Teinkö muka väärin? Tänää bmw kuski meinasi ajaa päälleni niin pysähdyin keskelle suojatietä niin, että tämä löi jarrut pohjaan potkaisin autoa niin kovaa kuin jalasta lähti
Eli juttu meni niin, että olin ylittämässä tietä.
Näin ensin, että vasemmalta tuli auto melko kovaa ja jäin odottamaan, että hän menee ja aion sen jälkeen siirtyä keskiväliin odottamaan oikealta tulevia.
Tässä ensin odotellessa tätä vasemmalta tulija näin, kuin oikealta tuleva bmw jäi hidastelemaan ja katsomaan, että tulenko tien yli.
En tosiaankaan tiedä miksi, koska sillä aikaa, kun odotin tätä vasemmalta tulevaa niin tämä bmw olisi voinut hyvin mennä.
No pian, kun jatkoi matkaa niin pääsin suojatien keskitasanteelle ja tämä bmw hidasteli vieläkin siinä eli oli ajannut pidemmän matkaa hiljaa. No lähdin sitten ylittämään tietä ja niinpä tämä bmw kuski alkaa kaasutella todella kovaa ja lähti ajamaa kovaa kohti minua, kun ylitin suojatietä.
No minä pysähdyin ihan tahallan kesken kaiken ja tämä kuski lyö jarrut pohjaan ja saa viime hetkellä pysäytettyä.
Minä näytin tälle nyrkkyiä potkaisen autoa edestä kaksi kertaa niin kovaa, kuin jalasta lähti. Toisella kerralla vielä lamppuun.
Ihan uusi ja hieno auto.
No tämä kuski tulee ulos autosta ja minä jatkan matkaa tien yli reagoimatta häneen mitenkään, vaikka meinaa lähteä perään ja jatkan pyörätieltä polulle jossa ei autolla voi ajaa.
Samalla tämän kuskin jatkettava matkaa sillä takana olijat alkoivat tööttäillä.
Eli ei saanut minusta mitään selville muuta, kuin että olen mies.
Minusta ihan oikein, että tuollaiset kusipäät saavat jtn käytöksestään.
Autolla jolla minua uhkailtiin oli edestä päin aika ikävän näköisessä kunnossa.
Kommentit (54)
Bemarikuskien (ja Audikuskien) mielivaltaista prseilyä on kestetty tarpeeksi kauan. Nyt tuli aika antaa takaisin.
Aika hurja olet kyllä kun jäit seisomaan :D Kai tiedät että tuolla on kaikenlaisia hulluja ja heikkolahjaisia liikenteessä, jotka ihan oikeasti saattaa hetken mielijohteesta ärsytettynä ajaa päälle, onko kuitenkaan ihan niin tärkeä opetus kyseessä, että sen vuoksi kannattaisi kuolla?
Miksi jalankulkijalle on niin saatanan vaikeaa ylittää se suojatie? Ei sinne tarvi jäädä mihinkään odottelemaan. Varsinkaan ei tarvitse vinkkailla autoille muka merkiksi että aja vaan. Mulle on käynyt monesti niinkin, että olen PYSÄHTYNYT SUOJATIEN ETEEN ja idiootti vinkkailee kadun reunalta ajamaan eteenpäin. Mikä vittu teitä vaivaa? Autoissa on jarrut. Auton on annettava tilaa henkilölle, joka aikoo astua suojatielle. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Ap kuulostaa tyypilliseltä suojatieidiootilta ja jumalauta jos olisi mun autoa potkinut niin kalliiksi olisi tullut.
Tosin tämä taisi tapahtua vain ap:n päiväunissa. Ap:tä vituttaa kun ei ole rahaa edes halvimpaan bemariin ;).
Vierailija kirjoitti:
Miksi jalankulkijalle on niin saatanan vaikeaa ylittää se suojatie? Ei sinne tarvi jäädä mihinkään odottelemaan. Varsinkaan ei tarvitse vinkkailla autoille muka merkiksi että aja vaan. Mulle on käynyt monesti niinkin, että olen PYSÄHTYNYT SUOJATIEN ETEEN ja idiootti vinkkailee kadun reunalta ajamaan eteenpäin. Mikä vittu teitä vaivaa? Autoissa on jarrut. Auton on annettava tilaa henkilölle, joka aikoo astua suojatielle. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Ap kuulostaa tyypilliseltä suojatieidiootilta ja jumalauta jos olisi mun autoa potkinut niin kalliiksi olisi tullut.
Tosin tämä taisi tapahtua vain ap:n päiväunissa. Ap:tä vituttaa kun ei ole rahaa edes halvimpaan bemariin ;).
Ite katoin kerran, että auto tulossa lujaa suojatietä kohti, no olin astuvinani suojatielle ja auto löi jarrut pohjaan, liirasi eteenpäin vastaantulevan kaistalle ja jos en olis vain näytellyt astuvani suojatielle, olisin jäänyt alle. Kun kuski huomasi, etten jäänytkään alle, niin löi kaasun pohjaan ja lähti kaistalta toiselle luistelle raivoisasti uudelleen liikkeelle. Olinhan ihan perkeleen ärsyttävä jalankulkija, kun luin tilannetta enkä laittanutkaan henkeäni vaaraan sen ylinopeutta ajavan kuskin armoille.
Kyllä auton kuuluu pysähtyä kunnolla suojatien eteen, niin ettei jalankulkijan tarvitse arpoa, että pysähtyykö se auto vai eikö pysähdy. Näin opetettiin minulle aikanaan jo autokoulussa. Eli ei mitään kymmenien metrien päässä hidasteluja, vaan kunnon pysähdys, vasta sitten jalankulkijan kannattaa lähteä liikkelle, etenkin talviaikaan (kun auto saattaa luisua pienessäkin vauhdissa vaikka kuski jarruttaisikin).
Helvetin ääliö, kun jäät odottelemaan suojatielle! Silloin kun ollaan suojatiellä, niin tiestä mennään reippaasti yli, eikä jäädä haaveilemaan!
Itse olin suojatielle astumassa,kun vasemmalta tuli auto,kuski ei edes katsonut eteensä vaan muualle,jos olisin kävellyt eteenpäin suojatiellä olisin jäänyt alle,jouduin pysähtymään siis,no siinä kun auto oli kohdalla niin potkaisin kylkeen,kuski sit pysähtyi ja kysyi mikä hätänä niin huusin että tässä on suojatie!,meni sit autoonsa ja lähti kylki lommolla pois,ehkä sit oppi siitä
Vierailija kirjoitti:
Kuule huomasin, että kyseinen kuski uhkaili minua kaasuttelemalla ja minä viestin hänelle pysähtymällä, että nyt lopeta sen takia pysähdyin.
Tämä kaasutteleva uhkailu tapahtui ennen pysähtymistäni. Sen kaasuttelun takia pysähdyi juuri!
Ap
Sinähän olit varmaan lukenut myös Tukholman yliajajasta ja se takoi takaraivossasi eikö niin? - jos syyttävät nimitt. Puolustaudu!
Vierailija kirjoitti:
Helvetin ääliö, kun jäät odottelemaan suojatielle! Silloin kun ollaan suojatiellä, niin tiestä mennään reippaasti yli, eikä jäädä haaveilemaan!
voi kauhustakin jäykistyä
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijan on pakko olla varovainen, koska kuskeja on monenlaisia. Itse odotan, että auto ihan selvästi hiljentää, jotta tiedän, että ylittäminen on turvallista. Nimittäin usein toisella kaistalla menee myös autoja ja minun pitää jäädä siihen toisen kaistan päälle tarkistamaan, että toinenkin auto varmasti hidastaa. Siten jos tulkitsin ensimmäisen auton hidastamisen väärin, niin tämä saattaa ajaa päälleni. Eihän tällainen asia liikennettä sujuvoita, mutta henkeni on tärkeämpi kuin liikenteen sujuvuus.
Tiedän kyllä mainitsemasi jalankulkijaryhmän, mutta autoilijoissa on niitä, jotka eivät anna tilaa ja sitten niitä, jotka antavat tilaa myös pyöräilijöille, vaikka pyöräilijä olisi tilanteessa väistämisvelvollinen. Tämä asettaa pyöräilijän aika ikävään tilanteeseen etenkin jos ylitettäviä kaistoja on kaksi tai useampia. Autot kun eivät ole väistämisvelvollisia, niin jos yksi auto antaa tilaa, niin ei voi olettaa kaikkien muidenkin antavan. Siksi pitää joko näyttää autolle, että mene vain tai hypätä pois pyörän selästä ja taluttaa yli, jolloin autoilijoiden pitää väistää.
Koko ongelmahan johtuu siitä, että autoilijat eivät läheskään aina anna tilaa jalankulkijoille ja autoilijat antavat usein tilaa pyöräilijöille. Jos autoilijat hidastaisivat aina ja päästäisivät jalankulkijan ensin, niin jalankulkijat alkaisivat luottamaan tuohon ja menemään hieman rohkeammin. He myös tiedostaisivat paremmin, että se on autoilija, jonka kuuluu tilanteessa väistää, jolloin heille ei tulisi yhtä helposti sellaista tunnetta, että ovat liikenteen tukkona kulkiessaan suojatiellä. Tällaista tunnetta ei tietenkään pitäisi tulla, kun noidattaa liikennesääntöjä. Samoin autoilijat voisivat töötätä eteen ajaville pyöräilijöille, jotta he oppivat, että heidän kuuluu väistää noissa tilanteissa.
Olet kyllä tyhmä. Ensiksikin se kuski antoi sinulle tietä joten miksi provosoitua? Itsehän käyttäydyit kuin idiootti kun aloit riehumaan. Kaasuttelua paikoillaan? No monet varsinkin nuoret leikkivät autollaan niin ja eihän se ole "uhkaavaa" itselläs ei kyllä todellakaan ole kaikki kunnossa jos siitä provosoidut. En myöskään ymmärrä noita pyöräilijöitä sekä jalankulkijoita jotka kuvittelevat olevansa maailmanvalloittajia. Kävelevät tien yli (ei siis suojatiellä) ja näyttelevät keskaria kun pysähdyn ja tööttään tai pyöräilijät jotka luulevat että kävelijöiden liikennesäännöt koskevat myös heitä ja ajavat tuhatta ja sataa katsomatta suojateiden yli. Ja vaikka olisi suojatie ja ylittäisit sen niin katso kahdesti, sillä vaikka yrittää olla varovainen niin ihmisiä ne autolla ajavatkin on. Eikä se oikeassa oleminen hirveästi haudassa lämmitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalankulkijan on pakko olla varovainen, koska kuskeja on monenlaisia. Itse odotan, että auto ihan selvästi hiljentää, jotta tiedän, että ylittäminen on turvallista. Nimittäin usein toisella kaistalla menee myös autoja ja minun pitää jäädä siihen toisen kaistan päälle tarkistamaan, että toinenkin auto varmasti hidastaa. Siten jos tulkitsin ensimmäisen auton hidastamisen väärin, niin tämä saattaa ajaa päälleni. Eihän tällainen asia liikennettä sujuvoita, mutta henkeni on tärkeämpi kuin liikenteen sujuvuus.
Tiedän kyllä mainitsemasi jalankulkijaryhmän, mutta autoilijoissa on niitä, jotka eivät anna tilaa ja sitten niitä, jotka antavat tilaa myös pyöräilijöille, vaikka pyöräilijä olisi tilanteessa väistämisvelvollinen. Tämä asettaa pyöräilijän aika ikävään tilanteeseen etenkin jos ylitettäviä kaistoja on kaksi tai useampia. Autot kun eivät ole väistämisvelvollisia, niin jos yksi auto antaa tilaa, niin ei voi olettaa kaikkien muidenkin antavan. Siksi pitää joko näyttää autolle, että mene vain tai hypätä pois pyörän selästä ja taluttaa yli, jolloin autoilijoiden pitää väistää.
Koko ongelmahan johtuu siitä, että autoilijat eivät läheskään aina anna tilaa jalankulkijoille ja autoilijat antavat usein tilaa pyöräilijöille. Jos autoilijat hidastaisivat aina ja päästäisivät jalankulkijan ensin, niin jalankulkijat alkaisivat luottamaan tuohon ja menemään hieman rohkeammin. He myös tiedostaisivat paremmin, että se on autoilija, jonka kuuluu tilanteessa väistää, jolloin heille ei tulisi yhtä helposti sellaista tunnetta, että ovat liikenteen tukkona kulkiessaan suojatiellä. Tällaista tunnetta ei tietenkään pitäisi tulla, kun noidattaa liikennesääntöjä. Samoin autoilijat voisivat töötätä eteen ajaville pyöräilijöille, jotta he oppivat, että heidän kuuluu väistää noissa tilanteissa.
pyöräilijät eivät ainakaan pk seudulla noudata lakia vaan ajavat tielle ja kokevat että autoilla on aina heitä kohden väistämisvelvollisuus. Kyllä voisin laillisesti yli ajaa, mutta en halua pilata elämääni sillä että "oppiihan sitten". Töötännyt olen miljoonaan kertaan ja keskisormi heiluu kun olen mulkku silloin. On myös huudeltu. Ja pyöräilijät eivät monesti edes vilkaise tielle ajaessaan sen yli.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä tyhmä. Ensiksikin se kuski antoi sinulle tietä joten miksi provosoitua? Itsehän käyttäydyit kuin idiootti kun aloit riehumaan. Kaasuttelua paikoillaan? No monet varsinkin nuoret leikkivät autollaan niin ja eihän se ole "uhkaavaa" itselläs ei kyllä todellakaan ole kaikki kunnossa jos siitä provosoidut. En myöskään ymmärrä noita pyöräilijöitä sekä jalankulkijoita jotka kuvittelevat olevansa maailmanvalloittajia. Kävelevät tien yli (ei siis suojatiellä) ja näyttelevät keskaria kun pysähdyn ja tööttään tai pyöräilijät jotka luulevat että kävelijöiden liikennesäännöt koskevat myös heitä ja ajavat tuhatta ja sataa katsomatta suojateiden yli. Ja vaikka olisi suojatie ja ylittäisit sen niin katso kahdesti, sillä vaikka yrittää olla varovainen niin ihmisiä ne autolla ajavatkin on. Eikä se oikeassa oleminen hirveästi haudassa lämmitä.
Kyllä ne nuoretkin voi leikkiä jossain muualla, kuin muun liikenteen seassa. Itsekkin olen kokenut tuon kaasuttelun ja yhtälailla ap:n tavoin säikähdin että kuski on ajamassa päälle, kauheat äänet lähti siitä autosta ja minä olin haavoittuvassa asemassa jalakulkijana sen peltilehmän edessä. Jos on niin idiootti että kokee tarvetta leikkiä toisten turvallisuudentunteen kustannuksella, niin ihan hyvä että joku antaa joskus opetuksen.
Tuo ei suojatieltä ylittäminen taas ei liity aiheeseen yhtään mitenkään. Olet aika pösilö, olet varmasti itsekkin joskus jalankulkija, miksi teet jotain jalankulkijakusipäät vs. kunnialliset autoilijat vastakkainasettelua?
Olin kerran ylittämässä kävelijänä suojatietä jossa ei ole sitä keskiväliä. Olin noin puolivälissä suojatietä kun bemarikuski ajoi melkein varpaiden päältä ja näytti mennessään minulle keskaria. Olin niin yllättynyt etten tajunnut potkaista autoa :D Harmitti myöhemmin.
Tuleeko kuskeista kusipäitä kun he saavat bemarin alleen vai valitsevatko kusipäät autoksi bemarin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne nuoretkin voi leikkiä jossain muualla, kuin muun liikenteen seassa. Itsekkin olen kokenut tuon kaasuttelun ja yhtälailla ap:n tavoin säikähdin että kuski on ajamassa päälle, kauheat äänet lähti siitä autosta ja minä olin haavoittuvassa asemassa jalakulkijana sen peltilehmän edessä. Jos on niin idiootti että kokee tarvetta leikkiä toisten turvallisuudentunteen kustannuksella, niin ihan hyvä että joku antaa joskus opetuksen.
Tuo ei suojatieltä ylittäminen taas ei liity aiheeseen yhtään mitenkään. Olet aika pösilö, olet varmasti itsekkin joskus jalankulkija, miksi teet jotain jalankulkijakusipäät vs. kunnialliset autoilijat vastakkainasettelua?
ei kyse todellakaan ole mistään vastakkainasettelusta. Kaikkialta niitä idiootteja löytyy. Niitä jotka ajaa ylinopeutta eikä anna tietä ja vaarantaa liikennettä, mutta myös niitä jotka huutavat ja hakkaavat konepeltiä (ei todellakaan hyväksyttävää käytöstä!). Onko sinusta ap:n käytös hyväksyttävää? Jäädä seisomaan keskelle tietä ja lyödä ja potkia toisen omaisuutta? Minusta ei ainakaan. Ei kenenkään pinnan pitäisi niin tiukilla olla että käyttäytyy aggressiivisesti muiden omaisuutta kohtaan tai vaarantaa omaa turvallisuuttaan.
Itsekkin olen varmasti joskus vahingossa "kaasuttanut" jos mäessä olen ollut mäkilähtötilanteessa ja vahingossa kaasupoljin painautunut liikaa, mutta ei se todellakaan antaisi aihetta tuollaiselle käytökselle. Ja vaikka olisi kys.kuskin käytös ollutkin kiusaamista niin silti pitää pystyä itse käyttäytyä fiksummin.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran ylittämässä kävelijänä suojatietä jossa ei ole sitä keskiväliä. Olin noin puolivälissä suojatietä kun bemarikuski ajoi melkein varpaiden päältä ja näytti mennessään minulle keskaria. Olin niin yllättynyt etten tajunnut potkaista autoa :D Harmitti myöhemmin.
Tuleeko kuskeista kusipäitä kun he saavat bemarin alleen vai valitsevatko kusipäät autoksi bemarin?
Koska palsta poistaa linkilliset postit niin sanon vain että kyllä on tehty tutkimus, googleta niin löydät. Samoin löydät tutkimuksen rikkaammista ihmisistä ja kuinka he varastavat karkit jotka ovat menossa sairaille lapsille. Köyhät veivät karkit perille.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin idiootti että kokee tarvetta leikkiä toisten turvallisuudentunteen kustannuksella, niin ihan hyvä että joku antaa joskus opetuksen.
tätä porukkaa pitäisi harventaa ampumalla
Just oikein toimittu ja kunnon opetus bmw kuskille! :) Tosiaan bmw kuskit usein kaikista pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pyöräilijät eivät ainakaan pk seudulla noudata lakia vaan ajavat tielle ja kokevat että autoilla on aina heitä kohden väistämisvelvollisuus. Kyllä voisin laillisesti yli ajaa, mutta en halua pilata elämääni sillä että "oppiihan sitten". Töötännyt olen miljoonaan kertaan ja keskisormi heiluu kun olen mulkku silloin. On myös huudeltu. Ja pyöräilijät eivät monesti edes vilkaise tielle ajaessaan sen yli.
Et voi ajaa yli laillisesti. Toisen liikennerikkomus ei oikeuta sinua ajamaan päälle. Jos pystyt väistämään, mutta et väistä, niin syyllistyt törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen.
Mielestäni laki tulisi muuttaa siten, että myös pyöräilijää pitäisi väistää suojatiellä. Tämä olisi kaikista selkeintä, eikä pyöräilijöiden tarvisi alkaa pomppimaan pois satulasta, mikä hidastaa liikennettä merkittävästi, on hankala pyöräilijälle ja aiheuttaa epäselviä tilanteita kun väistämisvelvollisuus muuttuu yhtäkkiä.
Et taida usein kävellä? Juuri katsoin kun edelläni meni somalimies tien yli ihan normaalisti. Auto pysähtyi odottamaan. Sitten yhtäkkiä kaasutti paikallaan ja tööttäsi. Eli halusi säikyttää. Ja suoralla tienpätkällä olevalla suojatiellä on eri säännöt kuin risteyksissä. Kaksikaistaisissa pitää varoa niitä jotka vaihtavat kaistaa ja ohittavat sillai suojatietä kävelevän. Siis sen edessä olevan kaistan kautta.
Venäjällä olisi ollutkin kamera varmasti, mutta ei Suomessa ainakaan vielä.