Paksut jalat vaikka ei ylipainoinen. Miten pukeutua kesällä?
BMI on 22, eli olen ihan normaalipainoinen. Vyötärö 67. Pituutta 172. Eli hoikahko jopa, vyötärö kapea tähän pituuteen nähden.. Mutta jalat on paksut, läskit jopa. Ylävartalossani ei ole juurikaan rasvaa, vaan kylkiluut näkyy.. Se kaikki rasva tuntuu menneen läskeihin pohkeisiin. Näyttää epäsuhtaiselta. Liikun, ja siellä alla on pohjelihas, mutta mikään lenkkeily ei poista siitä päältä rasvaa. Jos vielä laihdutan, niin tissit ja persekin katoaa, mutta läskit pohkeet on ja pysyy. Miten kannattaisi pukeutua kesällä? Jos ei helteen takia voi käyttää pitkiä housuja?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vaikea kuvitella, että noilla mitoilla ne jalat nyt niin paksut on, että pitäis erikseen miettiä mitä päälleen voi laittaa? Pieni reality check sitten taas ja pue vaatteet josta tykkäät.
En väitäkään olevani "läski" ihminen ja siksi pitäisi piilotella. Vaan olen tosi epäsuhtaisen näköinen, ja se nolottaa. Hoikka yläkroppa ja suhteettoman läskit pohkeet ja nilkat.. Ihmiset tuijottaa kaikkea oudon ja epäsuhtaisen näköistä.. Ei ainoa sallittu ongelma ole ylipainoisuus.. Ap.
Mutta kun me ei uskota sun väittämän epäsuhdan olemassaoloon ja uskotaan että se on vaan sun päässä. Joku mättää jos ne on noilla mitoilla niin valtavat että oikein vastaantulijat tuijottaa.
Vierailija kirjoitti:
Lipoedemaan käytetään hoitoina tukisukkia ja edenneeseen rasvaimua. Väärin muodostuneesta rasvakudoksesta ei tahdo päästä eroon laihduttamalla mitenkään. Aineenvaihdunta ei toimi siinä oikein. Jopa anorektikoilla voi lipoedemassa olla isot jalat.
Siis sellaisia lentosukkia?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vaikea kuvitella, että noilla mitoilla ne jalat nyt niin paksut on, että pitäis erikseen miettiä mitä päälleen voi laittaa? Pieni reality check sitten taas ja pue vaatteet josta tykkäät.
En väitäkään olevani "läski" ihminen ja siksi pitäisi piilotella. Vaan olen tosi epäsuhtaisen näköinen, ja se nolottaa. Hoikka yläkroppa ja suhteettoman läskit pohkeet ja nilkat.. Ihmiset tuijottaa kaikkea oudon ja epäsuhtaisen näköistä.. Ei ainoa sallittu ongelma ole ylipainoisuus.. Ap.
Mutta kun me ei uskota sun väittämän epäsuhdan olemassaoloon ja uskotaan että se on vaan sun päässä. Joku mättää jos ne on noilla mitoilla niin valtavat että oikein vastaantulijat tuijottaa.
Ei ole nyt mittanauhaa saatavilla, mutta esimerkiksi mitkään edes koon 40 nokian kumisaappaat ei mene jalkaan, varsi jää jumittamaan pohkeen alle.. Myöskään jalkaan meneviä nahkaisia talvisaappaita en ole löytänyt, koska pohje ei mahdu.. Ap.
sellaisia lentosukan tyyppisiä, mutta ylemmäs ulottuvia. Lopullisesti et pääse lipedema rasvasta eroon kuin paikallisella rasvaimulla. Kudos ei yksinkertaisesti toimi normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
sellaisia lentosukan tyyppisiä, mutta ylemmäs ulottuvia. Lopullisesti et pääse lipedema rasvasta eroon kuin paikallisella rasvaimulla. Kudos ei yksinkertaisesti toimi normaalisti.
Ostan sellaiset kokeilun vuoksi. Osaatko neuvoa mistä niitä voisi saada?
Ap.
Itse oon sitä mieltä, että sortseja, lyhempiä hameita, capreja yms. voi vallan mainiosti pitää kaiken kokoiset ihmiset! Tärkeintä on se, että itse tykkää siitä mitä on päällä. Hyvältä näytät varmasti joka tapauksessa.
Mutta, jos ongelma riittyy siihen, ettei oma itsetunto riitä, vaaleammat pitkät housut ovat mielestäni kesällä tosi kivoja, eikä niissä hirveemmin hikoiluta. Itse pidän usein mustiakin farkkuja. Ja jos haluaisi silti esim.sortseja pitää kannattaa edetä vähitellen. Ensin pitkistä housuista capreihin, siitä hameisiin mustien sukkisten kanssa ja tästä vähitellen vaikka vaaleisiin sukkiksiin jne. Ihan oman tunnon mukaan:)
Ja jos kyse on mukavuudesta (jonka isoreitisenä itsekkin tunnistan ongelmaksi), tuntuu esim.epämukavalta hameissa, kun reidet hankaa yhteen: suosittelen sukkahousuja, juoksusortseja sortsien alle ja deodorantin laittamista reisien väliin. On helpottanu ainakin mulla!:)
Tsemppiä kivojen kesävaatteitten metsästämiseen!
Ehkä pohkeesi kaipaavat lisää voimaa ja lihasta. Niin minullakin on treenaamattomat pohkeet 😉
Portaita kiipeämään 😋
Huomio myös ravintoon. Hötöstä ei kehokaan saa tarvitsemaansa. Vettä myös tarpeeksi.
Voisiko maksimekko kumminkin toimia jos se olisi yksivärinen, vaikka tummansininen, kapea ja siihen vaalea bleiseri ja siistit kengät.
Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vähemmän olen välittänyt "pitäisi sitä tätä ja tuota" -säännöistä. Suosittelen samaa. Isot jalkalihakset on sitäpaitsi hieno asia.
Mulla on aina ollut vahvat ja paksut jalat. Mutta mun pohkeet on lihasta, koska en saa nipistettyä niistä läskiä sormien väliin tai rasvanmittauspihteihin. Kun taas lanteilta ja yläreisistä voin ottaa kourallisen pehmeää höttöä käteen :D
Mullekaan ei mene normaalit saappaat tai kumpparit. Tai varmaan jotkut kooltaan yli 10 numeroa liian isot voisivat mennä, mutta tippuisivat sitten jaloista. Perusnokialaiset koossa 37-38 eivät mene, vaan joudun taittamaan varret nurin. En koskaan voi tilata pitkävartisia saappaita nettikaupoista jne. Kaupoissa en edes kokeile sellaisia.
Ei ne paksut jalat muita haittaa. Pue, mitä mahtuu!
Lipoedemaan käytetään hoitoina tukisukkia ja edenneeseen rasvaimua. Väärin muodostuneesta rasvakudoksesta ei tahdo päästä eroon laihduttamalla mitenkään. Aineenvaihdunta ei toimi siinä oikein. Jopa anorektikoilla voi lipoedemassa olla isot jalat.