Mistä mustasukkaisuus johtuu?
Kommentit (11)
Mustasukkaisuus perusteettomana johtuu usein huonosta itsetunnosta.
Jos taas mies kehuu esim. julkkista kauniiksi ja suutun, koska itse olisin mieluusti tämän ko. julkkiksen näköinen, niin silloin kyse on kateudesta.
Ei mustasukkaisuus aina johdu huonosta itsetunnosta. Joskus on tilanteita, joissa mustasukkaisuus on perusteltua eikä se katso sitä, onko mustasukkaisuutta kokevalla huono vai hyvä itsetunto.
Minun mielestäni epäluottamuksesta. Kokisin itse tosi loukaavana, jos mieheni epäilisi minun haluavan pettää, tai voivan edes pettää. Sehän tarkoittaa että hän pitää minua epäluotettavana.
En vastaa mihinkään, sillä listaltasi ei löydy yhtä kaikkein tärkeimmistä syistä. Perusteltu syy epäillä toista! Hyvin monessa tapauksessa mustasukkaisuus on ollut täysin aiheellista, ja jokin toisen käytöksessä on aiheuttanut tunteen nimeltään mustasukkaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni epäluottamuksesta. Kokisin itse tosi loukaavana, jos mieheni epäilisi minun haluavan pettää, tai voivan edes pettää. Sehän tarkoittaa että hän pitää minua epäluotettavana.
Minä puolestaan epäilin, ja epäilyni osoittautui myös todeksi, koska minua petettiin. Olinko loukkaava? En mielestäni.
Jos maailmassa ei olisi vittumaisia ja pettäviä ihmisiä, ei olisi paljoa mustasukkaisuuttakaan. Huonot kokemukset lisäävät mustasukkaisuutta.
Johtuu siitä että aika monet kuvittelee voivansa omistaa toisen ihmisen.
[quote
Minä puolestaan epäilin, ja epäilyni osoittautui myös todeksi, koska minua petettiin. Olinko loukkaava? En mielestäni.
Jos maailmassa ei olisi vittumaisia ja pettäviä ihmisiä, ei olisi paljoa mustasukkaisuuttakaan. Huonot kokemukset lisäävät mustasukkaisuutta.[/quote]
täysin samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että pitää antaa toisen vaan pettää ja tehdä mitä huvittaa. Siina samalla elää itsekin tunteettomasti ja välinpitämättömästi. Niinkö? Ainahan parisuhteeseen liittyy jonkinlaista omistushalua, ellei kyseessä ole täysin vapaa suhde. Jos puolisona on flegmaattinen sohvaperuna, josta ei kukaan koskaan kiinnostu, niin silloin on helppo olla tuntematta mustasukaisuutta. Sen myönnän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että pitää antaa toisen vaan pettää ja tehdä mitä huvittaa. Siina samalla elää itsekin tunteettomasti ja välinpitämättömästi. Niinkö? Ainahan parisuhteeseen liittyy jonkinlaista omistushalua, ellei kyseessä ole täysin vapaa suhde. Jos puolisona on flegmaattinen sohvaperuna, josta ei kukaan koskaan kiinnostu, niin silloin on helppo olla tuntematta mustasukaisuutta. Sen myönnän.
Tasavertaista kumppania ei voi omistaa. Jos mielestään omistaa jonkun ihmisen, pitää häntä orjaan tai eläimeen verrattavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasavertaista kumppania ei voi omistaa. Jos mielestään omistaa jonkun ihmisen, pitää häntä orjaan tai eläimeen verrattavana.
Eikö vai? No ei tietenkään voi omistaa ei, mutta on sitouduttu toiseen joka tapauksessa. On tehty suullinen sopimus yhdessäolosta jne. Silti monet rikkovat tuota sopimusta, eli pettävät, ja siitä seuraa epäluottamusta. Siitä seuraa mustasukkaisuutta.
Up