampi talokin meni kun talliin parkittu auto roimahti tuleen. Ei ollut valia merkilla tai vuodella. Koska BMV kieltaytyi edes kommentoimasta niin ABC alkoi kysella paikallisilta asemiltaan tietoa ja tulihan sita, ympari maata. Odotetaan mita jatkossa tapahtuu.

Vierailija
44/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi ajaa yli laillisesti. Toisen liikennerikkomus ei oikeuta sinua ajamaan päälle. 

ei niin mutta voit ajaa aivan vapaasti päälle vahingossa

kenenkään ei oleteta voivan ennakoida muiden liikennesääntöjen vastaista käytöstä

Vierailija
45/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jalankulkijalle on niin saatanan vaikeaa ylittää se suojatie? Ei sinne tarvi jäädä mihinkään odottelemaan. Varsinkaan ei tarvitse vinkkailla autoille muka merkiksi että aja vaan. Mulle on käynyt monesti niinkin, että olen PYSÄHTYNYT SUOJATIEN ETEEN ja idiootti vinkkailee kadun reunalta ajamaan eteenpäin. Mikä vittu teitä vaivaa? Autoissa on jarrut. Auton on annettava tilaa henkilölle, joka aikoo astua suojatielle. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Ap kuulostaa tyypilliseltä suojatieidiootilta ja jumalauta jos olisi mun autoa potkinut niin kalliiksi olisi tullut.

Tosin tämä taisi tapahtua vain ap:n päiväunissa. Ap:tä vituttaa kun ei ole rahaa edes halvimpaan bemariin       Alku ihan ok, näinhän sen pitäisi mennä mutta särähti vähän tuo ettei ole varaa bemariin? Kellä on,kellä ei ja varsinkin kuka haluaa sellaisen? Minä en..     

Vierailija
46/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä tyhmä. Ensiksikin se kuski antoi sinulle tietä joten miksi provosoitua? Itsehän käyttäydyit kuin idiootti kun aloit riehumaan. Kaasuttelua paikoillaan? No monet varsinkin nuoret leikkivät autollaan niin ja eihän se ole "uhkaavaa" itselläs ei kyllä todellakaan ole kaikki kunnossa jos siitä provosoidut. En myöskään ymmärrä noita pyöräilijöitä sekä jalankulkijoita jotka kuvittelevat olevansa maailmanvalloittajia. Kävelevät tien yli (ei siis suojatiellä) ja näyttelevät keskaria kun pysähdyn ja tööttään tai pyöräilijät jotka luulevat että kävelijöiden liikennesäännöt koskevat myös heitä ja ajavat tuhatta ja sataa katsomatta suojateiden yli. Ja vaikka olisi suojatie ja ylittäisit sen niin katso kahdesti, sillä vaikka yrittää olla varovainen niin ihmisiä ne autolla ajavatkin on. Eikä se oikeassa oleminen hirveästi haudassa lämmitä.

Kyllä ne nuoretkin voi leikkiä jossain muualla, kuin muun liikenteen seassa. Itsekkin olen kokenut tuon kaasuttelun ja yhtälailla ap:n tavoin säikähdin että kuski on ajamassa päälle, kauheat äänet lähti siitä autosta ja minä olin haavoittuvassa asemassa jalakulkijana sen peltilehmän edessä. Jos on niin idiootti että kokee tarvetta leikkiä toisten turvallisuudentunteen kustannuksella, niin ihan hyvä että joku antaa joskus opetuksen.

Tuo ei suojatieltä ylittäminen taas ei liity aiheeseen yhtään mitenkään. Olet aika pösilö, olet varmasti itsekkin joskus jalankulkija, miksi teet jotain jalankulkijakusipäät vs. kunnialliset autoilijat vastakkainasettelua?

ei kyse todellakaan ole mistään vastakkainasettelusta. Kaikkialta niitä idiootteja löytyy. Niitä jotka ajaa ylinopeutta eikä anna tietä ja vaarantaa liikennettä, mutta myös niitä jotka huutavat ja hakkaavat konepeltiä (ei todellakaan hyväksyttävää käytöstä!). Onko sinusta ap:n käytös hyväksyttävää? Jäädä seisomaan keskelle tietä ja lyödä ja potkia toisen omaisuutta? Minusta ei ainakaan. Ei kenenkään pinnan pitäisi niin tiukilla olla että käyttäytyy aggressiivisesti muiden omaisuutta kohtaan tai vaarantaa omaa turvallisuuttaan.

Itsekkin olen varmasti joskus vahingossa "kaasuttanut" jos mäessä olen ollut mäkilähtötilanteessa ja vahingossa kaasupoljin painautunut liikaa, mutta ei se todellakaan antaisi aihetta tuollaiselle käytökselle. Ja vaikka olisi kys.kuskin käytös ollutkin kiusaamista niin silti pitää pystyä itse käyttäytyä fiksummin.

Olet tietenkin oikeassa. Ap: Seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa, kaiva puhelin esiin, ota kuva rekisterikilvestä ja kuskin naamasta ja sitten painele poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitus auton kuskista. Vilkuile ympärillesi silminnäkijöiden varalta ja ota yhteystiedot ylös!

Sillä tavalla kunniallinen kansalainen toimii.

Vierailija
47/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä tyhmä. Ensiksikin se kuski antoi sinulle tietä joten miksi provosoitua? Itsehän käyttäydyit kuin idiootti kun aloit riehumaan. Kaasuttelua paikoillaan? No monet varsinkin nuoret leikkivät autollaan niin ja eihän se ole "uhkaavaa" itselläs ei kyllä todellakaan ole kaikki kunnossa jos siitä provosoidut. En myöskään ymmärrä noita pyöräilijöitä sekä jalankulkijoita jotka kuvittelevat olevansa maailmanvalloittajia. Kävelevät tien yli (ei siis suojatiellä) ja näyttelevät keskaria kun pysähdyn ja tööttään tai pyöräilijät jotka luulevat että kävelijöiden liikennesäännöt koskevat myös heitä ja ajavat tuhatta ja sataa katsomatta suojateiden yli. Ja vaikka olisi suojatie ja ylittäisit sen niin katso kahdesti, sillä vaikka yrittää olla varovainen niin ihmisiä ne autolla ajavatkin on. Eikä se oikeassa oleminen hirveästi haudassa lämmitä.

Kyllä ne nuoretkin voi leikkiä jossain muualla, kuin muun liikenteen seassa. Itsekkin olen kokenut tuon kaasuttelun ja yhtälailla ap:n tavoin säikähdin että kuski on ajamassa päälle, kauheat äänet lähti siitä autosta ja minä olin haavoittuvassa asemassa jalakulkijana sen peltilehmän edessä. Jos on niin idiootti että kokee tarvetta leikkiä toisten turvallisuudentunteen kustannuksella, niin ihan hyvä että joku antaa joskus opetuksen.

Tuo ei suojatieltä ylittäminen taas ei liity aiheeseen yhtään mitenkään. Olet aika pösilö, olet varmasti itsekkin joskus jalankulkija, miksi teet jotain jalankulkijakusipäät vs. kunnialliset autoilijat vastakkainasettelua?

ei kyse todellakaan ole mistään vastakkainasettelusta. Kaikkialta niitä idiootteja löytyy. Niitä jotka ajaa ylinopeutta eikä anna tietä ja vaarantaa liikennettä, mutta myös niitä jotka huutavat ja hakkaavat konepeltiä (ei todellakaan hyväksyttävää käytöstä!). Onko sinusta ap:n käytös hyväksyttävää? Jäädä seisomaan keskelle tietä ja lyödä ja potkia toisen omaisuutta? Minusta ei ainakaan. Ei kenenkään pinnan pitäisi niin tiukilla olla että käyttäytyy aggressiivisesti muiden omaisuutta kohtaan tai vaarantaa omaa turvallisuuttaan.

Itsekkin olen varmasti joskus vahingossa "kaasuttanut" jos mäessä olen ollut mäkilähtötilanteessa ja vahingossa kaasupoljin painautunut liikaa, mutta ei se todellakaan antaisi aihetta tuollaiselle käytökselle. Ja vaikka olisi kys.kuskin käytös ollutkin kiusaamista niin silti pitää pystyä itse käyttäytyä fiksummin.

Olet tietenkin oikeassa. Ap: Seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa, kaiva puhelin esiin, ota kuva rekisterikilvestä ja kuskin naamasta ja sitten painele poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitus auton kuskista. Vilkuile ympärillesi silminnäkijöiden varalta ja ota yhteystiedot ylös!

Sillä tavalla kunniallinen kansalainen toimii.

Vaikka vittuilua olikin niin paljon parempi vaihtoehto! Jos joku käyttäytyy laittomasti niin silloin poliisi on oikea vaihtoehto eikä suinkaan omankädenoikeus tai autojen potkiminen. Rekisterinumeron voi aina ottaa talteen ja ilmoittaa liikenteen vaarantamisesta ja todennäköisemmin poliisi saa muutosta aikaan kun joku jalankulkija potkimassa autoa.

Vierailija
48/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit väärin. Syyllistyit kahteen rikkeeseen:

1. Jäit turhaan seisomaan keskelle suojatietä estäen muuta liikennettä etenemästä ja se oli tahallista kuten kuvailit

2. Vahingoitit toisen henkilön omaisuutta =autoa tahallisesti

Vierailija
49/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten teit oikein, itsepä oman henkesi riskeerasit pysähtymällä, mutta potkut olisit voinut jättää pois. Onko itsellä tilillä niin vähän rahaa että ei ole varaa bemariin? Pitää sitten toisten autoja rikkoa.

Vierailija
50/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä olet seonnut. Ehkä asiat ympärilläsi eivät tapahdukaan sun kiusaksi, sinä vain aina tulkitset niin. Kuulostaa siltä että BMW kuski etsi jotain osoitetta/oikeaa reittiä ja siksi hidasti, teki päätöksen mitä reittiä ajaa ja painoi vähän kaasua, yhtäkkiä hänen edessään olit sinä, potkit hänen autoaan sekopäisesti ja haahuilit menemään... Asiat voi nähdä niin monella eri tavalla 😊😊😊

Vierailija
51/54 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin tämä taisi tapahtua vain ap:n päiväunissa. Ap:tä vituttaa kun ei ole rahaa edes halvimpaan bemariin ;).

Jalankulkijan on pakko olla varovainen, koska kuskeja on monenlaisia. Itse odotan, että auto ihan selvästi hiljentää, jotta tiedän, että ylittäminen on turvallista. Nimittäin usein toisella kaistalla menee myös autoja ja minun pitää jäädä siihen toisen kaistan päälle tarkistamaan, että toinenkin auto varmasti hidastaa. Siten jos tulkitsin ensimmäisen auton hidastamisen väärin, niin tämä saattaa ajaa päälleni. Eihän tällainen asia liikennettä sujuvoita, mutta henkeni on tärkeämpi kuin liikenteen sujuvuus. 

Tiedän kyllä mainitsemasi jalankulkijaryhmän, mutta autoilijoissa on niitä, jotka eivät anna tilaa ja sitten niitä, jotka antavat tilaa myös pyöräilijöille, vaikka pyöräilijä olisi tilanteessa väistämisvelvollinen. Tämä asettaa pyöräilijän aika ikävään tilanteeseen etenkin jos ylitettäviä kaistoja on kaksi tai useampia. Autot kun eivät ole väistämisvelvollisia, niin jos yksi auto antaa tilaa, niin ei voi olettaa kaikkien muidenkin antavan. Siksi pitää joko näyttää autolle, että mene vain tai hypätä pois pyörän selästä ja taluttaa yli, jolloin autoilijoiden pitää väistää.

Koko ongelmahan johtuu siitä, että autoilijat eivät läheskään aina anna tilaa jalankulkijoille ja autoilijat antavat usein tilaa pyöräilijöille. Jos autoilijat hidastaisivat aina ja päästäisivät jalankulkijan ensin, niin jalankulkijat alkaisivat luottamaan tuohon ja menemään hieman rohkeammin. He myös tiedostaisivat paremmin, että se on autoilija, jonka kuuluu tilanteessa väistää, jolloin heille ei tulisi yhtä helposti sellaista tunnetta, että ovat liikenteen tukkona kulkiessaan suojatiellä. Tällaista tunnetta ei tietenkään pitäisi tulla, kun noidattaa liikennesääntöjä. Samoin autoilijat voisivat töötätä eteen ajaville pyöräilijöille, jotta he oppivat, että heidän kuuluu väistää noissa tilanteissa. 

pyöräilijät eivät ainakaan pk seudulla noudata lakia vaan ajavat tielle ja kokevat että autoilla on aina heitä kohden väistämisvelvollisuus. Kyllä voisin laillisesti yli ajaa, mutta en halua pilata elämääni sillä että "oppiihan sitten". Töötännyt olen miljoonaan kertaan ja keskisormi heiluu kun olen mulkku silloin. On myös huudeltu. Ja pyöräilijät eivät monesti edes vilkaise tielle ajaessaan sen yli.

Et voi ajaa yli laillisesti. Toisen liikennerikkomus ei oikeuta sinua ajamaan päälle. Jos pystyt väistämään, mutta et väistä, niin syyllistyt törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen.

Mielestäni laki tulisi muuttaa siten, että myös pyöräilijää pitäisi väistää suojatiellä. Tämä olisi kaikista selkeintä, eikä pyöräilijöiden tarvisi alkaa pomppimaan pois satulasta, mikä hidastaa liikennettä merkittävästi, on hankala pyöräilijälle ja aiheuttaa epäselviä tilanteita kun väistämisvelvollisuus muuttuu yhtäkkiä. 

Pyöräilijät, ymmärtäkääpä että risteävä pyörätieliikenne, autoilija ei ehdi väistää pyöräilijää joka ajaa kovempaa vauhtia kuin auto. Suhahtelette yllättäen sieltä pusikon takaa pyörätietä pitkin suojatien yli kun ajan noin 20km/h autollani kaupungilla. Aina sydän hypähtää kun joku rallia ajava pyöräilijä päättää taas testata ehtiikö vielä viime metrillä auton keulan editse. Ei siinä ole autoilijalle mitään mahdollisuutta ehtiä jarruttaa! Vai että vielä väistää!!??!!

Vierailija
52/54 |
12.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sai lukea lehdestä kuinka bemarikuski oli vetässy suojatiellä mopopojan päälle - seurauksena luunmurtumia ja vakavia sisiäisiä vammoja.

Vierailija
53/54 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata noin tehdä kun ei tiedä miten umpipöljä kuski on, voi olla häiriintynyt tai aineissa tai mitä vaan. Mieluummin rekisterinumero ylös.

Vierailija
54/54 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa oli väsyneen oloinen provo. Ja kansa someraivoineen riemastui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan