Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies mielistelee ja kehuu aina, kun haluaa lähteä esim. juhlimaan yksin! Ärsyttää

Vierailija
12.05.2017 |

"Olet maailman paras äiti", "näytätpä kauniilta tänään", tiskaa, tekee ruokaa, auttaa lapsen hoitamisessa, kuuntelee kiinnostuneena, kunnes täräyttää päivää ennen esim. seuraavanlaisesti: "lähdenkin huomenna Tallinnaan Jaken, Maken ja Peran kanssa, ei kai haittaa?"

Ja sitten voitkin palata takaisin pilvilinnoista, todeta, ettet ole edes hyvä äiti saati maailman paras ja kauniskaan et ole ollut vuosikausiin. Kaikki oli vain mielistelyä. Toki sitä tuollaisesta vähän suuttuu. Varsinkin, kun tapana on ilmoittaa kaikki menot vasta sitten, kun on ihan pakko. Olenko jotenkin pelottava akka?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi alusta alkaen tehnyt noin?

Vierailija
2/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta asti on ollut tuppisuu. Ehkä saatoin joskus raivostua tästä, ettei mistään menoista voinut kertoa etukäteen ajoissa. Tähän on viime vuosina tullut mukaan tuo mielistely. Huomaan heti, kun se alkaa, että jahas taas on jotkut työpaikan kekkerit tulossa tms. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää jos ei voi kertoa heti kun tietää.. Mitä sanoo syyksi kun kysyt miksei kertonut aiemmin? Vai suututko aina kun on menossa johonkin ja siksi kertoo vasta viime tipassa?

Vierailija
4/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa, vuosia sitten, tuppisuisuus liittyi toiseen naiseen. Olinkin erittäin mustasukkainen ja saatoin raivostua turhaan hänen menoistaan. Nyt tuo luulee varmaan edelleen, että pidän häntä uskottomana ja "kieltäisin" menemästä sinne sun tänne.

Ärsyttää kyllä se, että kehuja satelee vain silloin, kun mielistelee minua. Ap

Vierailija
5/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän ikäviä parisuhteita ihmisillä. Tuntuu että melkeinpä suurinosa!

Vierailija
6/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet maailman paras äiti", "näytätpä kauniilta tänään", tiskaa, tekee ruokaa, auttaa lapsen hoitamisessa, kuuntelee kiinnostuneena, kunnes täräyttää päivää ennen esim. seuraavanlaisesti: "lähdenkin huomenna Tallinnaan Jaken, Maken ja Peran kanssa, ei kai haittaa?"

Ja sitten voitkin palata takaisin pilvilinnoista, todeta, ettet ole edes hyvä äiti saati maailman paras ja kauniskaan et ole ollut vuosikausiin. Kaikki oli vain mielistelyä. Toki sitä tuollaisesta vähän suuttuu. Varsinkin, kun tapana on ilmoittaa kaikki menot vasta sitten, kun on ihan pakko. Olenko jotenkin pelottava akka?

Miehenä totean vaan, että tällaisen käytöksen syy on aiemmat kokemukset. Muut tavat eivät ole toimineet ja ne ovat johtaneet riitoihin. Jos olet vähääkään "taitava" tämän tyyppisessä väännössä miehesi välttelee tilanteita kuin ruttoa. Kaiveleppas muistiasi.

Meillä luvankin kanssa mikä vaan "oma" reissu kostautuu sitten tulevina päivinä inhottavana riitana, joka ei edes liity aiheeseen. Kaipa tämä on sitten sitä toisen kouluttamista.

Vierailija
7/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ei siis saisi olla mitään omaa elämää, eikä edes työpaikan "rientoja"?

Kai se nyt on parempi, että mielisteleekin ja osallistuu kuitenkin perheen toimintoihin, kuin jättäisi senkin tekemättä  ; )

Vierailija
8/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies alkaa siivota tai tekemään rästitöitä, kun on kavereiden kanssa sovittuja juttuja. Vaikka asiasta olis etukäteenkin puhuttu.

Viime viikolla puhelin, että pitääkin noi ikkunat pestä. Tokihan se sitten ne lauantaina otti työn alle ja hän kävi naapurissa muutaman tunnin pelin yhtä lautapeliä. Nyt on puhtaat ikkunat.

Joku syyllisyys sille iskee, kun on hetken pois kotoa. On ollut tuommoinen 23 vuotta.

Vierailija
9/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että et voi lähteä kun noin viime hetkellä ilmoitat ja että jatkossa hyvissä ajoin, perheen muut jäsenet huomioon ottaen, kertoo ajoissa jos meinaa jonnekin lähteä.

Mulla oli exä joka ilmoitti reissunsa aina ihan viime hetkellä, jopa tyyliin tuntia ennen lähtöä. Tämä oli yksi hallinta ja alistamiskeino mitä käytti suhteessa ja on siis syystäkin ex tämä tyyppi. Viime hetken ilmoituksella varmisti että minä en ehdi reissun ajaksi järjestään itselleni mitään ohjelmaa. Hän tiesi etten omista kavereista saa seuraa extemporee ja etten yksin tykännyt kauheasti missään käydä. Reissun päältä sitten soitteli varmistellakseen että olen kiltisti kotona, samalla kun itse luuhasi ties missä ja mitä tekrmässä.

Vierailija
10/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tuntuu olevan kunnon pirttihirmu. Onko lapset muuten edes miehen omia?

Vierailija
11/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin että miehesi pelkää perheen terroristin suuttumista, jos hän haluaa lähteä esim. juhlimaan yksin. Terroristi pitää lepytellä ennen lähtöä, jotta ei helv*etti repeäisi miehesi yksin juhlimisesta. Tasapainoista, asiallista ja rauhallista ihmistä ei tarvitse valmistella omien menojen kertomiseen.

Juurikin näin.

Vierailija
12/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle miksi sä olet tuhlannut vuosia moisen örkin kanssa joka mielistelee sua vaan halutessaan omaa aikaa eikä huomioi sua päivittäin? Olihan tuo kait jos seurusteluvaiheessa nähtävissä? Miehet eivät muutu paremmiksi naimisiinmenon jälkeen. Miehet eivät muutu kuin oman sisäisen motivaationsa kautta.

Vierailija
13/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen vähän edes ärsyyntyy, jos mistään suunnitelmista ei voi kertoa silloin, kun ne on tehty. Miksi tämänkin pitää olla automaattisesti naisen aiheuttama ongelma, voihan tällaisen tyylin oppia jo lapsuudenkodistaan?

Vierailija
14/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin että miehesi pelkää perheen terroristin suuttumista, jos hän haluaa lähteä esim. juhlimaan yksin. Terroristi pitää lepytellä ennen lähtöä, jotta ei helv*etti repeäisi miehesi yksin juhlimisesta. Tasapainoista, asiallista ja rauhallista ihmistä ei tarvitse valmistella omien menojen kertomiseen.

Juurikin näin.

Kyllä se nyt vain kuuluu hyviin tapoihin ajatella puolisoaankin ja erityisesti jos on jo lapsiakin. Ei perheellinen voi noin vain vähän ennen sanoa lähtevänsä ja automaattisesti olettaa että puoliso pitää huushollin ja perheen sillä aikaa pystyssä.

Meillä mies saa käydä reissussa ja juhlimassa jos haluaa. Itse en niin välitä, olen enemmän kotihiiri, mutta kyllä odotan aina sitä että mies hyvissä ajoin ilmoittaa. Kysyy voinko lähteä silloin ja silloin, pärjäätkö lasten kanssa? Yleensä saa mennä mutta pitää minullakin olla varaa sanoa jos esim juuri tuolloin on jotain sellaista miksi ihan oikeasti tarvitsimme lasten kanssa miestä kotona.

Vierailija
15/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Se hävisi jonnekin, piti laittaa uudestaan!

Vierailija
16/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä käyttäydyn noin koska mistä tahansa omista menoista seuraa aina hankaluuksia joko heti tai myöhemmin. Yritän lykätä asiasta kertomista mahdollisimman pitkälle ettei tarvitse kestää ylimääräistä mökötystä ja ärtyneisyyttä. Sitä kun tulee joka tapauksessa.

Vierailija
17/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on niin tuttua. Ensin kiehnätään ja mielistellään ja vaimo raukka alkaa kuvitella että tästähän kiva yhteinen viikonloppu tulossa. Ja sit täräytetään että on nyt poikien kanssa saunailta et heippa. Eikö mies tajua, että käytöksensä aiheuttaa vaimossa ihan vääränlaisia odotuksia ja pettymys on kahta kovempi tämän mielistelyn jälkeen kun tajuaa että eihän se mitään aitoa tunnetta ollutkaan. Enkä muuten pidä tapanani valittaa miehen menoista, mutta reilua olisi kertoa hyvissä ajoin eikä tuolla lailla hämäten. Ja sitten kun ällistelen että olisithan tuon voinut hieman aikaisemmin sanoa niin silmä kirkkaana väitetään vaan että sanoinhan minä jo kauan sitten mutta kun et kuuntele ikinä. Kuuntelisin oikein mielelläni jos minulle ylipäätään mitään puhuttaisiin kotona. Tällainen käytös on just sitä turhien riitojen virittelyä.

Vierailija
18/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi siis parempi, että mies vain ilmoittaisi lähtevänsä juhlimaan tms ja sitten lähtisi?

Vierailija
19/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on niin tuttua. Ensin kiehnätään ja mielistellään ja vaimo raukka alkaa kuvitella että tästähän kiva yhteinen viikonloppu tulossa. Ja sit täräytetään että on nyt poikien kanssa saunailta et heippa. Eikö mies tajua, että käytöksensä aiheuttaa vaimossa ihan vääränlaisia odotuksia ja pettymys on kahta kovempi tämän mielistelyn jälkeen kun tajuaa että eihän se mitään aitoa tunnetta ollutkaan. Enkä muuten pidä tapanani valittaa miehen menoista, mutta reilua olisi kertoa hyvissä ajoin eikä tuolla lailla hämäten. Ja sitten kun ällistelen että olisithan tuon voinut hieman aikaisemmin sanoa niin silmä kirkkaana väitetään vaan että sanoinhan minä jo kauan sitten mutta kun et kuuntele ikinä. Kuuntelisin oikein mielelläni jos minulle ylipäätään mitään puhuttaisiin kotona. Tällainen käytös on just sitä turhien riitojen virittelyä.

Tuo on kyllä niin läpinäkyvää.. Mulla on aivan kultainen ja ihana mies, mutta on melko introvertti eli ei kauheasti kehu ja ylistä. Niinä päivinä kun alkaa erityinen huomiointi, olen oppinut, että jotain pyyntöä/menoa tms. on tulossa. Kai sitten olen pehmiteltävä tyyppi, mutta koen juuri niin kuin edellinen kirjoittaja, että tuollaisesta manipuloimisesta tulee vain pettynyt olo.

Vierailija
20/25 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä yritti suututtaa minua, jotta suuttuisin ja hän saisi tekosyyn ryyppyretkelleen. Kun en provosoitunut, hän alkoi tökkiä sormella ja jos en vieläkään provosoitunut, käytti voimaa. Sitten jo sanoinkin että mene vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi