Miten voi kokea itsensä edes ihmiseksi Suomessa, jos ei asu Helsingissä?
Tai ainakin Tampereella tai Turussa?
Niin kertakaikkisen alaluokkaista ja ankeaa.
Kommentit (21)
Maalla luonnon keskellä ei ole koskaan ankeaa
Tuli mieleen tuosta Poriin muuttamisen ketjusta.
Askeleen ylöspäin otti lähtiessään Poriin :)
Eli jossain Hattuvaarassa on asuskellut... Mutta ihan oikeasti kamalaa. -ap
Helposti. Olen asunut Hesassa. Elämä alkoi kun pääsi pois sieltä.
Monenkas junalla ap on maamme pääkaupunkiin saapunut asumaan? Tänään klo 12? Paljasjalkainen stadilainen ei ikinä edes ajattele, saati sano ääneen noin.
Minua ei saisi asumaan sinne kehäteiden ympäröimään persereikään muuten kuin kilon palasina.
En ymmärrä miksi ihmeessä kukaan haluaa asua Helsingissä. No suurin osa ei tietenkään haluakkaan.
Jaa. Mitä minä olen käsittänyt, niin siellä vasta epäinhimillistä onkin? Päivystykseen tai työkkäriin saa jonottaa tunteja ja asuntoakaan ei saa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Asun hämeenlinnassa ja kyllähän tää aika ankeaa on.
Jotenkin en ehkä tykkää siitä isojen kaupunkien anonyymiydestä. Täällä ihmiset tuntee toisensa, hyvässä ja pahassa. Mutta mun mielestä olis masentavaa, että olis liikaa eri ihmisiä ja liian kuormittavaa, kun on uusia ihmisiä paljon... Lähinnä tuntisin itseni massaan kadonneeksi. Olen kuullut, että isommissakin kaupungeissa ihmisillä on omat piirinsä ja kantapaikkansa, mutta silti. - se hämeenlinnalainen
Vierailija kirjoitti:
Maalla luonnon keskellä ei ole koskaan ankeaa
Ei vai?
Pilkkopimeä maisema vaatii lumenluontia. Lapset eivät pääse omin jaloin kouluun. Harrastukset vievät tunti suuntaansa. Jos maitolitra on unohtunut, niin puolen tunnin reissu tämäkin.
Eli olemme puhuneet perheen kanssa ja sain perintöjä. Lähdemme kaupunkiin ja nopeasti.
VMP -_-
T. Paljasjalkainen stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Minua ei saisi asumaan sinne kehäteiden ympäröimään persereikään muuten kuin kilon palasina.
En ymmärrä miksi ihmeessä kukaan haluaa asua Helsingissä. No suurin osa ei tietenkään haluakkaan.
Asuntojen hinnat kertovat aivan toista.
Paljon enemmän tunkua kuin tarjontaa. Mutta ei sen enempää ihmisen kanssa, joka kirjottaa "haluakkaan".
Vierailija kirjoitti:
Olen helsinkiläinen ja työni puolesta Hämeenlinnassa miltei viikoittain.
Ei ollenkaan ankea minusta -- päinvastoin.
Kiva kompakti kultturielämä ja mukava kävelykatu. Voisin jopa muttaa sinne.
Erinomaisesti, ainakin kun asuu virallisesti maassa jossa ei ole tuloverotusta.
Lapissa asun. En silti tunne pakottavaa tarvetta kulkea nelinkontin, kun metsässä seikkailen.
Vittu te olette köyhiä siellä Helsingissä.
T: Espoolainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnat kertovat aivan toista.
Paljon enemmän tunkua kuin tarjontaa. Mutta ei sen enempää ihmisen kanssa, joka kirjottaa "haluakkaan".
Hinnat ovat mitä ovat, koska ei rakenneta kuin Kiinassa.
Tarjontaan sama juttu.
Kummasti sieltä pitää pois päästä jouluisin ja pääsiäisenä. Kaikki ulosmenotiet sonnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vittu te olette köyhiä siellä Helsingissä.
T: Espoolainen
Mitäs Espooseen tänään? Joko on pakettitalon lainat lyhennetty?
T: Pukumies Manhattanilta
Moni on muuttanut Helsingistä pois, eikä olisi koskaan voinut kuvitella leveilevänsä sillä, että asuu Helsingissä. Tiedän ihmisiä, jotka eivät pystyisi edes kesällä käymään maalla. On sekin oma lajinsa.
Helposti. Paljon helpommin kuin jos asuisi Helsingissä, Turussa tai Tampereella. Noista vain Tampere on paikka, jota voisi edes harkita asuinpaikakseen. Turku ja etenkin Helsinki, ei ikinä!
P.S. Aika tylsä provo-aloitus